Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέο νομοσχέδιο για ενδοσχολική βία: Πλατφόρμα καταγγελιών-Ομάδες δράσης στο σχολείο-Διεύθυνση-Κ.Υ Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέο νομοσχέδιο για ενδοσχολική βία: Πλατφόρμα καταγγελιών-Ομάδες δράσης σε επίπεδο σχολείου-Διεύθυνσης-κεντρικής υπηρεσίας Υπουργείου Παιδείας.

Νέο νομοσχέδιο για ενδοσχολική βία

“Καταθέτουμε άμεσα νέο νομοσχέδιο με πρόσθετα μέτρα για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας. Έχουμε ήδη διπλασιάσει τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς, έχουμε θεσμοθετήσει τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής. Με το νέο αυτό νομοσχέδιο μεταξύ άλλων εισάγουμε και ηλεκτρονική πλατφόρμα για ανώνυμες καταγγελίες από μαθητές. Γιατί; Διότι θέλουμε να παρακινήσουνε τα παιδιά να μιλήσουν, να μοιραστούν κάτι που τους προβληματίζει”, ανέφερε μεταξύ άλλων στον ΣΚΑΪ, το Σάββατο 28.01, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

Το νομοσχέδιο, στο οποίο αναφέρθηκε η Υπουργός ήταν να συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο της περασμένης Παρασκευής 27.01, πλην όμως η συνεδρίαση αναβλήθηκε εξαιτίας της συζήτησης στη Βουλή της πρότασης μομφής προς την κυβέρνηση, του ΣΥΡΙΖΑ, για τις υποκλοπές.

Λογικά το Υπουργικό Συμβούλιο θα συνεδριάσει το αμέσως προσεχές διάστημα και αφού συζητηθεί εκεί το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ για την ενδοσχολική βία, ακολούθως θα τεθεί για διαβούλευση και μετά θα οδεύσει για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Νέα πλατφόρμα αναφορών περιστατικών βίας

Στο εν λόγω νομοσχέδιο θα περιλαμβάνεται και διάταξη, αναφορικά με ψηφιακή πλατφόρμα, στην οποία θα υπάρχει η δυνατότητα για ανώνυμες καταγγελίες για περιστατικά σχολικής βίας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να “μιλήσουν”, όπως χαρακτηριστικά είπε η κα Νίκη Κεραμέως.

Η εν λόγω πλατφόρμα η οποία δημιουργήθηκε από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, θα διαθέτει φόρμα καταγραφής περιστατικού ανώνυμα ή και επώνυμα και η σύνδεση θα πραγματοποιείται με τους κωδικούς Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου όσον αφορά στους για μαθητές ή τους κωδικούς Taxis  όσον αφορά στους γονείς.

Επίσης η πλατφόρμα θα διαθέτει και ενημερωτικό υλικό, αλλά και πρωτόκολλα διαχείρισης περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.

Ομάδες δράσης για αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

Σύμφωνα με όσα διαρρέονται από το ΥΠΑΙΘ, δημιουργούνται Ομάδες Δράσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας (Διευθυντής-ένας εκπαιδευτικός στην Α/θμιας ή Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη Β/θμια), Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (Διευθυντής Εκπαίδευσης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Ψυχολόγος και Κοινωνικός Λειτουργός) και κεντρικής υπηρεσίας ΥΠΑΙΘ (επιτροπή εμπειρογνωμόνων).

Επί παρaδείγματι: Η Ομάδα Δράσης της σχολικής μονάδας λαμβάνει αναφορά για περιστατικό ενδοσχολικής βίας και προσπαθεί να αντιμετωπίσει το ζήτημα. Εαν δηλώσει αδυναμία επίλυσης αναλαμβάνει η Ομάδα Δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Τέλος σύμφωνα με διάταξη του νομοσχεδίου η δυνατότητα συνεργασίας φορέων και δομών που δραστηριοποιούνται κατά της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, κατοχυρώνεται θεσμικά.

Δείτε επίσης

Κεραμέως-καταθέτει νέο νομοσχέδιο: Πλατφόρμα καταγγελιών σχολ. βίας-Τι είπε για διορισμούς-αξιολόγηση-“eParents” 

Απόφαση αξιολόγησης: Η διαδικασία διενέργειας-Ρυθμίσεις ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων 

Αναστολή προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών κατά την προεκλογική περίοδο | Τι ισχύει

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση