Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέο Ευρωπαϊκό Εργο στο ΙΕΠ: «BRIDGES»-Σε άμεση συνέργεια με το έργο «SYNAPSES»

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέο Ευρωπαϊκό Εργο στο ΙΕΠ: «BRIDGES»-Σε άμεση συνέργεια με το έργο «SYNAPSES» – Πώς τα εκπαιδευτικά συστήματα μπορούν να δημιουργήσουν νέα επίπεδα ευαισθητοποίησης και να καλλιεργήσουν στους μαθητές δεξιότητες για ένα βιώσιμο μέλλον.

Νέο Ευρωπαϊκό Εργο στο ΙΕΠ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο της προώθησης των δράσεων για την ενίσχυση του Ενεργού Πολίτη, αναλαμβάνει τον συντονισμό και την υλοποίηση ενός νέου ευρωπαϊκού έργου που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ και έχει διάρκεια τριών ετών. Στο έργο συμμετέχουν συνολικά έντεκα (11) εταίροι, Υπουργεία, κορυφαία πανεπιστήμια και οργανισμοί από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, τη Σουηδία και την Ολλανδία.

Το έργο «BRIDGES» (Policy Experimentation Action, Project 101195708) έχει ως στόχο να καταδείξει πώς τα εκπαιδευτικά συστήματα μπορούν να δημιουργήσουν νέα επίπεδα ευαισθητοποίησης και να καλλιεργήσουν στους μαθητές δεξιότητες για ένα βιώσιμο μέλλον.

Το έργο αυτό δίνει έμφαση στην πιλοτική εφαρμογή δράσεων σε σχολεία και βρίσκεται σε άμεση συνέργεια με το έργο «SYNAPSES» (Project: 101102346) στο οποίο συμμετέχει το ΙΕΠ και εστιάζει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Αειφόρο Ιδιότητα του Πολίτη, μία έννοια που ενσωματώνει τις αρχές της αειφορίας στους ρόλους, τις ευθύνες και τα δικαιώματα των πολιτών.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προσκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να παρακολουθεί τις δράσεις που υλοποιεί μέσα από τα δύο αυτά ευρωπαϊκά έργα και να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που δίνουν για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη.

_______________________

Δράσεις ενεργού πολίτη-σχολεία

Οι σχολικές μονάδες της χώρας καλούνται να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν τουλάχιστον μία Δράση Ενεργού Πολίτη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων του σχολικού έτους 2024-2025, σύμφωνα με το υπ. αριθ. πρωτ. 5155/ΓΔ4/17-01-2025 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κου Ιωάννη Κατσαρού.

Στο έγγραφο επισημαίνεται ότι με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας, ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες ικανοί να ανταποκριθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες.

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Σεμινάρια Aelia: Ανάπτυξη ικανοτήτων για αξιολόγηση πρακτικών αειφορίας στην εκπαίδευση | Η Πρόσκληση

Διεθνές Απολυτήριο σε Δημόσια Λύκεια: Το ΙΕΠ αναλαμβάνει την υλοποίηση της πρωτοβουλίας 

Συνάντηση Μητσοτάκη με Διευθυντή του ΟΟΣΑ για την Εκπ/ση και “αρχιτέκτονα” της PISA Andreas Schleicher

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply