Σάββατο, 5 Δεκεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νίκη Κεραμέως στον ΣΕΒ: Παράγων επιβίωσης η ψηφιακή προσαρμογή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νίκη Κεραμέως στον ΣΕΒ «Η ψηφιακή προσαρμογή δεν είναι μόνο μια υποχρέωση για να μείνουμε ανταγωνιστικοί, αλλά αποτελεί κρίσιμο παράγοντα επιβίωσης».

Νίκη Κεραμέως στον ΣΕΒ

Στο πλαίσιο του συνεδρίου «Βιομηχανία 4.0» που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) εχθές την Αθήνα, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Κεραμέως αναφέρθηκε διεξοδικά στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αναδύονται και καθιστούν επιτακτική την προσαρμογή της Εκπαίδευσης στην έλευση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Ολοένα αυξανόμενος ο όγκος ψηφιακών δεδομένων και πληροφοριών

Σύμφωνα  με Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ η Υπουργός αφού αναφέρθηκε στην κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά εργασίας παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας όπως και στον ολοένα αυξανόμενο όγκο ψηφιακών δεδομένων και πληροφοριών, υπογράμμισε την ανάγκη για έμφαση σε νέες δεξιότητες, ήπιες και ψηφιακές ώστε να προετοιμάζονται καλύτερα οι νέες και οι νέοι της χώρας μας για να μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της ψηφιακής εποχής.

Σχέδιο και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας

Η κα Κεραμέως αναπτύσσοντας το σχέδιο και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την μετάβαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στη ραγδαία αναπτυσσόμενη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, παρέθεσε σειρά ενδεικτικών δράσεων που προγραμματίζονται για την μετάβαση στην ψηφιακή εποχή σε επίπεδο διοίκησης και την ταυτόχρονη ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς.

Ενδεικτικά, η Υπουργός, αναφέρθηκε
  • στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στο πρόγραμμα σπουδών,
  • στην πιστοποίηση Ψηφιακών Δεξιοτήτων και θεσμοθέτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής για μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και
  • σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την εξάλειψη του φαινομένου του cyber bullying.

Για τους εκπαιδευτικούς, σημείωσε μεταξύ άλλων την διαρκή και εξ αποστάσεως επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες.

Μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες

Η Υπουργός αναφέρθηκε και στις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες σε θεσμικό επίπεδο. Μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα με κριτήρια ποιότητας, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας.

Ο ρόλος των επιχειρήσεων

Τέλος, η κα Κεραμέως, έδωσε έμφαση στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι επιχειρήσεις στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που αναδεικνύονται, επισημαίνοντας:

  • -την προσφορά ποιοτικών θέσεων μαθητείας, πρακτικής άσκησης και απόκτησης εργασιακής εμπειρίας
  • -την ενεργή υποστήριξη στις διαδικασίες reskilling και upskilling
  • -τη συμμετοχή ειδικών από τον χώρο των επιχειρήσεων στον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό.

Δείτε επίσης

Προϋπολογισμός Παιδείας 2020: Πιστώσεις 4.500 διορισμών ΕΑΕ και 5.250 Γενικής | Ομιλία Κεραμέως
Προτάσεις Ενωσης Διευθυντών για την επιλογή Στελεχών
Κατανομή 4500 θέσεων Ειδικής Αγωγής: 1.817 Α/θμια – 1.642 Β/θμια – 1.041 ΕΕΠ-ΕΒΠ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση