Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέα σχολική χρονιά-κορονοιός: Ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών-Βασικές κατευθύνσεις στήριξης παιδιών και εφήβων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέα σχολική χρονιά-κορονοιός: Ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών-Βασικές κατευθύνσεις για τη στήριξη των παιδιών και εφήβων από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

Νέα σχολική χρονιά-κορονοιός

Το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ κοινοποίησε επ ευκαιρία την έναρξης της σχολικής χρονιάς 2021-22 έντυπο με τίτλο: “Η νέα σχολική χρονιά κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης COVID- 19: Προκλήσεις, ανάγκες και προοπτικές για την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών και μαθητριών (Σχολ. Έτος 2021-2022)”.

Σύμφωνα με το προλογικό σημείωμα

Η επιστροφή στο σχολείο τη φετινή σχολική χρονιά αποτελεί για μια ακόμα φορά μια ιδιαίτερη συνθήκη για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικό προσωπικό, οικογένειες, μαθητές/τριες).

Η νέα σχολική χρονιά ως διαδικασία σηματοδοτεί την επιστροφή στην καθημερινότητα.

Στην παρούσα περίοδο ωστόσο,

λαμβάνοντας υπόψη τα διαστήματα τηλεκπαίδευσης που προηγήθηκαν και τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης κατά την επιστροφή στο σχολείο είναι πιθανό να δημιουργείται μια πρόσθετη εύλογη ανησυχία για τη μαθησιακή και ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/τριών μας, τις πιθανές ψυχολογικές ανάγκες τους, καθώς και τους τρόπους που μπορούμε να τους/τις υποστηρίξουμε.

Σε αυτό το συγκείμενο προστίθενται και οι ανησυχίες των ίδιων των εκπαιδευτικών καθώς και οι δυσκολίες τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο (υγεία, κόπωση, πολλαπλοί ρόλοι, απώλειες κλπ).

Στο παρόν έντυπο παρουσιάζονται βασικές κατευθύνσεις για τη στήριξη των παιδιών και εφήβων

για την επιστροφή στο σχολείο σε περίοδο υγειονομικής κρίσης τη νέα σχολική χρονιά (2021-2022) (βλ. προηγούμενα έντυπα Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/index.php/2020-03-27-17-58-58), λαμβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα εμπειρία και βασικά ευρήματα ερευνών.

Συγκεκριμένα οι έρευνες υλοποιήθηκαν

από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και αφορούσαν στη διερεύνηση διαστάσεων μαθησιακής και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης (σε δύο χρονικές φάσεις) σύμφωνα με τις αντιλήψεις όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, γονέων/κηδεμόνων και μαθητών/τριών).

Ακολούθησε έρευνα

που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με διαστάσεις ψυχοκοινωνικής και μαθησιακής προσαρμογής και ανάγκες των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.

Δείτε αναλυτικά σε μορφή pdf Νέα σχολική χρονιά-κορονοιός: Ψυχοκοινωνική προσαρμογή μαθητών-Βασικές κατευθύνσεις για τη στήριξη των παιδιών και εφήβων από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας

Δείτε επίσης

Σχολική χρονιά 2021-22: O Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο των σχολείων
Συναντήσεις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΥΠΑΙΘ: Αυτοαξιολόγηση-Ευπαθείς ομάδες-Β Φάση προσλήψεων-Επιλογές στελεχών
Οικονόμου-εμβολιασμοί: Τι είπε για πιθανή υποχρεωτικότητα σε εκπαιδευτικούς-Εμβολιασμούς παιδιών από παιδιάτρους
Ζέτα Μακρή-πρωτόκολλα: Ανακοίνωση την Τετάρτη με λεπτομερείς οδηγίες και για ευπαθείς ομάδες
Δεν δικαιολογείται απουσία μαθητή λόγω κρούσματος στην τάξη: Τι είπε η Ν. Κεραμέως για τα νέα Πρωτόκολλα
ΦΕΚ: Νέο Πρωτόκολλο κορονοϊού στις σχολικές μονάδες-Αρχές Διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων
Πρωτόκολλα κορονοϊού σχολείων: Αν. Υπουργός Υγείας Γκάγκα: Είναι αυστηρά-Καθηγητής Παυλάκης: Δεν είναι βιώσιμα
Ανοιγμα σχολείων Δευτέρα 13.09.2021-Πως θα προσέρχονται εκπαιδευτικοί και μαθητές-Τι θα ισχύσει στα ΑΕΙ
Θεοδωρίδου-άνοιγμα σχολείων: Ενα παιδί στα πέντε κρούσματα με κλειστά σχολεία-Ανησυχία για τη νέα χρονιά

Πριν φύγετε

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις δεξιότητες-Β Φάση: Δηλώσεις έως 13.09.2021
 ΦΕΚ: Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση