Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νίκος Φίλης στην ακρόαση φορέων: Σκληρή μάχη των εργοδοτών εις βάρος των εργαζομένων εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νίκος Φίλης στην ακρόαση φορέων: Σκληρή μάχη των εργοδοτών εις βάρος των εργαζομένων εκπαιδευτικών – Τα ιδιωτικά σχολεία, σχολεία super-market.

Νίκος Φίλης στην ακρόαση φορέων

Ο Νίκος Φίλης, Τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (ΕΜΥ) της Βουλής, μετά την ακρόαση φορέων επί του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ για την Ιδιωτική Εκπαίδευση, αναφέρθηκε:

Στη “σκληρή μάχη” των εργοδοτών εις βάρος των εργαζομένων εκπαιδευτικών
  • Ακούσαμε με ενδιαφέρον τους εκπροσώπους των φορέων και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας. Ειπώθηκε μάλιστα από βουλευτή της πλειοψηφίας πως δεν υπάρχει πάλη των τάξεων, αλλά πάλη των ιδεών.
  • Θα νομίζει ίσως ότι ήταν πρωτότυπη η διατύπωση. Είχε προλάβει όμως ο μακαρίτης ο Λάσκαρης, ο υπουργός Εργασίας του Κωνσταντίνου Καραμανλή.
  • Στην πραγματικότητα, είδαμε σήμερα τους εργοδότες να δίνουν σκληρή μάχη εις βάρος των εργαζομένων εκπαιδευτικών-καθηγητών.
Στα χαρακτηριστικά της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
  • Αυτό λοιπόν που σήμερα χαρακτηρίζει την ιδιωτική εκπαίδευση, είναι μια διευρυμένη αντίληψη ταξικής πάλης όχι μόνο στα οικονομικά ζητήματα, στα θέματα ιεραρχίας και στα θέματα εκτίμησης και αξιοπρέπειας του εργαζόμενου, αλλά και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, στις αξίες που θέλουν να της προσδώσουν πολλοί από τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων στη χώρα μας.
Στα σχολεία super-market
  • Με την ψήφιση του νομοσχεδίου τα ιδιωτικά σχολεία αποκτούν χαρακτηριστικά μεγάλων επιχειρήσεων, σχολεία super-market, με δυνατότητα να εμπορεύονται κάθε είδους υπηρεσία που έχει άμεση ή έμμεση σχέση με την εκπαίδευση, από την προσχολική εκπαίδευση ως την διά βίου κατάρτιση.
  • Η κάμψη της δημόσιας εποπτείας στην ιδιωτική εκπαίδευση αντιστρατεύεται τη συνταγματική πρόβλεψη που απαιτεί και σε αυτήν, ισότιμη δημόσια εποπτεία με εκείνη που ασκείται στη δημόσια εκπαίδευση.
Στις “αγοραίες” αντιλήψεις
  • Πρόκειται για εμμονή στις «αγοραίες» αντιλήψεις, με τις οποίες επιδιώκουν να οργανώσουν, δηλαδή να αποδιοργανώσουν και να διαλύσουν την κοινωνική ζωή οι διάφορες δεξιές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο και στη χώρα μας.
  • Και θα πλήξει πρωτίστως τον τίτλο σπουδών, το μαθητή και τις οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο, επιδιώκοντας όπως πιστεύουν κάτι καλύτερο για αυτά.
Στο κοινωνικό κράτος
  • Το γεγονός ότι ακόμα και οι συντηρητικές κυβερνήσεις όπως του Κωνσταντίνου Καραμανλή, με υπουργό πχ. τον Γεώργιο Ράλλη, και μετά του ΠΑΣΟΚ, και φυσικά του ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξαν την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους ως πυλώνα για την αναδιοργάνωση και τη βελτίωση της κοινωνικής ζωής.
  • Κάτι που δεν ήρθε από τον ουρανό, αλλά ως αποτέλεσμα κοινωνικών αγώνων.
Στην Κυβέρνηση
  • Σήμερα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη θεωρεί ότι έχει αλλάξει η περίοδος, έχουν έρθει τα πάνω κάτω και ότι, μπορεί να καταργήσει εν μία νυκτί δημοκρατικές κατακτήσεις που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας.
  • Δεν είναι τυχαίο ότι, η κατάργηση της αιτιολογημένης απόλυσης, δηλαδή, η χωρίς όρους απελευθέρωση των απολύσεων ήταν από τα πρώτα μελήματα της κυβέρνησης και τώρα βεβαίως φτάνει και στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Με την εκπληκτική σύλληψη, να διορίζεται ο εκπαιδευτικός από το υπουργείο Παιδείας και να απολύεται από το υπουργείο Εργασίας!

  Δείτε σχετικά

Νομοσχέδιο Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση
Κεραμέως για ιδιωτική εκπαίδευση στη Βουλή: Από τον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο στη δημιουργική εποπτεία
Φίλης-ιδιωτική εκπαίδευση: Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Τζούφη για ιδιωτική εκπαίδευση: Δώρο στους σχολάρχες το νομοσχέδιο
Κεφαλίδου: Σχολείο σημαίνει Δάσκαλος-Χωρίς άξιους, ασφαλείς, εκπ/κούς η κοινωνία είναι καταδικασμένη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση