Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέες διευκρινίσεις για την απεργία αποχή από την ΟΛΜΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέες διευκρινίσεις για την απεργία αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας από την ΟΛΜΕ μετά από ερωτήσεις που τέθηκαν στο Δ.Σ.

Αθήνα, 27/09/2021

 Α.Π.: 372

Νέες διευκρινίσεις για την απεργία αποχή
Μετά από ερωτήσεις που τέθηκαν στο ΔΣ της ΟΛΜΕ σας ενημερώνουμε για τα εξής:

1. Η απεργία αποχή που είναι ήδη σε ισχύ, δήλωση της οποίας σας έχουμε αποστείλει, καλύπτει νομικά τόσο τις διαδικασίες κατάθεσης της περυσινής αποτίμησης όσο και την ειδική συνεδρίαση για τις διαδικασίες προγραμματισμού.

Με την κατάθεση της δήλωσης αυτής στο πρωτόκολλο του σχολείου όλοι και όλες (εκπαιδευτικοί και διευθυντές/ντριες) είναι πλήρως κατοχυρωμένοι/ες να απέχουν από τις διαδικασίες αυτές. Η υποχρέωση των διευθυντών να προχωρήσουν μόνοι τους τις διαδικασίες προγραμματισμού (άρθρο 97 του ν.4823/21) ενεργοποιείται στις 10 Οκτωβρίου (και μέχρι τις 20 Οκτωβρίου). Μέχρι τότε καλύπτονται από την υπάρχουσα δήλωση απεργίας αποχής.

Η ΓΣ των Προέδρων στις 25-09-21

αποφάσισε απεργία-αποχή και από τις προβλέψεις του ν.4823/21 και τις επόμενες μέρες -πριν τις 10 Οκτωβρίου- θα αποσταλεί συμπληρωματική δήλωση και οδηγίες.

Επομένως, η ήδη υπάρχουσα δήλωση

καλύπτει όλες τις διαδικασίες μέχρι τις 10 Οκτωβρίου για όλους και μετά τις 10 Οκτωβρίου θα κατατεθεί συμπληρωματική δήλωση για τις 4823/21, η οποία θα σας αποσταλεί εγκαίρως.

2. Οι συνεδριάσεις των συλλόγων γίνονται υποχρεωτικά και αποκλειστικά εντός ωραρίου

(Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.2, παρ. 4 άρθρο 33  ν. 4692/2020 και παρ.2 Άρθρο 101 ΝΟΜΟΣ 4823/2021). Καμία συνεδρίαση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εκτός εργασιακού ωραρίου.

3. Επειδή δεχόμαστε καταγγελίες ότι

κάποιοι διευθυντές επικαλούνται τον Κώδικα Διοικητικής Λειτουργίας (ν.2690/1999) και συγκεκριμένα το άρθρο 14, ισχυριζόμενοι ότι σε επόμενη συνεδρίαση απαιτείται μικρότερη απαρτία υπενθυμίζουμε την περυσινή ανακοίνωση της ΟΛΜΕ*.

Είναι ξεκάθαρο ότι κάτι τέτοιο είναι προδήλως παράνομο
4. Σχετικά με τους/τις συναδέλφους που συμπληρώνουν ωράριο σε πολλά σχολεία,

διευκρινίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ισότιμα μέλη σε κάθε σύλλογο σχολείου που διδάσκουν έστω και μία ώρα. Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.1:

«Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου». Επομένως, πρέπει να κληθούν σε όλες τις συνεδριάσεις και να καταθέσουν την δήλωση απεργίας αποχής σε όλα τα σχολεία. Εάν δεν κληθούν (παρατύπως) ή αν λόγω υποχρέωσης σε άλλο σχολείο δεν μπορέσουν να παραστούν θεωρούνται δικαιολογημένα απόντες και η απουσία τους καταμετράται κανονικά για την διαπίστωση απαρτίας.

Αν κληθούν, καταθέτουν την δήλωση απεργία αποχής σε όλα τα σχολεία και ειδικά σε αυτό που έχουν τις περισσότερες ώρες.

_________________

*Η Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ-24.02.2021

Αθήνα, 24/02/2021

Διευκρινίσεις σχετικά με την απεργία αποχή

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναγκάζεται να επανέλθει, μετά από καταγγελίες, για να διευκρινίσει τα εξής:

  1. Σχετικά με την απαρτία του Συλλόγου Διδασκόντων:

Η νομοθεσία ορίζει ξεκάθαρα: «Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα»  (Υπουργική Απόφαση Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 αρθ.37 παρ.13 – ΦΕΚ 1340/16-10-2002). Σε καμία διάταξη που αφορά στην εκπαίδευση δεν αναφέρεται ότι σε οποιαδήποτε επόμενη σύγκληση του ΣΔ απαιτείται μικρότερη απαρτία.

 Παρόλα αυτά, δεχόμαστε καταγγελίες ότι κάποιοι διευθυντές επικαλούνται τον Κώδικα Διοικητικής Λειτουργίας (ν.2690/1999) και συγκεκριμένα το άρθρο 14:

«Σύνθεση – Συνεδριάσεις – Λειτουργία

Το συλλογικό όργανο συνεδριάζει νομίμως όταν στη σύνθεσή του μετέχουν, ως τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη, περισσότερα από τα μισά των διορισμένων τακτικών μελών (απαρτία). Η απαρτία πρέπει να υπάρχει σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης. Αν, κατά την πρώτη συνεδρίαση διαπιστωθεί έλλειψη απαρτίας, το όργανο καλείται εκ νέου σε συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιείται το νωρίτερο σε είκοσι τέσσερις ώρες (24) ώρες, στον ίδιο τόπο και με την ίδια ημερήσια διάταξη. Κατά τη συνεδρίαση αυτή, υπάρχει απαρτία αν μετέχουν στη σύνθεση τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη που παριστούν τουλάχιστον το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των διορισμένων τακτικών μελών του και εν πάση περιπτώσει όχι λιγότερα των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών. Στα τριμελή συλλογικά όργανα, για την ύπαρξη στο απαρτίας, απαιτείται η παρουσία και των τριών (3) τακτικών ή αναπληρωματικών μελών».

Επισημαίνουμε ότι ο Κώδικας Διοικητικής Λειτουργίας αναφέρεται στα όργανα της Διοίκησης.

Για αυτό άλλωστε μιλάει για διορισμένα, τακτικά και αναπληρωματικά μέλη. Είναι προφανές ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν αναφέρεται στο Σύλλογο Διδασκόντων των σχολείων, γεγονός που επιβεβαιώνεται επιπλέον και στο Άρθρο 1 (όπως τροποποιήθηκε  με το άρθρο 1 παρ.1 Ν.4250/2014,ΦΕΚ Α 74/26.3.2014,και με το άρθρο 7 παρ.1 Ν.4325/2015,ΦΕΚ Α 47/11.5.2015) του ίδιου νόμου:

«Πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κώδικα

Οι διατάξεις του Κώδικα αυτού εφαρμόζονται στο Δημόσιο, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και στα άλλα νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου, εκτός αν άλλως ορίζεται σε επιμέρους διατάξεις…».

  Οι διαδικασίες της εκπαίδευσης έτσι κι αλλιώς ορίζονται από άλλες διατάξεις. Στην περίπτωση των Συλλόγων Διδασκόντων είναι ο ν.1566/85 και η ΥΑ  Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002.

Εφιστούμε την προσοχή στους συναδέλφους και ιδίως στους διευθυντές των σχολείων. Κάθε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων που δεν έχει την απαραίτητη απαρτία, με τους απόντες να είναι περισσότεροι από τους παρόντες, είναι καταφανώς παράνομη και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα.

  1. Σχετικά με την καταχώριση της απεργίας-αποχής στο myschool:

Επισημαίνουμε και πάλι ότι η απεργία-αποχή είναι αποχή από συγκεκριμένα μόνο καθήκοντα και εν προκειμένω αποχή από τα καθήκοντα αξιολόγησης που προβλέπονται από τα άρθρα 33, 34, 35 και 36 του ν.4692/2020  και από την υπ. αριθμ.  6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ B’ 140/20.01.2021) υπουργική απόφαση.

Όλα τα υπόλοιπα καθήκοντα, διδακτικά και εξωδιδακτικά, εκτελούνται κανονικά από τους εκπαιδευτικούς. Ως εκ τούτου, δε μπορεί να καταχωριστεί ούτε ως απεργία ούτε ως στάση εργασίας στο myschool. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταφανώς παράνομο.

Καλούμε τους/τις συναδέλφους διευθυντές/ντριες και όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να συνταχθούν με τις αποφάσεις του κλάδου και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/ες σε προφορικές οδηγίες που τους δίνονται και πιθανά να τους/τις οδηγήσουν σε παράνομες πράξεις.

Δείτε επίσης

ΑΔΕΔΥ: Στήριξη της Απεργίας–Αποχής των εκπαιδευτικών ενάντια στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση
ΟΛΜΕ: Ενημερωτικό για την νομιμότητα της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση-Γνωμοδότηση
ΔΟΕ: Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-αξιολόγηση: Oλα τα βήματα για την κήρυξη απεργίας–αποχής και την ατομική-συλλογική δήλωση αποχής
ΟΛΜΕ-Διαδικασίες αξιολόγησης σχολικών μονάδων: Συνέχιση της απεργίας αποχής

Δείτε ακόμη

Εγκύκλιος-αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι εκ του νόμου διαδικασίες
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-νέο ΦΕΚ: Η νέα απόφαση για το 2021-22
Οδηγός αξιολόγησης σχολείων από το ΙΕΠ: Εως 30.09 η έκθεση του σχολείου στην πλατφόρμα του ΙΕΠ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση