Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι περιλαμβάνεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι περιλαμβάνεται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 για τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το ΕΕΠ-ΕΒΠ

Αναφορές στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) περιέχονται στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το οποίο έχει τη μορφή επιτελική σύνοψης και έχει να κάνει με τη διατύπωση στόχων και τη σύνδεση με στρατηγικές επιλογές του Κυβερνητικού Προγραμματισμού.

Συγκεκριμένα και εκτός των γενικών αναφορών σε στόχους που αφορούν στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 βλέπουμε τις παρακάτω αναφορές στο ΕΕΠ-ΕΒΠ:

Νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ

Σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ στα ΣΜΕΑΕ, καθώς και σύσταση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στις ΣΜΕΑΕ.

Νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

  • Δημιουργία νέων κριτήριων επιλογής με στόχο την ενδυνάμωση της αξιοκρατικής και διαφανούς επιλογής.
  • Ανάπτυξη νέου συστήματος διορισμού/προσλήψεων για εκπαιδευτικούς με στόχο την ενδυνάμωση της αξιοκρατικής και διαφανούς επιλογής εκπαιδευτικών.
  • Νέο πλαίσιο κινητικότητας και εκπαιδευτικών αδειών.
  • Νέο σύστημα διορισμού / προσλήψεων Ψυχολόγων, Κοινωνικών Λειτουργών, Σχολικών Νοσηλευτών, ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Μόνιμοι διορισμοί

  • Κάλυψη παγίων αναγκών εκπαιδευτικού προσωπικού στη βάση πραγματικών αναγκών και δημοσιονομικών περιθωρίων.
  • Υλοποίηση μόνιμων διορισμών βάσει των αποχωρήσεων και των εκπαιδευτικών αναγκών.

Ενίσχυση του θεσμού του Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού

  • Ενίσχυση του θεσμού του Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού.
  • Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών και στελέχωση ανά ομάδες 5 σχολείων σε όλη την επικράτεια. (ΕΣΔΑμεΑ) (συνεχής δράση).

Υλοποίηση έργων ΕΣΠΑ για την προαγωγή της συμπεριληπτικής/ενταξιακής εκπαίδευσης (ΕΣΔΑμεΑ)

  • Παράλληλη στήριξη & Δομές ΚΕΔΑΣΥ
  • Τμήματα Ένταξης ΣΜΕΑΕ
  • Προγράμματα Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών

Αναβάθμιση των δεδομένων που συλλέγονται από το MySchool

Αναβάθμιση των δεδομένων που συλλέγονται από το MySchool αναφορικά με τους μαθητές/τριες με αναπηρία (ΕΣΔΑμεΑ) με περαιτέρω συστηματοποίηση της συλλογής στατιστικών δεδομένων μέσω αναβάθμισης του πληροφοριακού συστήματος ‘myschool’, με στόχο τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων που αφορούν στον αριθμό των μαθητών/τριών που φοιτούν στη γενική εκπαίδευση ανά κατηγορία αναπηρίας, της μελέτης των δυνατοτήτων για αποτύπωση των ποσοστών σχολικής διαρροής ή πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, του τρόπου συλλογής στοιχείων για φοιτητές/τριες, σπουδαστές/στριες, καταρτιζόμενους/μενες, εκπαιδευόμενους/μενες και μαθητευόμενους/ες με αναπηρία από τα Πανεπιστήμια (Μονάδες Προσβασιμότητας) και τις δομές Διά Βίου Μάθησης, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της διασύνδεσης των στατιστικών στοιχείων με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) κ.ο.κ.

Ολοκλήρωση της αξιολόγησης 20.000 εκπαιδευτικών 4ο τρίμηνο 2024

Ολοκλήρωση της αξιoλόγησης στα 3 πεδία (Α1 για το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, Α2 για το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης & Β για την υπηρεσιακή συνέπεια και την επάρκεια του εκπαιδευτικού) για τουλάχιστον 10.000 δόκιμους εκπαιδευτικούς και μονιμοποίησή τους έως το τέλος του Α εξαμήνου • Ολοκλήρωση της αξιoλόγησης στα 3 πεδία (Α1, Α2 & Β) για τουλάχιστον 20.000 εκπαιδευτικούς (αθροιστικά για το 2024) και μονιμοποίησή των δόκιμων έως το τέλος του Β εξαμήνου.

Δείτε σχετικά

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας το 2024: Νέο σύστημα διορισμών-Νέες οργανικές-Επιλογές στελεχών-Αξιολόγηση 

Το χρονοδιάγραμμα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης: Περ/κών Δ/ντών-Εποπτών Ποιότητας-Πρ/νων ΚΕΔΑΣΥ-Πρ/νων Εκπ/κών Θεμάτων 

Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: Τα 22 έργα στις εκπ/κές και διοικητικές υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας

Δείτε επίσης

Νέες διευκρινίσεις για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Υπουργείο Παιδείας 

Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Τι ετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση