Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ο δρόμος μου για το σχολείο: Ταινία και συζήτηση μαθητών μεταναστευτικού και προσφυγικού προφίλ στο ΥΠΑΙΘΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο δρόμος μου για το σχολείο: Εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας-Προβολή ταινίας και συζήτηση μαθητών μεταναστευτικού και προσφυγικού προφίλ.

Ο δρόμος μου για το σχολείο

Πραγματοποιήθηκε χθες, Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου, στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ), εκδήλωση με θέμα «Ο δρόμος μου για το σχολείο».

Η εκδήλωση  διοργανώθηκε από το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων του ΥΠΑΙΘΑ, σε  συνεργασία με το εργαστήριο ελληνικής γλώσσας και πολυγλωσσίας του  Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας και το Γραφείο της UNICEF  στην Ελλάδα.

Την εκδήλωση χαιρέτησαν η Υφυπουργός κα Δόμνα Μιχαηλίδου, ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κος Ιωάννης Κατσαρός και ο Διπλωματικός Εκπρόσωπος της UNICEF  στην Ελλάδα, Dr. Ghassan Khalil. Ακόμα, την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της, η Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNICEF, κα Έλενα Παπαρίζου.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘΑ

Από νωρίς μαθήτριες και μαθητές μεταναστευτικού και προσφυγικού προφίλ από το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Α’ Αθήνας, το 2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού και το Εσπερινό Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου,  συνοδευόμενοι από τους καθηγητές και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, πέρασαν την πύλη του ΥΠΑΙΘΑ για να παρακολουθήσουν την ταινία και να συζητήσουν με την Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Δόμνα Μιχαηλίδου για το σχολείο ως ένα χώρο ενδυνάμωσης της ταυτότητας και του «ανήκειν». H ταινία τεκμηρίωσης «Έχω 2 – 3 όνειρα» για τη σημασία της εκπαίδευσης σε καιρούς αβεβαιότητας και συνθήκες μετακίνησης, δημιουργήθηκε στο πλαίσιο εργαστηρίων δημιουργικού ντοκιμαντέρ, με συντονίστρια τη σκηνοθέτιδα Βέρα-Ιόνα Παπαδοπούλου, σε συνεργασία μαθητών, καθηγητών των σχολείων, μεντόρων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Γραφείου της UNICEF στην Ελλάδα.

Μετά την προβολή της ταινίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, συζήτησαν με την Υφυπουργό, κ. Δόμνα Μιχαηλίδου, για τις εμπειρίες τους στο σχολείο, τις ανασφάλειες, τους φόβους, τα όνειρα και τους στόχους τους.

Στον διάλογο συμμετείχε και η Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNICEF, κ. Έλενα Παπαρίζου, η οποία κατέθεσε τη δική της βιωματική εμπειρία από τη  σχολική της  ζωή, ως παιδί μεταναστών.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης, η κ. Δόμνα Μιχαηλίδου, Υφυπουργός  Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δήλωσε τα εξής:

«Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον καρπό της κοινής προσπάθειας μαθητών και μαθητριών, που απαντά στο ερώτημα «τι σχολείο θέλουμε;», γιατί το θέλουμε και γιατί πρέπει να το έχουμε. Έφηβοι και έφηβες με διαφορετική καταγωγή, θρησκεία, γλώσσα, ήθη και έθιμα, ιστορία και πολιτισμικό υπόβαθρο, αλλά που κάποια συγκυρία τους έφερε στην Ελλάδα και βρέθηκαν να φοιτούν μαζί με άλλους στο ίδιο διαπολιτισμικό σχολείο. Με ευαισθησία, με σεβασμό, αλλά με τον πηγαίο αυθορμητισμό και τη χαρά της νεότητάς τους, μας μίλησαν για τις ανασφάλειες, τους φόβους, για τα όνειρα και τους στόχους τους.  Ευχαριστώ από καρδιάς όλους όσοι συνέβαλλαν και στήριξαν αυτήν την προσπάθεια. Την κα. Γκαλίνα Αλτουχόβα, προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαίδευσης Προσφύγων του Υπουργείου μας, τους Διευθυντές και τους Εκπαιδευτικούς των σχολείων, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα. Το διαπολιτισμικό σχολείο είναι εξ’ ορισμού συμπεριληπτικό. Είναι ο χώρος όπου η διαφορετικότητα είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Η λειτουργία του δεν αποσκοπεί στην εξάλειψή της! Στόχος του, είναι η αποκατάσταση της επικοινωνίας μέσα από την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Η γλώσσα λειτουργεί ως πεδίο αλληλοκατανόησης, αναγνώρισης και αποδοχής των διαφορών προς χάριν μιας ειρηνικής και δημιουργικής συνύπαρξης όλων με όλους. Γι’ αυτό και εμείς με δράσεις όπως η σημερινή, επενδύουμε στην διαπολιτισμική εκπαίδευση. Σκοπός μας, να ενισχύουμε την αποδοχή στην διαφορετικότητα μέσα από τον αμοιβαίο σεβασμό». Έτσι θα καταφέρουμε να καταπολεμήσουμε τις διακρίσεις, την ανισότητα και τον κοινωνικό αποκλεισμό». 

Απολαύστε το ντοκιμαντέρ ‘Έχω 2-3 όνειρα’, εδώ https://bit.ly/4atpLkD

Το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης Προσφύγων του ΥΠΑΙΘΑ σχεδιάζει και υλοποιεί δράσεις που ως στόχο έχουν την πλήρη συμπερίληψη των παιδιών με προσφυγικό υπόβαθρο στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τη διασφάλιση της απρόσκοπτης φοίτησής τους και την πληρέστερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας, ευρύτερα, σε θέματα που αφορούν στην ένταξη των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Δήλωση Διπλωματικού Εκπροσώπου της UNICEF στην Ελλάδα:

«Η εκπαίδευση είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα κάθε παιδιού. Το έργο των παιδαγωγών, των δασκάλων και των μαθητών στα σχολεία, που προβλήθηκε σήμερα μέσω του συγκινητικού και τόσο αληθινού ντοκιμαντέρ, αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για το πώς μια σχολική μονάδα αγκαλιάζει παιδιά όλων των πολιτιστικών, γλωσσικών και θρησκευτικών υποβάθρων και τα ενδυναμώνει ώστε μέσω της μάθησης να καταφέρουν να ενταχθούν πλήρως στην κοινωνία. Συγχαρητήρια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί με όλους σας, πάντα σε συντονισμό με το Υπουργείο Παιδείας και τις αρμόδιες Γενικές Γραμματείες.»

Δείτε επίσης

Στο ΠΕΠΑΛ Περάματος ο Πρωθυπουργός: Live παρουσίαση σημείων του ν/σ για την Επαγγελματική Εκπ/ση και Κατάρτιση 

Το σχέδιο Πιερρακάκη για την παιδεία: “Ανοιχτό σχολείο”-“Στοχευμένη επαγγελματική εκπ/ση”-“Ελεύθερο Πανεπιστήμιο” 

Λειτουργία μη κρατικών Πανεπιστημίων: Ψηφίζεται το νομοσχέδιο εντός Ιανουαρίου 2024-Σε Διαβούλευση σύντομα 

Πρωθυπουργός-Παιδεία: Αυξηση δαπανών-Αδιαπραγμάτευτη η αξιολόγηση-ν/σ μη κρατικών Πανεπιστημίων

Ανασκόπηση εβδομάδας Πρωθυπουργού: Παιδότοπος στους Αρκιούς-Σχολή Ξυλοναυπηγικής και ΙΕΚ Αντιγραφέα Μνημείων-Εκθεμάτων 

Το σχέδιο Πιερρακάκη για την παιδεία: “Ανοιχτό σχολείο”-“Στοχευμένη επαγγελματική εκπ/ση”-“Ελεύθερο Πανεπιστήμιο” 

Κατανομή έκτακτης επιχορήγησης ΑΕΙ 16.100.000 ευρώ με βάση κριτήρια της ΕΘΑΑΕ | Απόφαση 

Οδηγίες λειτουργίας θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης: ΕΔΥ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΕΑ-Τμήμ. Ενταξης-Παράλληλη Στήριξη 

Κατοικίες για εκπαιδευτικούς σε 13 νησιά του Αιγαίου προανήγγειλε ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας Ν. Δένδιας 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply