Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών: Οι 6 συναντήσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών: Οι 6 συναντήσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αναφορικά με τον εμπλουτισμό του με νέες Εκπαιδευτικές Θεματικές.

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών

Σύμφωνα με τις Προγραμματικές Δηλώσεις τις Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως στις 22-07-2019 στη Βουλή, ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο, μελετάται από το ΥΠΑΙΘ.

Στη Βουλή είχε αναφερθεί επί του θέματος ως εξής:

“Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής”.

Οι 6 συναντήσεις

Στα πλαίσια αυτά είχαμε έως σήμερα έξι (6) συναντήσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ν. Κεραμέως και της Υφυπουργού κας Σ. Ζαχαράκη με:

Αναλυτικά τα Δελτία Τύπου του ΥΠΑΙΘ για τις 6 συναντήσεις

30-08-19… Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφίας Ζαχαράκη για τις νέες θεματικές στα σχολεία

Σε συνέχεια των συναντήσεων που πραγματοποιεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με στόχο την ένταξη νέων εκπαιδευτικών θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών για την πολύπλευρη διαπαιδαγώγηση των μαθητών, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη είχε σήμερα συνάντηση εργασίας με τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του μη κερδοσκοπικού σωματείου Safe Water Sports κ. Παναγιώτη Πασχαλάκη και την Marketing & PR Executive κα. Ελίζα Καραμπτιάν-Νικοτιάν.

Οι εκπρόσωποι του σωματείου παρουσίασαν στην Υφυπουργό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Προσέχω-Μαθαίνω-Νοιάζομαι”, το οποίο στοχεύει στην εμπέδωση των κανόνων ασφαλείας για τη θάλασσα και τα θαλάσσια σπορ, αφορά τους μαθητές Δημοτικών και Γυμνασίων και πραγματοποιείται σε πανελλαδική κλίμακα τους μήνες Μάρτιο – Ιούνιο.

Περιλαμβάνει διδασκαλία κανόνων, εκπαιδευτικά video, διαδραστικά ψηφιακά μέσα, ώστε η ενημέρωση να είναι ελκυστική στους μαθητές, αποτελεσματική και στοχευμένη.

Το 2018, μέσω του προγράμματος ενημερώθηκαν 40.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα.

Η κα. Ζαχαράκη ανέδειξε τη σημασία ενημέρωσης των μαθητών γύρω από την ασφάλεια στο νερό, αφ’ ενός λόγω της μεγάλης ακτογραμμής της χώρας μας, αφ’ ετέρου εξ αιτίας της αύξησης των πνιγμών και θαλασσίων ατυχημάτων και της ανάγκης πρόληψής τους.

Επανέλαβε, δε, την πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου να εμπλουτίσει το σχολικό πρόγραμμα σπουδών με νέες θεματικές που θα εφοδιάσουν τους μαθητές με σύγχρονες απαραίτητες δεξιότητες.

______________________________

27-08-19…Συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Σοφίας Ζαχαράκη, για την εισαγωγή του εθελοντισμού στα σχολεία

Σε συνέχεια των συναντήσεων που πραγματοποιεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με εκπροσώπους φορέων που μπορούν να παράσχουν δωρεάν εξειδικευμένη τεχνογνωσία για εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος σπουδών, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη είχε σήμερα συνάντηση εργασίας με την Πρόεδρο του Δ.Σ. του μη κερδοσκοπικού σωματείου ΔΕΣΜΟΣ κ. Αλέξια Κατσαούνη, την Αντιπρόεδρο κ. Λένα Παπαλεξοπούλου, τη Διευθύντρια κ. Εκάβη Βαλλερά και τη Γενική Διευθύντρια του Ιδρύματος Λαμπράκη κ. Βιβή Ανθοπούλου.

Οι εκπρόσωποι του ΔΕΣΜΟΥ και του Ιδρύματος Λαμπράκη παρουσίασαν στην Υφυπουργό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Νοιάζομαι και Δρω”, που συστήνει στους μαθητές, μέσω βιωματικών προσεγγίσεων, τις έννοιες της εθελοντικής προσφοράς και της κοινωνικής αλληλεγγύης.

Μέχρι σήμερα, στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας του, το πρόγραμμα έχει εφαρμοστεί σε 511 δημόσια σχολεία στις 13 περιφέρειες της χώρας, εμπλέκοντας 51.632 μαθητές και 3.871 εκπαιδευτικούς, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα καλλιέργειας του αισθήματος της ενεργού πολιτειότητας.

Η κα. Ζαχαράκη έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το περιεχόμενο του προγράμματος, καθώς και για τις πρακτικές πτυχές υλοποίησής του, ενώ επανέλαβε την πρόθεση του Υπουργείου να εντείνει τις προσπάθειες για το σχεδιασμό και την ένταξη νέων εκπαιδευτικών θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, με στόχο την πολύπλευρη διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

______________________________

21-08-19…Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκης Κεραμέως, για την πρόληψη του καπνίσματος στα σχολεία

Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησε σήμερα, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο του σχεδιασμού του Υπουργείου για εμπλουτισμό του σχολικού προγράμματος σπουδών με στόχο τον πληρέστερο εφοδιασμό των μαθητών με απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες, με τον  κ. Παναγιώτη Μπεχράκη, Πνευμονολόγο – Εντατικολόγο, Πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής για τον Έλεγχο του Καπνίσματος του Υπουργείου Υγείας και την κα. Βάσω Ευαγγελοπούλου, Πνευμονολόγο – Εντατικολόγο του Ερευνητικού Εργαστηρίου George D. Behrakis της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.Οι ειδικοί παρουσίασαν στην Υπουργό, εκπαιδευτικό υλικό, όπως το τετράδιο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης «Μαθαίνω να μην καπνίζω» της πρωτοβουλίας SmokeFreeGreece, το οποίο στοχεύει να μεταδώσει με τρόπο εύληπτο στους μαθητές θετικά μηνύματα για τη ζωή, την υγεία, τον αθλητισμό και την καταπολέμηση της εξάρτησης του καπνού.

Ζήτησαν, δε, την αρωγή του Υπουργείου στα προγράμματα ενημέρωσης των μαθητών και πρόληψης κατά του καπνίσματος που διενεργούν από κοινού με ένα επιτελείο διακεκριμένων επιστημόνων.

Η κα. Κεραμέως εξέφρασε την άποψη ότι η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, όπως ο καπνός και τα ναρκωτικά, και η προαγωγή ενός υγιεινού τρόπου ζωής, πρέπει να ενταχθούν στις νέες θεματικές που εξετάζει το Υπουργείο και οι οποίες θα ενισχύσουν το υπάρχον σχολικό πρόγραμμα σπουδών, όπως και ο εθελοντισμός, η περιβαλλοντική προστασία, η προφύλαξη από φυσικές καταστροφές και άλλες.

______________________________

09-08-19…Συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά

Προγραμματική στόχευση της Κυβέρνησης είναι να υπάρξουν προσαρμογές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε εκτός από σύγχρονη και σφαιρική γνώση, να παρέχει στους νέους περαιτέρω εφόδια που θα τους καθιστούν πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες και θα τους προετοιμάζουν περισσότερο για το επαγγελματικό τους μέλλον και την κοινωνική τους ενσωμάτωση.Στη βάση αυτή, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει ήδη ξεκινήσει να μελετά ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών.

Πέρα από παρεμβάσεις στο σημερινό πρόγραμμα σπουδών, στόχος είναι το ωρολόγιο πρόγραμμα να ενισχυθεί και με νέες θεματικές, όπως ενδεικτικά, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλον, διατροφή και υγιεινή, με κεντρική επιδίωξη την ευρύτερη διαπαιδαγώγηση των νέων.

Στο πλαίσιο αυτό η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη, συναντήθηκαν με τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά, με τον οποίο συζήτησαν τρόπους πληρέστερης ενημέρωσης και διαπαιδαγώγησης των μαθητών, σχετικά με ζητήματα πρόληψης και προστασίας από φυσικές καταστροφές.

______________________________

Αμερικανός Πρέσβης-Κεραμέως

26-07-19…Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκης Κεραμέως, με τον Αμερικανό Πρέσβη στην Αθήνα, κ. Geoffrey Pyatt

Σε εγκάρδιο κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019, συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκης Κεραμέως, με τον Αμερικανό Πρέσβη στην Αθήνα, κ. Geoffrey Pyatt.Η Υπουργός αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης στον τομέα αρμοδιότητάς της, μεταξύ των οποίων η απελευθέρωση των σχολικών μονάδων από το σφιχτό εναγκαλισμό του Υπουργείου, η ενίσχυση της αυτονομίας και της εξωστρέφειας των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, η διεύρυνση της δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων, η στήριξη της τεχνολογικής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Ο Πρέσβης ανέδειξε ζητήματα που ενδιαφέρουν ιδιαιτέρως τη χώρα του, όπως η διεύρυνση των ανταλλαγών υποτρόφων και φοιτητών μεταξύ Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, η δυνατότητα για Αμερικανούς φοιτητές να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα σε θεματικές όπου η χώρα μας κατέχει ιδιαίτερη τεχνογνωσία, όπως η ναυτιλία, και η εν γένει προώθηση του στρατηγικού διαλόγου μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ σε θέματα Παιδείας.

Οι δύο συνομιλητές συμφώνησαν να διερευνήσουν περαιτέρω τρόπους συνεργασίας και αμοιβαίας αξιοποίησης των πλούσιων δυνατοτήτων των δύο χωρών, προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας.

______________________________

25-07-19…Συνάντηση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τον Πρόεδρο και Γενικό Διευθυντή του ΣΕΝ/JA Greece

Εκπεφρασμένος στόχος της Κυβέρνησης είναι να υπάρξουν αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε εκτός από σύγχρονη και σφαιρική γνώση, να παρέχει στους νέους τα κατάλληλα εφόδια που θα τους καθιστούν πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες και θα τους προετοιμάζουν περισσότερο για το επαγγελματικό τους μέλλον και την κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Στη βάση αυτή, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει ήδη ξεκινήσει να μελετά ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο.

Πέρα από παρεμβάσεις στο σημερινό πρόγραμμα σπουδών, στόχος είναι το πρόγραμμα να ενισχυθεί και με νέες θεματικές, όπως ενδεικτικά, εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλον, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή, με επιδίωξη την ευρύτερη διαπαιδαγώγηση των νέων.

Στο πλαίσιο  ανταλλαγής απόψεων με φορείς που έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί στους τομείς αυτούς, εντάσσεται και η συνάντηση που είχε σήμερα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Νίκη Κεραμέως με τον Πρόεδρο και το Γενικό Διευθυντή του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece) κ.κ. Μάρκο Βερέμη και Αργύρη Τζικόπουλο.

Δείτε επίσης

Ζαχαράκη στον ΣΚΑ’Ι’: Για προσλήψεις – διορισμούς – νέα σχολική χρονιά | Video

Πρόσληψη εκπαιδευτών ΙΕΚ ΟΑΕΔ: Αιτήσεις 02/09 έως 06/09/2019

Αποσπάσεις εξωτερικού και εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας

Εγγραφές σε ΔΙΕΚ: Από 02/09 έως 09/09/2019

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση