Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέες οδηγίες ΕΟΔΥ στα σχολεία: Κρούσματα κορονοϊού και αντιμετώπιση στενών επαφών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Νέες οδηγίες ΕΟΔΥ στα σχολεία: Κρούσματα κορονοϊού και στενές επαφές-Αντιμετώπιση στενών επαφών εργαστηριακά επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19-Τι χρειάζεται για την έκδοση πιστοποιητικού νόσησης σε περίπτωση θετικού self test μαθητή.
Νέες οδηγίες ΕΟΔΥ στα σχολεία
Νέες επικαιροποιημένες οδηγίες εξέδωσε ο ΕΟΔΥ σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων και τις διαδικασίες που πρέπει να τηρήσουν μαθητές και εκπαιδευτικοί για αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού.
Σήμερα Τετάρτη 12.01.2022
δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής self test από τους μαθητές, η οποία έχει καθορισθεί για την Παρασκευή 14.01.
Τα εν δυνάμει κρούσματα covid μαθητών και εκπαιδευτικών,
τα οποία κατέδειξαν οι δυο προηγούμενοι αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι (self test) ανήλθαν σε περίπου 25.000 και οι οι νέες επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ προβλέπουν, μεταξύ άλλων, πως ένα rapid τεστ χρειάζεται για την έκδοση πιστοποιητικού νόσησης σε περίπτωση θετικού self test μαθητή και ως εκ τούτου  δεν απαιτείται μοριακό τεστ (pcr).
Δείτε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ
Οδηγίες για κρούσματα και στενές επαφές
Πατήστε στον σύνδεσμο στο τέλος για να δείτε και τους πίνακες
Αντιμετώπιση στενών επαφών εργαστηριακά επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19
Α. Σχολικές επαφές
  1. Συνεχίζουν τις σχολικές δραστηριότητες
  2. Υποβάλλονται σε συστηματικά τεστ
  • Πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό:
Παρέχεται 1 ST, επιπλέον των 2 υποχρεωτικών προληπτικών εβδομαδιαίων ST.
Συνολικά διενεργούνται 3 ST σε διάστημα 5 από την τελευταία επαφή με το κρούσμα.
Ειδικότερα, τις ημέρες 0-1, 3 και 5, μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα.
  • Ανεμβολίαστοι ή μη νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό:
Παρέχονται 2 RT και 1 ST, επιπλέον των 2 υποχρεωτικών προληπτικών εβδομαδιαίων ST των μαθητών και RT των εκπαιδευτικών/λοιπού προσωπικού. Συνολικά διενεργούνται καθημερινά τεστ σε διάστημα 5 από την τελευταία επαφή με το κρούσμα, ως εξής:
– Μαθητές/τριες: τις ημέρες 0-1 και 5: RT και τις ημέρες 2,3 και 4: ST
– Εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό: τις ημέρες 0-1, 2, 4 και 5: RT και την ημέρα 3: ST
Β. Ενδοοικογενειακές επαφές
Πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και μέλη του προσωπικού που είναι εμβολιασμένα και με την ενισχυτική δόση ή έχουν λάβει δύο δόσεις εμβολίου τους τελευταίους 6 μήνες ή έχουν λάβει μία δόση εμβολίου J&J τους τελευταίους 2 μήνες ή έχουν ιστορικό νόσησης το τελευταίο 3μηνο:
  • Συνεχίζουν τις σχολικές δραστηριότητες
  • Υποβάλλονται σε τεστ
– Μαθητές/τριες:
Παρέχεται 1 ST, επιπλέον των 2 υποχρεωτικών προληπτικών εβδομαδιαίων ST. Συνολικά διενεργούνται 3 ST σε διάστημα 5 από την τελευταία επαφή με το κρούσμα. Ειδικότερα, τις ημέρες 0-1, 3 και 5, μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα.
– Εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό:
υποβάλλονται σε RT ή PCR την 5η ημέρα μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα.
Ανεμβολίαστοι ή μη νοσήσαντες τελευταίου 3μήνου μαθητές/τριες και μέλη του προσωπικού που είναι ανεμβολίαστα ή έχουν λάβει δύο δόσεις εμβολίου σε διάστημα άνω των 6 μηνών χωρίς ενισχυτική δόση ή έχουν λάβει μία δόση εμβολίου J&J σε διάστημα άνω των 2 μηνών, χωρίς ενισχυτική δόση ή χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο 3μηνο:
  • Καραντίνα για 5 ημέρες μετά την τελευταία επαφή με το κρούσμα
  • Επιστροφή στο σχολείο με αρνητικό αποτέλεσμα σε ST οι μαθητές/τριες και RT ή PCR οι εκπαιδευτικοί/λοιπό προσωπικό που διενεργείται την 5η ημέρα από την τελευταία επαφή με του κρούσμα, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικοί.
Σημείωση:
Για την ασφαλή επιστροφή συστήνεται αδιάλειπτη και ορθή χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (KN95, N95, FFP2 ή ισοδύναμης) ή διπλής μάσκας, έως την ολοκλήρωση τουλάχιστον 10 ημερών από την τελευταία επαφή με το κρούσμα.
Δείτε ακόμη
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply