Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νομικό πλαίσιο ωραρίου-περικοπής αποδοχών απεργίας-εξ αποστάσεως εκπαίδευσης | Εγκύκλιος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νομικό πλαίσιο ωραρίου-περικοπής αποδοχών απεργίας-εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Εγκύκλιος της Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Α. Γκίκα.

Νομικό πλαίσιο

Εγκύκλιο υπ. αρίθμ. 141224 /Ε3/15.10.2020, αναφορικά με το ισχύον Νομικό Πλαίσιο σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων για:

  • Την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος.
  • Την περικοπή αποδοχών λόγω απεργίας.
  • Το ωράριο των εκπαιδευτικών.

απέστειλε σε ΔΠΕ, ΔΔΕ, ΠΔΕ, Η Γενική Γραμματέας ΥΠΑΙΘ κα Α. Γκίκα.

Η Εγκύκλιος
Θέμα: Ενημέρωση για το ισχύον Νομικό Πλαίσιο

Σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Στο άρθρο 2 της με αριθμό 131451/ΓΔ4/30-09-2020 κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β΄ 4264) με θέμα «Τροποποίηση της υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12.09.2020 κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» (Β’ 3882)» ορίζεται ότι

«Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα / τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες».

2. Με την παρ. 2 του αρ. 25 του Ν. 4354/2015 (ΦΕΚ Α’ 176) ορίζεται ότι

«Για τον υπολογισμό των αποδοχών ο μήνας λογίζεται για τριάντα (30) ημέρες.

Στις περιπτώσεις αποχής του υπαλλήλου από τα καθήκοντα του, λόγω απεργίας, ο μήνας λογίζεται για είκοσι πέντε (25) ημέρες.

Στην περίπτωση απεργίας, στην έννοια της οποίας υπάγονται και οι στάσεις εργασίας, γίνεται περικοπή των μεικτών μηνιαίων αποδοχών, συμπεριλαμβανομένων και των κρατήσεων, εργοδότη και εργαζόμενου, για κύρια και επικουρική σύνταξη, στην περίπτωση που η ημέρα απεργίας αναγνωρίζεται ως συντάξιμη».

3. Στην διάταξη της παρ. 8 του αρ. 13 του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ Α’ 167), όπως αντικαταστάθηκε με το αρ. 245 του Ν. 4512/2018 (ΦΕΚ Α΄ 5 Α), προβλέπεται ότι

«… Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα…».

4. Σχετικό το υπ’ αρίθμ. 22005/Ε1/08-02-2018 Έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Π.Ε Τμήμα Β’ Υπηρεσιακής Εξέλιξης).

Κατόπιν των ανωτέρω, σας γνωρίζουμε ότι σε περίπτωση συμμετοχής σε απεργία ή στάση εργασίας γίνεται περικοπή των αποδοχών σύμφωνα με τα παραπάνω αναφερόμενα.

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ

 Δείτε την Εγκύκλιο Ενημέρωση για το ισχύον Νομικό Πλαίσιο απεργιών-ωραρίου-τηλεκπαίδευσης

Δείτε επίσης

Τι ισχύει στην απεργία των αναπληρωτών για τη μισθοδοσία, τα ένσημα και την προϋπηρεσία
Ωράριο ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά σχολεία | Διευκρινίσεις
Σχολικοί Νοσηλευτές-Επισκέπτες Υγείας Γενικών σχολείων: Καθήκοντα, αρμοδιότητες, ωράριο | Οδηγός
Σχολικοί Νοσηλευτές και Επισκέπτες Υγείας ΣΜΕΑΕ: Καθήκοντα, αρμοδιότητες, ωράριο, προγρ/σμός εκπ/κού έργου | Οδηγός 2020
 Αδειες ειδικού σκοπού εκπαιδευτικών: Νέα ενημέρωση με οδηγίες, ερωτήσεις-απαντήσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση