“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί πρωτίστως κοινωνικό πρόβλημα. Αντανακλά στο περιβάλλον του σχολείου τον ρατσισμό, την ομοφοβία, τη βία κατά των γυναικών, τη ρητορική μίσους κοκ. Απάντηση είναι το δημοκρατικό σχολείο που αποδέχεται τη διαφορετικότητα & προωθεί την αλληλοκατανόηση.

Δήλωση για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Η απάντηση στη σχολική βία και τον εκφοβισμό είναι το δημοκρατικό σχολείο, που αποδέχεται τη διαφορετικότητα, που ευαισθητοποιεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς και προωθεί την αλληλοκατανόηση στις διαπροσωπικές σχέσεις.

Ο ενδοσχολικός εκφοβισμός και η θυματοποίηση δεν αποτελεί μόνο εκπαιδευτικό αλλά πρωτίστως κοινωνικό πρόβλημα. Εισάγει και αντανακλά στο περιβάλλον του σχολείου τον ρατσισμό, την ομοφοβία, την έμφυλη βία, τη ρητορική του μίσους, υπονομεύοντας συνολικά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εκφοβιστική συμπεριφορά μπορεί να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά από έναν ενήλικα, όμως όταν την υφίστανται παιδιά και έφηβοι, τότε μπορεί να έχει μη αναστρέψιμες συνέπειες για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξή τους.

Η απάντηση είναι το δημοκρατικό σχολείο, που αποδέχεται τη διαφορετικότητα, που ευαισθητοποιεί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς και προωθεί την αλληλοκατανόηση στις διαπροσωπικές σχέσεις.
Το σχολείο που εστιάζει στην καλλιέργεια του σεβασμού, της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης και της συμμετοχής στην κοινοτική και δημόσια ζωή.

Το σχολείο πρέπει να μπορεί να διασφαλίσει την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και την προαγωγή των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών μας.

Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας, όπως η θεματική εβδομάδα, το νέο Πλαίσιο οργάνωσης Σχολικής Ζωής και οι νέες δομές συμβουλευτικής και υποστήριξης των σχολικών μονάδων, βοηθούν στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ακόμα μια σειρά από πολιτικές επιλογές, που υλοποιήσαμε τα προηγούμενα χρόνια, όπως η αναγνώριση της ταυτότητας φύλου και η ένταξη των προσφυγόπουλων στις εκπαιδευτικές δομές, είχαν σαν στόχο να ενδυναμώσουν όσους μπορεί να αντιμετωπίζουν προβλήματα κοινωνικού αποκλεισμού ή να βρεθούν στο στόχαστρο ισχυρότερων κοινωνικών ομάδων.

Η 6η Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, αποτελεί την υπενθύμιση αλλά και την προτροπή προς όσες και όσους έχουν πέσει θύματα, να βρουν το θάρρος να μιλήσουν. Πολιτεία και σχολική κοινότητα δημιουργούμε τις συνθήκες, ώστε όταν το κάνουν, να εισακούονται. Η απομόνωση επιτείνει το πρόβλημα. Ο διάλογος οδηγεί σε λύση.

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση