Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγίες διαχείρισης κρούσματος κορονοϊού στα εξεταστικά κέντρα Πανελλαδικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγίες διαχείρισης κρούσματος κορονοϊού στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020, εστάλησαν στις Λυκειακές Επιτροπές των εξεταστικών κέντρων της χώρας.

Οδηγίες διαχείρισης κρούσματος κορονοϊού

Οδηγίες για διαχείριση ενδεχόμενου κρούσματος κορονοϊού απέστειλε το ΥΠΑΙΘ αρμόδιες για τις πανελλαδικές εξετάσεις επιτροπές της χώρας.

Οι εν λόγω οδηγίες αποτέλεσαν προϊόν σχετικών εισηγήσεων ειδικών επιστημόνων του ΕΟΔΥ.

Αναλυτικά οι Οδηγίες
Υπεύθυνος διαχείρισης κρούσματος

Σε κάθε Λυκειακή Επιτροπή εξεταστικού κέντρου ένας εκ των μελών ορίζεται ως υπεύθυνος για τη διαχείριση ενδεχόμενων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19.

Α. Ενέργειες σε περίπτωση κρούσματος

Εάν κάποιος υποψήφιος ή εκπαιδευτικός σε αίθουσα εξεταστικού κέντρου εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, τότε θα πρέπει να ακολουθηθούν οι παρακάτω ενέργειες:

1. Ενημέρωση υπευθύνων κρουσμάτων

Ενημερώνεται άμεσα ο υπεύθυνος κρουσμάτων της Λυκειακής Επιτροπής ή ο Πρόεδρος του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου, ο ΕΟΔΥ και η Εκπρόσωπος του ΥΠΑΙΘ για θέματα COVID-19 κα Αναστασία Γκίκα, Γεν. Γραμματέας Α΄θμιας, Β΄θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής (210-3443560, 210-3443511).

2. Επικοινωνία με οικογένεια-απομόνωση κρούσματος

Ο υπεύθυνος κρουσμάτων της Λυκειακής Επιτροπής επικοινωνεί με την οικογένεια του ύποπτου κρούσματος για την ασφαλή απομάκρυνσή του από το εξεταστικό κέντρο. Στο διάστημα αυτό το ύποπτο κρούσμα απομονώνεται σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τους υπόλοιπους υποψηφίους και το προσωπικό.

3. Καθαρισμός χώρου

Ακολουθεί επιμελής καθαρισμός χώρου και επιφανειών με απολυμαντικό υγρό (σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ) μετά την αναχώρηση του υποψηφίου ή εκπαιδευτικού, με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.

4. Ιατρική αξιολόγηση – μοριακό διαγνωστικό τεστ.

Προβλέπεται ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον ο υποψήφιος ή εκπαιδευτικός εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ.

5. Απομόνωση εκπαιδευτικού ή υποψηφίου-οδηγίες ΕΟΔΥ

Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο υποψήφιος ή εκπαιδευτικός παραμένει σε απομόνωση, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο (οδηγίες: https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid-19-odigies-gia-frontida-ypoptoy-kroysmatos-sto-spiti/).

6. Κρούσμα υποψήφιος – Πρόβλεψη για επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτέμβριο

Εάν επιβεβαιωμένο κρούσμα είναι υποψήφιος, δεν μπορεί να συνεχίσει να συμμετέχει στη διαδικασία των εξετάσεων και με αίτησή του θα μπορέσει να συμμετάσχει στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Επιπρόσθετα τίθεται σε καραντίνα με επιτήρηση 10 ημερών.

7. Κρούσμα εκπαιδευτικός – καραντίνα 10 ημερών

Εάν το επιβεβαιωμένο κρούσμα είναι εκπαιδευτικός, τότε δεν μπορεί να συνεχίσει να εκτελεί τα καθήκοντά του και τίθεται σε καραντίνα 10 ημερών.

8. Υποψήφιοι και εκπαιδευτικοί της ίδιας αίθουσας με το κρούσμα

Οι υποψήφιοι και οι εκπαιδευτικοί της ίδιας αίθουσας του εξεταστικού κέντρο στην οποία διαγνώστηκαν επιβεβαιωμένο/α κρούσμα/τα είτε υποψηφίου είτε εκπαιδευτικού συνεχίζουν κανονικά τις πανελλαδικές εξετάσεις, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους.

Β. Κρούσμα σε κοντινό περιβάλλον υποψηφίου ή εκπαιδευτικού

Εάν κάποιος υποψήφιος ή εκπαιδευτικός σε αίθουσα εξεταστικού κέντρου έχει επιβεβαιωμένο κρούσμα στο κοντινό του περιβάλλον αλλά ο ίδιος δεν νοσεί, τότε συμμετέχει κανονικά στην πανελλαδική εξεταστική διαδικασία, πάντοτε με στενή παρακολούθηση της υγείας του.

Δείτε σχετικά

Κεραμέως για έναρξη πανελλαδικών: Καθόλα έτοιμοι για αύριο με τα Γενικά Λύκεια και την Τρίτη με τα ΕΠΑΛ | VIDEO
Προς υποψηφίους πανελλαδικών εξετάσεων 2020: Ευχές Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης Αττικής Γ. Κόσυβα

Δείτε επίσης

Ηλεκτρονικές αιτήσεις για πρότυπα και πειραματικά σχολεία: Η διαδικασία σε ΦΕΚ
Νόμος 4692-2020: “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις” | ΦΕΚ A 111-12.06.2020
ΦΕΚ B 2277-2020: Μετακινήσεις Μαθητών-Λειτουργία βρεφονηπιακών/παιδ. σταθμών-φροντιστηρίων-καλλιτεχνικών δομών
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply