“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγίες διάθεσης ηλεκτρονικών συσκευών από το ΥΠΑΙΘ: Η διαδικασία και τα κριτήρια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγίες διάθεσης ηλεκτρονικών συσκευών από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων: Κριτήρια διάθεσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς – Υποχρεώσεις επιστροφής μετά τη χρήση.

Οδηγίες διάθεσης ηλεκτρονικών συσκευών

Οδηγίες για την παράδοση και παραλαβή ηλεκτρονικού εξοπλισμό πληροφορικής (tablet, Η/Υ, laptop), σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΠΝΠ (ΦΕΚ 68/τ Α’/20.03.2020) κοινοποίησε σε όλους του Διευθυντές ΠΕ και ΔΕ της χώρας η Γενική Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κα Αναστασία Γκίκα.

Σύμφωνα μ αυτές

1. Με Αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων γίνεται αποδοχή της δωρεάς του εξοπλισμού και ορίζονται οι σχολικές μονάδες, στις οποίες κατανέμεται.

2. Η απόφαση κατανομής του ηλεκτρονικού εξοπλισμού γνωστοποιείται από τη Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ στον δωρητή, στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και στην ΠΔΕ.

3. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας συγκροτεί τριμελή επιτροπή παραλαβής, η οποία καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή του σχολείου και παραλαμβάνει τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό συντάσσοντας πρωτόκολλο παραλαβής.

4. Ο Διευθυντής μετά από συνεννόηση με τον Σύλλογο των Διδασκόντων, αποφαίνεται σε ποιον, κατά προτεραιότητα μαθητή/τρια ή εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας,  λαμβάνοντας υπόψη και την τυχόν επιθυμία του εκάστοτε δωρητή, δύναται να διατεθεί κάθε ηλεκτρονική συσκευή για προσωρινή χρήση.

5. Η απόφαση θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως

  • το χαμηλό εισόδημα,
  • η ανεργία γονέων/κηδεμόνων,
  • η ιδιότητα μέλους μονογονεϊκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας,
  • οι ειδικές δυσκολίες μάθησης ή
  • οι εξαιρετικές επιδόσεις μαθητή/τριας.

6. Κατά την παράδοση της ηλεκτρονικής συσκευής από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο παραλήπτης (γονέας/κηδεμόνας ή εκπαιδευτικός) υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποίαν αναφέρει ρητά ότι

  • παρέλαβε τη συγκεκριμένη συσκευή,
  • αναλαμβάνει την υποχρέωση επιστροφής της στη σχολική μονάδα, όταν εκλείψουν οι λόγοι, για τους οποίους του παραχωρήθηκε η χρήση της ή οποτεδήποτε του ζητηθεί από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και
  • είναι υπόχρεος αποζημίωσης στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής συσκευής σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, η οποία υπερβαίνει την αναμενόμενη από τη συνήθη χρήση της και δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε.

Δείτε αναλυτικά την Εγκύκλιο

Μαρούσι, 14-04-2020

Αρ. Πρωτ.: Φ8/46284/Δ4

Θέμα: Οδηγίες για παράδοση/παραλαβή ηλεκτρονικών συσκευών στις σχολικές μονάδες

Στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης αξιοποίησης δωρεών ηλεκτρονικού εξοπλισμού προς τις σχολικές μονάδες και ιδίως των σχετιζόμενων με ηλεκτρονικό εξοπλισμό πληροφορικής (tablet, Η/Υ, laptop), και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΠΝΠ (ΦΕΚ 68/τ Α’/20.03.2020), σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

  • Το Ελληνικό Δημόσιο αποδέχεται τη δωρεά του εν λόγω εξοπλισμού με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, και του δωρητή. Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις ορίζονται με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων οι σχολικές μονάδες, στις οποίες κατανέμεται ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, τον οποίο ακολούθως θα παραλάβει κάθε σχολική μονάδα.
  • Η σχετική απόφαση κατανομής του ηλεκτρονικού εξοπλισμού γνωστοποιείται με επιμέλεια της Γενικής Γραμματέως Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής τουΥπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.) στον δωρητή, στον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, καθώς και στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
  • Κατόπιν επικοινωνίας και συνεννόησης μεταξύ του δωρητή ή του αντιπροσώπου του και του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της οικείας σχολικής μονάδας προγραμματίζεται η παράδοση-παραλαβή του εν λόγω ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
  • Ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας προβαίνει άμεσα στη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής παραλαβής, αποτελούμενης από τον ίδιο ως πρόεδρο και τον αναπληρωτή του, και από δύο εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με τους αναπληρωτές τους, ως μέλη, στους οποίους και αποδεδειγμένα γνωστοποιεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο την απόφασή του, η οποία καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή του σχολείου σύμφωνα με το συνημμένο. Με την ίδια απόφαση καθορίζει αναλυτικά τις αρμοδιότητες της επιτροπής (παραλαβή των δωριζομένων, σύνταξη του πρωτοκόλλου παραλαβής).
  • Η ανωτέρω τριμελής επιτροπή παραλαμβάνει τον εν λόγω ηλεκτρονικό εξοπλισμό και συντάσσει το πρωτόκολλο παραλαβής (συνημμένο 2) σε τέσσερα (4) πρωτότυπα. Η επιτροπή φυλάσσει τα παραστατικά παραλαβής (π.χ. δελτίο αποστολής ή τη λιανική απόδειξη/τιμολόγιο), τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του πρωτοκόλλου παραλαβής, για τους σκοπούς της εγγύησης.
  • Με επιμέλεια του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας, ένα από τα πρωτότυπα πρωτόκολλα παραλαβής αποστέλλεται στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υ.ΠΑΙ.Θ., δύο αποστέλλονται στον δωρητή και το τέταρτο διατηρείται στη σχολική μονάδα.
  • Ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από συνεννόηση με τον οικείο Σύλλογο των Διδασκόντων, τα μέλη του οποίου μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ακόμη και ηλεκτρονικά, αποφαίνεται σε ποιον, κατά προτεραιότητα μαθητή/τρια ή εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ αποδοχής της δωρεάς ή στη σύμβαση μεταξύ του Υ.ΠΑΙ.Θ. και του δωρητή ή στην ΥΑ κατανομής των δωρηθέντων λαμβάνοντας υπόψη και την τυχόν επιθυμία του εκάστοτε δωρητή, δύναται να διατεθεί κάθε ηλεκτρονική συσκευή για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η απόφαση θα λαμβάνεται με βάση κοινωνικά και άλλα κριτήρια, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεϊκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, οι ειδικές δυσκολίες μάθησης ή οι εξαιρετικές επιδόσεις μαθητή/τριας.
  • Κατά την παράδοση της ηλεκτρονικής συσκευής από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, ο παραλήπτης (γονέας/κηδεμόνας ή εκπαιδευτικός) υπογράφει Υπεύθυνη Δήλωση (συνημμένο 3), στην οποίαν αναφέρει ρητά ότι παρέλαβε τη συγκεκριμένη συσκευή (αναλυτική περιγραφή), αναλαμβάνει την υποχρέωση αφενός μεν επιστροφής της ανωτέρω συσκευής στη σχολική μονάδα, όταν εκλείψουν οι λόγοι, για τους οποίους του παραχωρήθηκε η χρήση της (π.χ. όταν λήξει η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων) ή οποτεδήποτε του ζητηθεί από τη Διεύθυνση της σχολικής μονάδας και αφετέρου καταβολής αποζημίωσης στο Ελληνικό Δημόσιο ή αντικατάστασης της ηλεκτρονικής συσκευής σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής ή βλάβης, η οποία υπερβαίνει την αναμενόμενη από τη συνήθη χρήση της και δεν οφείλεται σε ελάττωμα της συσκευής, καθώς και σε περίπτωση που απλώς αρνηθεί την επιστροφή της στη σχολική μονάδα, από την οποία την παρέλαβε. 

    ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

    Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ,

    Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

    ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΙΚΑ

    Δείτε την Εγκύκλιο με τις Οδηγίες διάθεσης ηλεκτρονικών συσκευών σε μορφή pdf

Δείτε επίσης

Κροατική Προεδρία ΕΕ σε Νίκη Κεραμέως: Ιστορία επιτυχίας η λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Υπουργός Παιδείας-Πανελλαδικές: Σενάρια για όλα τα ενδεχόμενα-Σε απόσταση οι μαθητές μέσα στις τάξεις
Μαθαίνουμε στο σπίτι-Μένουμε σπίτι: Απολογισμός 13 Μαρτίου-13 Απριλίου 2020
Τεχνολογικός εξοπλισμός σχολείων: 1 εκατομ. ευρώ-9.000 tablets σε 2.500 Γυμνάσια και Λύκεια-Τα κριτήρια διάθεσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση