Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νίκη Κεραμέως στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Eκπαίδευση-επένδυση για το παρόν και το μέλλον της χώρας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νίκη Κεραμέως στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Eκπαίδευση-επένδυση για το παρόν και το μέλλον της χώρας – Συμπεριληπτική χωρίς αποκλεισμούς.

Νίκη Κεραμέως στο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών

Παρέμβαση πραγματοποίησε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στο 5ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, σήμερα Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020.

Η παρέμβαση της Υπουργού σύμφωνα με Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ είχε δύο άξονες
Πρώτος άξονας

Η ανταπόκριση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στην πανδημία του νέου κορονοϊού

Δεύτερος άξονας

Το μεταρρυθμιστικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει εφαρμοστεί έως σήμερα και όπως σχεδιάζεται για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Συζήτηση για τον πρώτο άξονα

Συνομιλώντας με το δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα, η Νίκη Κεραμέως:

  • Eστίασε στην προσπάθεια που καταβλήθηκε για τη δημιουργία και υλοποίηση του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, με στόχο να διατηρηθεί στενή η επαφή μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών με την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Aναφέρθηκε εκτενώς στα σημαντικά ποσοστά συμμετοχής στη σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, που έφτασαν και το 96,3% στα Πανεπιστήμια, αλλά και στις εγγενείς αδυναμίες του συστήματος, που αποτέλεσαν μία επιπλέον πρόκληση.

Στο εξής, ανέφερε, προέχει η αξιοποίηση του κεκτημένου της εκπαίδευσης σε τρεις κατευθύνσεις:

  • Περαιτέρω καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού,
  • ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού και σε κεντρικό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικών μονάδων και
  • εμβάθυνση της αλλαγής νοοτροπίας, που ήδη έχει συντελεστεί: τα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν σημαντικό σύμμαχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Συζήτηση για τον δεύτερο άξονα
  • Η  Υπουργός εξήγησε πώς ο νέος νόμος που ψηφίστηκε χθες για την αναβάθμιση του σχολείου ξεκινά τις αλλαγές από κάτω προς τα πάνω, εισάγοντας, μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, νέες θεματικές και δραστηριότητες από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο.
  • Κεντρικός πυλώνας της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι και η αξιολόγηση (εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών), η οποία συνδέεται άρρηκτα με την επιμόρφωση.

Στη συνέχεια, παρέθεσε πληροφορίες για τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες, που περιλαμβάνουν ρυθμίσεις για τα στελέχη εκπαίδευσης, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και συνολικά το πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, επιχειρείται η ενίσχυση της ελευθερίας, της αυτονομίας, της εξωστρέφειας.

Στόχος

Στόχος μία εκπαίδευση πιο ουσιαστική και ποιοτική, πιο ανοιχτή και δημιουργική, πιο συμπεριληπτική χωρίς αποκλεισμούς.

Μία εκπαίδευση – επένδυση για το παρόν και το μέλλον της χώρας μας.

Δείτε επίσης

Νόμος 4692-2020: “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις” | ΦΕΚ A 111-12.06.2020
Υπουργείο για ΙΚΥ: Αυθαίρετα προχώρησε σε διασταλτική εφαρμογή της απόφασης χορήγησης υποτροφιών
Διορισμοί εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή: Τι αναμένουμε μετά την κοινοποίηση των οριστικών πινάκων ΑΣΕΠ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση