Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νηπιαγωγεία Πειραιά-ΟΟΣΑ: Ξεχώρισαν με τις επιδόσεις στις γνώσεις και δεξιότητες του πολίτη του κόσμου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Νηπιαγωγεία Πειραιά-ΟΟΣΑ: Ξεχώρισαν στον με τις επιδόσεις τους στις γνώσεις και δεξιότητες του πολίτη του κόσμου-Συνενώνονται και αλληλεπιδρούν με κοινές ηλικιακά ομάδες σε σχολεία από όλο τον πλανήτη-Η χώρα μας βρίσκεται στις 488 μονάδες, υψηλότερη του μέσου όρου ο οποίος βρίσκεται στις 474 μονάδες.
Νηπιαγωγεία Πειραιά-ΟΟΣΑ

Στην τελευταία έκδοση του ΟΟΣΑ, η οποία ανακοινώθηκε προ ολίγων ημερών στο Pisa Global Conference Forum 2022, όπου παρουσιάστηκαν διεθνείς εκπαιδευτικές πρακτικές σχετικά την καλλιέργεια γνώσεων και δεξιοτήτων του πολίτη του κόσμου, που ξεχώρισαν για τη δυναμική τους, περιλαμβάνεται ένα από τα προγράμματα που υλοποιούνται στα Νηπιαγωγεία του Πειραιά.

Κατάταξη του διαγωνισμού PISA -2018
Σύμφωνα με άρθρο στην εφημερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” της 26ης.02.2022, στο οποίο παρατίθεται και σχετικός Πίνακας με την κατάταξη του διαγωνισμού PISA -2018 του ΟΟΣΑ για τις “γνώσεις και δεξιότητες του πολίτη του κόσμου”, βλέπουμε τη χώρα μας να βρίσκεται στις 488 μονάδες, υψηλότερη του μέσου όρου ο οποίος βρίσκεται στις 474 μονάδες.
4 Κεντρικοί Αξονες
Στην έκδοση του ΟΟΣΑ με τίτλο “Big picture thinking-How to educate the whole person for an interconnected world”,  οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και τα προγράμματα που στοχεύουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του πολίτη του κόσμου, οι οποίες, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, προσδιορίζονται σε τέσσερις κεντρικούς άξονες:

 

  • στην ικανότητα των μαθητών να διερευνούν και να κατανοούν ζητήματα παγκόσμιας εμβέλειας και ενδιαφέροντος,
  • να ευαισθητοποιούνται ως πpos τις οπτικές και τις ανάγκες διαφορετικών ατόμων,
  • να επιλύουν σύνθετα προβλήματα και
  • να επικοινωνούν τις ιδέες τους.
Δείτε ακολούθως το άρθρο
Νηπιαγωγεία Πειραιά-ΟΟΣΑ
Νήπια -πολίτες του κόσμου-Πρόγραμμα σε Νηπιαγωγεία του Πειραιά, στη νέα έκδοση του ΟΟΣΑ

Τα νηπιαγωγεία του Πειραιά εντυπωσιάζουν τον ΟΟΣΑ. Οι ιστορίες για τον πολίτη του κόσμου, όπως τις διαμόρφωσαν οι μικροί μαθητές νηπιαγωγείων από τον Πειραιά, περιλαμβάνονται στην τελευταία έκδοση που ανακοινώθηκε μόλις προ ημερών στο Pisa Global Conference Forum 2022 του ΟΟΣΑ, όπου παρουσιάστηκαν διεθνείς εκπαιδευτικές πρακτικές σχετικά την καλλιέργεια γνώσεων και δεξιοτήτων του πολίτη του κόσμου, που ξεχώρισαν για τη δυναμική τους.

Ειδικότερα, στην έκδοση του ΟΟΣΑ με τίτλο «Big picture thinking-How to educate the whole person for an interconnected world» δίνεται έμφαση σε εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και προγράμματα που στοχεύουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του πολίτη του κόσμου, οι οποίες, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, προσδιορίζονται σε τέσσερις κεντρικούς άξονες:
στην ικανότητα των μαθητών να διερευνούν και να κατανοούν ζητήματα παγκόσμιας εμβέλειας και ενδιαφέροντος, να ευαισθητοποιούνται ως πpos τις οπτικές και τις ανάγκες διαφορετικών ατόμων, να επιλύουν σύνθετα προβλήματα και να επικοινωνούν τις ιδέες τους.
Οι επιμελητές της έκδοσης Andreas Schleicher, Director for the Directorate of Education and Skills του ΟΟΣΑ και Veronica Boix Mansilla, Principal Investigator του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, έχουν συμπεριλάβει στην έκδοση ένα από τα προγράμματα που υλοποιούνται στα νηπιαγωγεία του Πειραιά από την Κυριακή Μέλλιου, συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου στο 6ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Αττικής, δηλαδή των νηπιαγωγείων του Πειραιά, του Περάματος, της Δραπετσώνας, του Κορυδαλλού και των νησιών του Αργοσαρωνικού έως τα Κύθηρα.
Οπως εξήγησε στην «Κ» η κ. Μέλλιου
«τα παιδιά στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στα προγράμματα, συνενώνονται σε κοινές ηλικιακά ομάδες με σχολεία από όλον τον πλανήτη, όπου αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν μια σειρά μαθησιακών αποστολών και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τoυς.
Στο πλαίσιο αυτών των αποστολών καλούνται να παρατηρήσουν τη γειτονιά τoυs, ώστε να εντοπίσουν ζητήματα που τα αφορούν  όπως η ύπαρξη και η προσβασιμότητα σε χώρους πρασίνου, η ρύπανση, η υποδοχή και αποδοχή της διαφορετικότητας στο σχολείο-να σχεδιάσουν λύσεις και να τις μοιραστούν με τα μέλη τns διεθνούς τους ομάδας».
Πρόκειται για παιδιά δημόσιων σχολείων, σε περιοχές με μέσο και χαμηλό οικονομικό επίπεδο.
«Ισως με μια πρώτη ματιά φαντάζει δύσκολο για παιδιά από τον Πειραιά, το Πέραμα και τη Δραπετσώνα να συνεργάζονται και να επικοινωνούν με συνομηλίκους που φοιτούν στο διεθνές σχολείο του Πεκίνου ή στα νηπιαγωγεία της Βοστώνης», παρατηρεί η κ. Μέλλιου, η οποία διαθέτει πολυετή εμπειρία υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Χάρβαρντ στην Ελλάδα.
«Αυτές οι διαπολιτισμικές συζητήσεις διευκολύνονται με τις στρατηγικές παγκόσμιων ικανοτήτων που προτείνονται από τα προγράμματα του Χάρβαρντ και λειτουργούν ως προτροπές για τη διατύπωση εποικοδομητικών σχολίων που προσπερνούν ό,τι γίνεται αντιληπτό ως διαφορετικό με μια “πρώτη ματιά”, εμβαθύνοντας στην ενσυναίσθηση και τον ουσιαστικό διάλογο», προσθέτει η κ. Μέλλιου.
Κατάταξη
Στην κατάταξη του διαγωνισμού PISA-2018 του ΟΟΣΑ για τις «γνώσεις και δεξιότητες του πολίτη του κόσμου», η επίδοση της Ελλάδας είναι 488 μονάδες, υψηλότερη του μέσου όρου των χωρών του ΟΟΣΑ που είναι 474 μονάδες.
ΑΠ. Λ.
Δείτε επίσης

Νήπια με δυσκολίες στην επικοινωνία, στον προφορικό λόγο, στην ομιλία-Διαδικτυακή συνάντηση στην Αλεξανδρούπολη 

Νομοπαρασκευαστική Ειδικής Αγωγής: Στη συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως 

Αγγλικά στο νηπιαγωγείο-επιμόρφωση: 7η Περίοδος της Α φάσης-Αιτήσεις έως 28.02.2022 

Πριν φύγετε

Παιδική Προστασία: Σε διαβούλευση οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας 

Νέοι Πίνακες ειδικής αγωγής: Η Προκήρυξη ΑΣΕΠ αρχές Μαρτίου-διορισμοί από τους υπάρχοντες πίνακες 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση