Τρίτη, 9 Αυγούστου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νόμος 4957/2022 για τα ΑΕΙ: Με τις διατάξεις για νεοδιόριστους, παράταση θητείας Δ/ντών-Νέο Ολοήμερο-Παιδαγ. Επάρκεια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νόμος 4957/2022 για τα ΑΕΙ: Με τις διατάξεις για νεοδιόριστους, παράταση θητείας Διευθυντών-Νέο Ολοήμερο-Παιδαγωγική Επάρκεια – ΦΕΚ Α 141/21/7/2022.

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α 141/21/7/2022 ο νόμος 4957/2022  “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις”.

Δείτε σε μορφή pdf το νόμο 4957/2022

Ο νόμος 4957/2022 “Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις”, περιέχει 489 άρθρα και σκοπός του παρόντος νόμου είναι η βελτίωση της λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) μέσω μίας ολοκληρωμένης προσέγγισης για την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού, ερευνητικού και εν γένει επιστημονικού έργου των Α.Ε.Ι., καθώς και των επιμέρους ακαδημαϊκών και ερευνητικών μονάδων και δομών τους, την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού των Α.Ε.Ι., τη διασύνδεσή τους με τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και την παροχή πρόσθετων εργαλείων για την υλοποίηση του στρατηγικού τους σχεδίου, της Εθνικής Στρατηγικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση και της Εθνικής Στρατηγικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας, προς υλοποίηση του ενιαίου χώρου έρευνας.

Αλλες σημαντικές διατάξεις

Εκτός από τις διατάξεις που αφορούν στα ΑΕΙ περιέχονται και πολλές διατάξεις που αφορούν στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση μεταξύ των οποίων και διατάξεις αναφορικά με την παράταση άσκησης καθηκόντων των Διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων και των υπευθύνων τομέων των Εργαστηριακών Κέντρων και ρύθμιση συναφών θεμάτων και την παράταση της θητείας και άσκησης καθηκόντων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Επίσης περιέχεται διάταξη με την οποία καθορίζεται το Πρόγραμμα του νέου Ολοήμερου σχολείου, όπως και διάταξη για αποκλεισμό διορισμένων από νέο διορισμό στην εκπαίδευση, όπως και διάταξη αναφορικά με τις Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Ακόμη βλέπουμε διατάξεις για τη νέα διαδικασία αναγνώρισης πτυχίων από Πανεπιστήμια του εξωτερικού ,   για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, για τη μεταφορά έδρας ειδικού σχολείου-ΣΜΕΑΕ σε άλλο Δήμο της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας.

Τέλος υπάρχουν διατάξεις για αύξηση πόρων για πρόσληψη αναπληρωτών και τη δυνατότητα αποφοίτων κολεγίων να διορίζονται στο Δημόσιο, όπως επίσης και μεταβατικές διατάξεις για τις Μετατάξεις σε θέσεις ΕΕΠ και ΕΔΙΠ ΑΕΙ και για την άρση παραβάσεων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ αναφορικά με την εργασιακή και ασφαλιστική νομοθεσία για την απασχόληση του προσωπικού.

Δείτε επίσης

Στην 100ή Σύνοδο Πρυτάνεων η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας: “Ξεκινά η υλοποίηση του νόμου-πλαισίου για τα Πανεπιστήμια” 

Κεραμέως για νομοσχέδιο ΑΕΙ στην Ολομέλεια της Βουλής: “Οφέλη για φοιτητές, πανεπιστημιακούς, πολίτες”

Τζούφη-Ολομέλεια Βουλής: Τα ΑΕΙ καταψηφίζουν το νομοσχέδιο-Ο ΣΥΡΙΖΑ θα το καταργήσει 

Κεφαλίδου προς Κεραμέως για νομοσχέδιο ΑΕΙ: Χρόνο έχετε για αλλαγές 

ΣΥΡΙΖΑ-νομοσχέδιο ΑΕΙ: Σωρεία αντισυνταγματικών διατάξεων-Έκθεση κόλαφος του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση