Σάββατο, 10 Απριλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νίκος Φίλης: “Σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχουν”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νίκος Φίλης: “Σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχουν” – Τοποθέτηση στη συζήτηση Επίκαιρης Επερώτησης με θέμα: “Η πανδημία επέφερε περαιτέρω υποβάθμιση της Δυτικής Αθήνας”.

Σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχουν

Η Τοποθέτηση του Βουλευτή Α’ Αθήνας και Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στη Βουλή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Επίκαιρης Επερώτησης 53 βουλευτών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με θέμα: “Η πανδημία επέφερε περαιτέρω υποβάθμιση της Δυτικής Αθήνας”.

Αναλυτικά
Νίκος Φίλης: “Σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, δεν υπάρχουν”

Στο Δαμάσι της Ελασσόνας είδαμε πώς οι εκπαιδευτικοί με ψυχραιμία πέτυχαν να προστατεύσουν τα δεκάδες παιδιά του σχολείου στη διάρκεια του σεισμού.

Είναι άλλη μια ένδειξη ότι ο εκπαιδευτικός δίνει τον καλύτερο εαυτό του και πετυχαίνει αποτέλεσμα, όχι μόνο στα τυπικά του καθήκοντα μες την τάξη, αλλά και στο απροσδόκητο, εκεί που χρειάζονται άλλου τύπου εφόδια και χαρίσματα.

Και τι συναντά από την πλευρά της κυβέρνησης ο ίδιος αυτός δημόσιος λειτουργός, εν μέσω πανδημίας;

Τα σχολεία ανοιγοκλείνουν χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόσθετο μέτρο· οι εκπαιδευτικοί δεν είχαν προτεραιότητα στον εμβολιασμό· και τώρα αντιμετωπίζουν μια ψευδώνυμη αξιολόγηση, εκδικητική κι όχι υποβοηθητική του έργου τους.

Μην παραπλανούν κανέναν μ’ αυτά που λένε, ότι δήθεν «οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να αξιολογηθούν επειδή φοβούνται».

Χωρίς τις κατάλληλες συνθήκες και προϋποθέσεις,

χωρίς διαρκή μετεκπαίδευση και επιμόρφωση, έχοντας βγει από τις σχολές πριν από 20 και 30 χρόνια χωρίς στο μεταξύ να έχουν επιμορφωθεί ούτε μια φορά για τις τρέχουσες εκπαιδευτικές αντιλήψεις (όχι με δική τους ευθύνη!), καλώς αντιδρούν με συντριπτικό ποσοστό στα σχέδια της κυβέρνησης, όπως έκαναν με τις (εξίσου) ψευδώνυμες εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Πρώτη φορά βλέπει κανείς τόσο ανάλγητη πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Παιδείας.

Ας το έχουν υπόψη όμως,

χωρίς εκπαιδευτικούς -ή με τους εκπαιδευτικούς να αισθάνονται ότι είναι θύματα εκδικητικής πολιτικής- σχολεία δεν υπάρχουν. Χωρίς την κα Κεραμέως, μπορούν να υπάρξουν καλύτερα σχολεία.

Επίσης,

τα πανεπιστήμια είναι κλειστά εδώ κι ένα χρόνο και το υπουργείο δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για τη λειτουργία τους. Ιδιαίτερα οι φοιτητές σχολών με κλινικές, εργαστήρια, πρακτικές ασκήσεις βρίσκονται σε δεινή θέση -χτες οι πρυτάνεις απαίτησαν: «πάρτε επιτέλους μέτρα για την επαναλειτουργία»!

Ακούει κανείς τους φοιτητές που διαδηλώνουν για τον ίδιο λόγο στο κέντρο της Αθήνας; Ακούει και ερμηνεύει κανείς το θυμό τους, για την υποβάθμιση των σπουδών τους;

Η κυβέρνηση επιμένει,

παρά τις εκκλήσεις των συλλογικών οργάνων των εκπαιδευτικών, να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α’ Λυκείου σε τέτοιες συνθήκες. Είναι απολύτως παράλογη επιλογή και πρέπει να την πάρουν πίσω!

Στη Δυτική Αττική -που αποτελούσε το επίκεντρο της επερώτησης- οι ταξικές αντιθέσεις στην εκπαίδευση είναι ακόμα πιο έντονες.

Κόπηκαν τα γεύματα στους αδύναμους οικονομικά μαθητές,

δεκάδες τα ακατάλληλα κτίρια, ακόμα και κτίρια που έχουν πληγεί από σεισμό και παραμένουν κλειστά εδώ και χρόνια, οι σχολικές βιβλιοθήκες έμειναν στάσιμες μετά την ώθηση που έλαβαν από τη δική μας κυβέρνηση, τα voucher δεν έχουν ακόμα μοιραστεί, τα μισά παιδιά στη Δυτική Αττική συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση με κινητό τηλέφωνο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής έχει αφεθεί στην τύχη του για ιδεολογικούς λόγους.

Δείτε επίσης

Συνάντηση ΔΟΕ με πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Τι ειπώθηκε για αξιολόγηση-αιρετούς-διορισμούς-κατανομή-παράβολο
Ζέττα Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: Υπάρχουν κινήσεις και πρωτοβουλίες του ΥΠΑΙΘ σε πρώϊμο όμως στάδιο
Πανελλαδικές 2021: Οδηγίες ΥΠΑΙΘ για τις αιτήσεις αποφοίτων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ-Δικαιολογητικά-8 έως 19.03
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση