Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Αυτονομία σχολείου-Αξιολόγηση-Νέες δομές-Επιλογή στελεχών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Αυτονομία εκπαίδευσης-Αξιολόγηση-Νέες δομές-Επιλογή στελεχών-Ενημερωτικό σημείωμα για το τι ειπώθηκε στη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, των 3 μελών της ΔΑΚΕ/ΠΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ.

Νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Συνάντηση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. με πολιτική ηγεσία Υπ. Παιδείας

Στη σημερινή, 22-06-2021, συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με το Δ.Σ. της ΔΟ.Ε. παρουσιάστηκαν, σε αδρές γραμμές, οι άξονες της υπό παρουσίαση στο Υπουργικό Συμβούλιο νομοθετικής πρωτοβουλίας του Υπουργείου.

Οι άξονες αυτοί είναι:
  • βαθμοί ελευθερίας-αυτονομίας στην εκπαίδευση,
  • αξιολόγηση εκπαιδευτικού,
  • νέες δομές στην εκπαίδευση
  • επιλογή στελεχών και εκκλησιαστική εκπαίδευση.
Η Υπουργός Παιδείας στην παρουσίασή της τόνισε:
Αυτονομία – Ελευθερία

Ο δείκτης αυτονομίας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο χαμηλότερος στην Ευρώπη, της τάξης του 35%.

Μιλάμε για περισσότερη αυτονομία σε ζητήματα παιδαγωγικής και όχι υπηρεσιακής λειτουργίας. Σε αυτή εντάσσονται:

• Πολλαπλό βιβλίο – επιλογή βιβλίου με απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων.

Ολοκληρώνεται η διαμόρφωση των 453 νέων αναλυτικών προγραμμάτων από το Ι.Ε.Π.

Στη συνέχεια θα γίνουν οι προκηρύξεις για ανάθεση της συγγραφής των διδακτικών βιβλίων (που στην ουσία θα είναι διδακτικά πακέτα, μέρος του οποίου θα είναι και το σχολικό εγχειρίδιο).

• Έγκριση ενδοσχολικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το ίδιο το σχολείο.

• Δυνατότητα στον Σύλλογο Διδασκόντων να κάνει την κατανομή των μαθητών σε τμήματα με παιδαγωγικά κριτήρια, στο πλαίσιο της «ισοκατανομής».

• Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή.

Η θητεία θα είναι 4ετής από 3ετής και δεν θα υπάρχει ο περιορισμός του μέγιστου αριθμού των 2 θητειών στην ίδια σχολική μονάδα.

• Προβλέπεται «μέντορας» που αναλαμβάνει την παιδαγωγική υποστήριξη των νέων συναδέλφων

• Προβλέπονται «ενδοσχολικοί συντονιστές» ανά 1 ή 2 τάξεις με διδακτοπαιδαγωγικό αντικείμενο τον συντονισμό της ύλης.

• Ο μέντορας και οι ενδοσχολικοί συντονιστές θα επιλέγονται από τον Διευθυντή, θα έχουν απαλλαγή από εξωδιδακτικά καθήκοντα (π.χ. γιορτές κλπ.) και θα μοριοδοτούνται για την κατάληψη θέσης στελέχους εκπαίδευσης.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

• Θα έχει βελτιωτικό χαρακτήρα και θα είναι περιγραφική, χωρίς ποσοστώσεις.

• Θα υπάρχει 4/θμια περιγραφική κλίμακα: «μη ικανοποιητικός», «ικανοποιητικός», «πολύ καλός» και «εξαίρετος»

• Δικαίωμα συμμετοχής στις κρίσεις για επιλογή στελεχών θα έχουν μόνο όσοι ανήκουν στις 3 τελευταίες κλίμακες, με διαφορετική βαρύτητα.

• Όσοι κρίνονται «μη ικανοποιητικοί» θα παρακολουθούν επιμόρφωση. Δεν υπάρχει τιμωρία για όσους κρίνονται περισσότερες της μίας φοράς «μη ικανοποιητικοί». Η μόνη πρόβλεψη που θα υπάρχει είναι αυτή της υποχρεωτικής επιμόρφωσης.

• 3 θα είναι οι άξονες της αξιολόγησης:

α) γενική και ειδική διδακτική (από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ειδικότητας),

β) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση τάξης (από τον Δ/ντη της σχολικής μονάδας και

γ) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια (από τον Δ/ντη και τον σύμβουλο εκπαίδευσης παιδαγωγικής ευθύνης σχολικής μονάδας).

Για τους πρώτους δύο άξονες η αξιολόγηση θα γίνεται ανά 4/ετία ενώ για τον τρίτο ανά 2/ετία.

• Προβλέπεται δυνατότητα ενστάσεων επί της αξιολόγησης Δομές Εκπαίδευσης

• Καταργείται ο θεσμός του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Θα ονομάζονται Σύμβουλοι Εκπαίδευσης.

• Προβλέπεται αύξηση των θέσεων από 540 σε 800.

• Καταργούνται τα ΠΕΚΕΣ. Οι Σύμβουλοι θα βρίσκονται στις έδρες των Δ/νσεων Εκπ/σης.

• Από τους νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης θα στελεχωθούν και οι νέες 13 θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας (1 σε κάθε Π.Δ.Ε.) και οι 116 Εποπτών σε επίπεδο Δ.Π.Ε. και Δ.Δ.Ε..

Οι 13 δεν θα έχουν σχολεία παιδαγωγικής ευθύνης και παρακολούθησης

• Θεσμοθετούνται 1.100 νέες θέσεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών με οργανικές θέσεις στα νέα ΚΕΣΥ οι οποίοι θα διατίθενται σε σχολικές μονάδες.

• Τα κριτήρια επιλογής όλων των στελεχών θα παρουσιαστούν σε επόμενη φάση,

• Θα προηγηθούν οι επιλογές των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης και μετά των Διευθυντών Σχολικών μονάδων, ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

• Στα συμβούλια επιλογής δεν θα υπάρχουν αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Τα 3 μέλη της Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Κικινής Θανάσης

Βενετοπούλου Γιώτα

Ανδρουλάκης Μάνος

— μαζί με Βενετοπούλου Γιώτα.

Δείτε σχετικά

Πολυνομοσχέδιο Υπουργείο Παιδείας: Τι θα περιέχει-Ενημέρωση πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ στη ΔΟΕ
Πολυνομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας: Οι 3 πυλώνες-Πολλαπλό βιβλίο-Επιλογές στελεχών αμέσως μετά την ψήφιση
Αποσπάσεις σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφερειακές Δ/νσεις, εκπ/κών Α/θμιας-Β/θμιας για το 2021-22
Διορισμένοι στην Ειδική Αγωγή-Δικαίωμα αίτησης στη Γενική για διορισμό –Τι ισχύει
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση