Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νίκος Φίλης: Νομοθετικό μορατόριουμ για να επανέλθει η ηρεμία στην Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νίκος Φίλης: “Νομοθετικό μορατόριουμ για να επανέλθει η ηρεμία στην Εκπαίδευση – Έστω και τώρα, έστω και αργά, ας δείξει η κυβέρνηση ότι σέβεται θεσμούς και Κοινοβούλιο”.

Νομοθετικό μορατόριουμ
Νίκος Φίλης: “Να μην κατατεθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο – νομοθετικό μορατόριουμ για να επανέλθει η ηρεμία στην Εκπαίδευση”

Η Κοινωνία και η Εκπαίδευση δίνουν καθημερινά μάχη με την πανδημία.

Τον ίδιο αγώνα είναι υποχρεωμένη να δίνει και η κυβέρνηση, κρατώντας ενωμένο το λαό, με τη βοήθεια όλων των πολιτικών δυνάμεων.

Εν όψει του τρίτου κύματος

και των επικίνδυνων μεταλλάξεων του ιού, απαιτούνται πρωτοβουλίες που θα εμπνέουν τη μέγιστη δυνατή συσπείρωση και όχι το διχασμό. Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και όχι στο «1969».

Δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση να νομοθετεί δραστική περικοπή εισακτέων, κλείσιμο πανεπιστημίων, ίδρυση αστυνομίας στα πανεπιστήμια και να περιμένει ότι δεν θα υπάρχουν μαζικές αντιδράσεις.

Την καλούμε ως βήμα ευθύνης,

να περιοριστεί στα απαραίτητα για την πανδημία μέτρα επείγοντος χαρακτήρα και να πάψει να αντιμετωπίζει τη συγκυρία ως ευκαιρία, τους εκπαιδευτικούς και τη νεολαία ως «εσωτερικό εχθρό».

Στο μεταξύ, να γίνει δεκτή από όλες τις πολιτικές δυνάμεις η πρόταση των πρυτάνεων και των Συγκλήτων για τον τρόπο φύλαξης των πανεπιστημίων, που ούτως ή άλλως με τα ιδρύματα κλειστά δεν αποτελεί επείγουσα προτεραιότητα.

Ανάλογη είναι η πρακτική σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες από την Οξφόρδη μέχρι το Χούμπολτ και τη Σορβόννη.

Δυστυχώς η κυβέρνηση φαίνεται να έχει διαλέξει άλλο δρόμο.

Μετά τις πρωτοφανείς σε μέγεθος διαδηλώσεις στην Αθήνα

και άλλες μεγάλες πόλεις, που ακύρωσαν στο δρόμο τις κυβερνητικές απαγορεύσεις, εξαγγέλλονται σήμερα διώξεις εναντίον των χιλιάδων νέων και εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε αυτές.

Οξύνει η κυβέρνηση το κλίμα,

δημιουργεί μόνη της το έδαφος για νέες αντιδράσεις. Είναι σαφές ότι χαράζοντας τέτοιο δρόμο, η απάντηση θα είναι η κλιμάκωση του αγώνα. 2 Αυτό όμως είναι το ζητούμενο; Έτσι θα δοθεί η μάχη της πανδημίας;

Με σμπαραλιασμένο το εσωτερικό μέτωπο; Με διώξεις υγειονομικών, εκπαιδευτικών και φοιτητών;

Ο ΣΥΡΙΖΑ με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης παίρνει την πρωτοβουλία να προτείνει «νομοθετικό μορατόριουμ», τουλάχιστον στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας.

Ως πρώτο βήμα, ζητάμε

(για πολλοστή φορά από τον περασμένο Μάρτιο) άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με τη συμμετοχή λοιμωξιολόγων, με αποκλειστικό θέμα την υγειονομική θωράκιση στο χώρο της εκπαίδευσης, ώστε επιτέλους τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια.

Έστω και τώρα, έστω και αργά, ας δείξει η κυβέρνηση ότι σέβεται θεσμούς και Κοινοβούλιο.

Δείτε επίσης

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια
Ρύθμιση αργιών-διακοπών-απουσιών για κάλυψη διδακτέας ύλης, αναπλήρωσης διδακτικών ωρών | Διάταξη
Φυλάκιση όσων εμποδίζουν λειτουργία Συμβουλίων | Διάταξη στη Βουλή
Μεταδίδεται ο κορονοϊός στα σχολεία; Οι τοποθετήσεις ECDC-ΠΟΥ-Βάνας Παπαευαγγέλου-Αθανάσιου Τσακρή

Πριν φύγετε

Οι κόκκινες περιοχές όπου θα παραμείνουν κλειστά τα Λύκεια και θα συνεχίσουν την Τηλεκπαίδευση
Ανακοινώσεις-σχολεία: Ανοιχτά Γυμνάσια-Λύκεια σε όλη τη χώρα-Οχι στα Λύκεια κόκκινων περιοχών (και η Αττική)
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση