Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέο σύστημα διορισμών-Βουλή: Ζητείται από το Υπουργείο Παιδείας να διασαφηνίσει εάν σκοπεύει να αλλάξει το σύστημα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέο σύστημα διορισμών-Βουλή: Ζητείται από το Υπουργείο Παιδείας να διασαφηνίσει εάν σκοπεύει να αλλάξει το σύστημα, ποιες αλλαγές συζητά, ποιο το χρονοδιάγραμμα.

Ως Αναφορά στη Βουλή κατέθεσε ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας (ΝΔ) κος Γ. Καρασμάνης την επιστολή του ΠΑΣΑΔ προς το ΥΠΑΙΘ, με την οποία ζητείται να αποσαφηνιστεί το ενδεχόμενο να αλλάξει το σύστημα κατάταξης υποψηφίων αναπληρωτών, η φύση των αλλαγών, καθώς και το χρονοδιάγραμμα, και αιτείται απάντησης.

Η ΑΝΑΦΟΡΑ

Του Βουλευτή Πέλλας Γεωργίου Καρασμάνη

Προς την Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων κα Κεραμέως Νίκη

ΘΕΜΑ: ”Πιθανές αλλαγές στο σύστημα κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών”

ΚΑΤΑΘΕΤΩ σαν αναφορά, την επιστολή του Πανελληνίου Συλλόγου Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ), με την οποία ζητείται από το Υπουργείου Παιδείας να διασαφηνίσει αφενός εάν σκοπεύει να αλλάξει το σύστημα κατάταξης υποψηφίων αναπληρωτών κι αφετέρου ποιας φύσεως αλλαγές μελετά, καθώς και ποιο θα είναι το πιθανό τους χρονοδιάγραμμα.

Παρακαλώ την αρμόδιο κα Υπουργό να απαντήσει σύμφωνα με τον κανονισμό της Βουλής.

Ακολουθεί η επιστολή του ΠΑΣΑΔ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

Δίρκης 18- 32200 ΘΗΒΑ

e-mail: pasadask@gmail.com

Αρ. Πρωτ. 99

Ημερομηνία: 09/05/2022

ΠΡΟΣ: 1.Υπουργό Παιδείας& Θρησκευμάτων κ. Κεραμέως

Κ0ΙΝ: 1. Υφυπουργό Παιδείας &. Θρησκευμάτων κ. Μακρή

2. Γενικό Γραμματέα Α/Θμιας Β/Θμιας Εκπαίδευσης &. Ειδικής Αγωγής κ. Κόπτση

3. Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων Βουλής

«Πιθανές αλλαγές στο σύστημα κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών»

Τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε δημοσίευμα γνωστής εκπαιδευτικής ιστοσελίδας, σύμφωνα με το οποίο, η κυβέρνηση μελετά την καθιέρωση γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την κατάταξη των εκπαιδευτικών στους αξιολογικούς πίνακες από το 2023 και μετά.

Ωστόσο, το δημοσίευμα αυτό εν συνεχεία διαψεύστηκε από τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας.

Εντούτοις, κατά καιρούς, και η ίδια η υπουργός Παιδείας έχει αναφέρει σε δηλώσεις της ότι η πολιτική ηγεσία μελετά τροποποιήσεις στο υπάρχον σύστημα κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών, χωρίς όμως να διευκρινίσει την κατεύθυνση που θα έχουν οι συγκεκριμένες αλλαγές.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι δηλώσεις αυτές και τα δημοσιεύματα γεννούν αγωνία και προβληματισμό σε όλους μας για τη φύση των συγκεκριμένων αλλαγών, με αποτέλεσμα οι φήμες και οι υποθέσεις στο διαδίκτυο να παίρνουν μεγάλες διαστάσεις.

Ως ΠΑΣΑΔ, δηλώνουμε κάθετα αντίθετοι με τον γραπτό διαγωνισμό γιατί θα απαξιωθεί – για άλλη μια φορά- η προϋπηρεσία μας.

Αναγνωρίζουμε την ανάγκη νέων αποφοίτων να μπουν στην εκπαίδευση ως εργαζόμενοι αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει με τον παραγκωνισμό συναδέλφων με μεγάλη προϋπηρεσία που έχουν στηρίξει -εδώ και χρόνια- το δημόσιο σχολείο.

Οι συχνές αλλαγές στο σύστημα κατάταξης έχει δημιουργήσει πολλές αδικίες σε συναδέλφους, καθιστά αδύνατο οποιοδήποτε προγραμματισμό στη ζωή των εκπαιδευτικών και φαλκιδεύει την εμπιστοσύνη όλων μας απέναντι στην πολιτεία.

Για τον λόγο αυτό, ζητάμε από το υπουργείο παιδείας να μην επαναλάβει λάθη του παρελθόντος και οι οποίες αλλαγές να έχουν τη μεγίστη δυνατή αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Συγκεκριμένα ζητάμε:

• Να προηγηθεί διεξοδικός διάλογος με τους άμεσα ενδιαφερομένους για την οποιαδήποτε πιθανή αλλαγή.

• Στην επερχομένη προκήρυξη της γενικής να ισχύσει το υπάρχον σύστημα κατά αντιστοιχία και με την τρέχουσα προκήρυξή της ειδικής αγωγής, ώστε να μην αιφνιδιαστεί η εκπαιδευτική κοινότητα.

• Οι όποιες αλλαγές να γίνουν σε βάθος χρόνου, ώστε να μην ανατραπεί ο προγραμματισμός του κάθε συναδέλφου.

• Το νέο σύστημα κατάταξης να ενισχύσει τη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας.

Στο σημείο αυτό, να επισημάνουμε πως ακόμα και το πιο δίκαιο σύστημα κατάταξης, εάν δεν συνοδεύεται από σημαντικό αριθμό μόνιμων διορισμών σε ετήσια βάση, είναι καταδικασμένο να αποτύχει, αφού απλώς θα οδηγεί σε ανακύκλωση προσώπων και σε περαιτέρω εξαθλίωση των αναπληρωτών, οι οποίοι θα κυνηγούν εφ’ όρου ζωής μόρια.

Με βάση τα παραπάνω, καλούμε το υπουργείο Παιδείας να διασαφηνίσει αφενός εάν σκοπεύει να αλλάξει το σύστημα κατάταξης των υποψήφιων αναπληρωτών και αφετέρου ποιας φύσεως αλλαγές μελετά, καθώς και ποιο θα είναι το πιθανό τους χρονοδιάγραμμα.

Δείτε επίσης

Κόπτσης: Νέο σύστημα διορισμών μετά την 31η.08.2023-Εντός των επόμενων ημερών ο αριθμός των διορισμών 

Ζέτα Μακρή: Προχωράμε σύντομα σε νέους διορισμούς-Τι είπε για τις ειδικότητες Χορού και Κινηματογράφου

 Μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση: Πάνω από 6.000 έχει ζητήσει το Υπουργείο Παιδείας

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή στη Βουλή 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Μάρκος Ζ. σε

    Ποιους εκπροσωπεί τέλος πάντων ο ΠΑΣΑΔ; Τι ποσοστό των εν δυνάμει εκπαιδευτικών που βρίσκονται στους πίνακες; Η κυβέρνηση υποσχέθηκε προεκλογικά γραπτό διαγωνισμό και αυτόν περιμένουμε χιλιάδες πτυχιούχοι που είμαστε αποκλεισμένοι.

Γράψτε μία απάντηση