Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέες διευκρινίσεις για την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση σχολικών μονάδων από την ΟΛΜΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέες διευκρινίσεις για την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση σχολικών μονάδων από την ΟΛΜΕ – Δε μπορεί να καταχωριστεί ούτε ως απεργία ούτε ως στάση εργασίας στο myschool.

Νέες διευκρινίσεις για την απεργία-αποχή
ΟΛΜΕ

Αθήνα, 24/02/2021

Διευκρινίσεις σχετικά με την απεργία αποχή

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναγκάζεται να επανέλθει, μετά από καταγγελίες, για να διευκρινίσει τα εξής:

  1. Σχετικά με την απαρτία του Συλλόγου Διδασκόντων:

Η νομοθεσία ορίζει ξεκάθαρα: «Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα»  (Υπουργική Απόφαση Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 αρθ.37 παρ.13 – ΦΕΚ 1340/16-10-2002). Σε καμία διάταξη που αφορά στην εκπαίδευση δεν αναφέρεται ότι σε οποιαδήποτε επόμενη σύγκληση του ΣΔ απαιτείται μικρότερη απαρτία.

 Παρόλα αυτά, δεχόμαστε καταγγελίες ότι κάποιοι διευθυντές επικαλούνται τον Κώδικα Διοικητικής Λειτουργίας (ν.2690/1999) και συγκεκριμένα το άρθρο 14:

«Σύνθεση – Συνεδριάσεις – Λειτουργία

Το συλλογικό όργανο συνεδριάζει νομίμως όταν στη σύνθεσή του μετέχουν, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων τακτικών μελών (απαρτία). Η απαρτία πρέπει να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης.

Αν, κατά την πρώτη συνεδρίαση διαπιστωθεί έλλειψη απαρτίας, το όργανο καλείται εκ νέου σε συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιείται το νωρίτερο σε είκοσι τέσσερις ώρες (24) ώρες, στον ίδιο τόπο και με την ίδια ημερήσια διάταξη.

Κατά τη συνεδρίαση αυτή, υπάρχει απαρτία αν μετέχουν στη σύνθεση τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη που παριστούν τουλάχιστον το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των διορισμένων τακτικών μελών του και εν πάση περιπτώσει όχι λιγότερα των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών.

Στα τριμελή συλλογικά όργανα, για την ύπαρξη στο απαρτίας, απαιτείται η παρουσία και των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών».

Επισημαίνουμε ότι ο Κώδικας Διοικητικής Λειτουργίας αναφέρεται στα όργανα της Διοίκησης.

Για αυτό άλλωστε μιλάει για διορισμένα, τακτικά και αναπληρωματικά μέλη. Είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν αναφέρεται στο Σύλλογο Διδασκόντων των σχολείων, γεγονός που επιβεβαιώνεται επιπλέον και στο Άρθρο 1 (όπως τροποποιήθηκε  με το άρθρο 1 παρ.1 Ν.4250/2014,ΦΕΚ Α 74/26.3.2014,και με το άρθρο 7 παρ.1 Ν.4325/2015,ΦΕΚ Α 47/11.5.2015) του ίδιου νόμου:

«Πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κώδικα

Οι διατάξεις του Κώδικα αυτού εφαρμόζονται στο Δημόσιο, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και στα άλλα νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου, εκτός αν άλλως ορίζεται σε επιμέρους διατάξεις…».

 Οι διαδικασίες της εκπαίδευσης έτσι κι αλλιώς ορίζονται από άλλες διατάξεις.

Στην περίπτωση των Συλλόγων Διδασκόντων είναι ο ν.1566/85 και η ΥΑ  Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002.

Εφιστούμε την προσοχή στους συναδέλφους και ιδίως στους διευθυντές των σχολείων. Κάθε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων που δεν έχει την απαραίτητη απαρτία, με τους παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες, είναι καταφανώς παράνομη και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα.

  1. Σχετικά με την καταχώριση της απεργίας-αποχής στο myschool:

Επισημαίνουμε και πάλι ότι η απεργία-αποχή είναι αποχή από συγκεκριμένα μόνο καθήκοντα και εν προκειμένω αποχή από τα καθήκοντα αξιολόγησης που προβλέπονται από τα άρθρα 33, 34, 35 και 36 του ν.4692/2020  και από την υπ. αριθμ.  6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ B’ 140/20.01.2021) υπουργική απόφαση.

Όλα τα υπόλοιπα καθήκοντα, διδακτικά και εξωδιδακτικά, εκτελούνται κανονικά από τους εκπαιδευτικούς.

Ως εκ τούτου,

δε μπορεί να καταχωριστεί ούτε ως απεργία ούτε ως στάση εργασίας στο myschool. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταφανώς παράνομο.

Καλούμε

τους/τις συναδέλφους διευθυντές/ντριες και όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συνταχθούν με τις αποφάσεις του κλάδου και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/ες σε προφορικές οδηγίες που τους δίνονται και πιθανά να τους/τις οδηγήσουν σε παράνομες πράξεις.

Καλούμε

τους/τις συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ και να καταγγέλλουν άμεσα στις ΕΛΜΕ οποιαδήποτε παρανομία πραγματοποιείται στο σχολείο τους.

Καλούμε

τις ΕΛΜΕ να παρεμβαίνουν άμεσα σε οποιαδήποτε παρανομία και να ενημερώνουν την ΟΛΜΕ, αν χρειαστεί περαιτέρω παρέμβαση.

Κανείς και καμία εκπαιδευτικός δεν είναι μόνος/η!

Μαζικά και ενωτικά θα νικήσουμε!

Δείτε σχετικά

ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Απαντήσεις σε ερωτήσεις για την Απεργία-Αποχή
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων | ΦΕΚ
Νόμος 4692-2020: “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις” | ΦΕΚ A 111-12.06.2020
Κήρυξη απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση | Ανακοίνωση ΔΟΕ
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Ενέργειες-βήματα υλοποίησης απόφασης για κήρυξη απεργίας αποχής
Αναστολή εφαρμογής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων για τη φετινή σχολική χρονιά: Ανακοίνωση Ενωσης Διευθυντών

Δείτε επίσης

“Μητέρα των μαχών” σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για το Υπουργείο Παιδείας
Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Ξεκινά η διαδικασία-Ποιος τη διενεργεί
Κεραμέως-Αξιολόγηση: Πότε ξεκινάει-πως θα γίνει-κριτήρια-portfolio-“Oποιος αξιολογεί, αξιολογείται”
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-στελεχών: Πως θα γίνει-Αυτονομία σχολικών μονάδων-Μεταρρυθμίσεις για το 2021

Πριν φύγετε

Νομοσχέδια Υπουργείου Παιδείας 2021: Ο Κυβερνητικός σχεδιασμός-Στόχοι & ημερομηνίες
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply