Κυριακή, 7 Ιουνίου 2020

“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νομοσχέδιο 3 Αξόνων για την Παιδεία: Παρουσιάσθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νομοσχέδιο 3 Αξόνων για την Παιδεία: Παρουσιάσθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο από την Υπουργό Παιδείας – Σε Διαβούλευση μέσα Μαρτίου του 2020.

Νομοσχέδιο 3 Αξόνων

Σε παράθεση 3 Αξόνων μεταρρυθμίσεων για τη Παιδείας προέβη η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως αναφορικά με τη σημερινή της παρουσία στο Υπουργικό Συμβούλιο υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Οι 3 Αξονες

  • Το πρόγραμμα του σχολείου.
  • Η ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου.
  • Οι εκπαιδευτικές δομές.

Οι αλλαγές αυτές στο σχολείο κατά την Υπουργό αποτελούν συνδυασμό:

  • Nομοθετικών ρυθμίσεων,
  • υπουργικών αποφάσεων και
  • ευρύτερων δράσεων,

που μαζί διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πολιτική.

Αναλυτικά έχουμε:

Για το πρόγραμμα του σχολείου:
  • Διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και σταδιακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών ήδη από τον Απρίλιο του 2020.
  • Πιλοτική ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων το σχ. έτος 2020-2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα.
  • Ενίσχυση πληροφορικής, κλασικών γραμμάτων, ξένων γλωσσών και φυσικής αγωγής.
  • Τροποποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σταδιακή αλλαγή της φιλοσοφίας των εξετάσεων – έμφαση στις ερευνητικές εργασίες.
  • Θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων, ήδη από το 2020-21 για την Α’ Λυκείου.
  • Ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου.
Για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου:
  • Eμφαση στην επιμόρφωση, με πρωτοπόρες δράσεις και καινοτόμες μεθόδους. Σε πρώτη φάση, επενδύουμε 14 εκατομμύρια ευρώ στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
  • Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από το 2020-21, και αυστηροποίηση θεσμικού πλαισίου ώστε να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της.
  • Δρομολόγηση ήδη από το 2020 διαδικασίας για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
Για τις εκπαιδευτικές δομές:
  • Αλλαγές στις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου: διακριτή έμφαση στην παιδαγωγική υποστήριξη σχολικών δικτύων, πιο αξιοκρατική διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
  • Δάσκαλοι στην τάξη: π.χ. διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων περιοχών, προτεραιότητα στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, διετής διάρκεια πινάκων.
  • Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: 24 πρότυπα και 38 πειραματικά σχολεία ήδη από το Σεπτέμβριο του 2020, ανοιχτή πρόσκληση εντός του 2020 για επέκταση.
  • Ασφάλεια στο σχολείο: Δάσκαλος/Καθηγητής Εμπιστοσύνης, θέσπιση σχολικών κανονισμών, αναδιάρθρωση των παιδαγωγικών μέτρων και τακτική συλλογή δεδομένων μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
 Για την Ανώτατη Εκπαίδευση, βελτιωτικές ρυθμίσεις όπως:
  • Εξωστρέφεια: δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς να απαιτείται έγκριση Υπουργού και χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με άλλο ίδρυμα), θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, διευκολύνσεις στην προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών (π.χ. απαλλαγή από ΔΟΑΤΑΠ).
  • Αλλαγές στη διοίκηση: ενιαίο ψηφοδέλτιο για τις εκλογές των Πρυτανικών Αρχών, ηλεκτρονική ψηφοφορία, καθιέρωση της τετραετούς θητείας.
  • Αλλαγές στις μετεγγραφές: εξορθολογισμός οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, προσθήκη ακαδημαϊκού κριτηρίου (επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος).

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αναμένεται να δοθεί σε Διαβούλευση περί τα μέσα Μαρτίου και ο στόχος της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι να υπάρξει ΦΕΚ περί τα μέσα Απριλίου 2020.

Δείτε επίσης

Δείτε αναλυτικά τι θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο εδώ
Κεραμέως στο MEGA: Κοιν. Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα σχολεία-Αξιολόγηση-Πρότυπα-Πανελλαδικές
Κεραμέως στον Αθήνα 9.84: Οι νέες θεματικές στοχεύουν στη σφαιρική διαπαιδαγώγηση των παιδιών
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών 28 εκατ. ευρώ: Παρουσίαση δράσεων από ΥΠΑΙΘ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών: Νέες Θεματικές, Συντονιστές Σχολ. Σύμβουλοι, Σχολ. Σύμβουλοι, Στελέχη εκπ/σης κ.α.
Επιμορφωτικά Προγράμματα ΙΝΕΠ-ΕΚΔΔΑ: Και οι αναπληρωτές δικαίωμα συμμετοχής

Δείτε ακόμη

Σχεδιασμός Αξιολόγησης σχολείων: Βασικοί άξονες-Ποιοι θα αξιολογήσουν-Επιλογή Σχολικών Συμβούλων
Αξιολόγηση από Σεπτέμβριο: Τι ανέφερε η Υπουργός Παιδείας στο “Πρώτο Θέμα”
Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση