Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγός σχεδιασμού μαθημάτων εξ αποστάσεως: Από το ΙΕΠ-ΕΑΠ και Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγός σχεδιασμού μαθημάτων εξ αποστάσεως: Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) και το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου.

Οδηγός σχεδιασμού μαθημάτων εξ αποστάσεως
Εισαγωγικά Στοιχεία

Η εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση είναι μια πρωτόγνωρη, για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς, εμπειρία, η οποία προκειμένου να εφαρμοστεί σωστά και αποτελεσματικά προϋποθέτει εφαρμογή -με τις απαραίτητες προσαρμογές- της σχετικής μεθοδολογίας.

Στη σχετική βιβλιογραφία διατίθεται αξιόλογο εκπαιδευτικό υλικό το οποίο μπορεί να φανεί χρήσιμο για την πρώτη εξοικείωση και εφαρμογή.

Σχετικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) σχεδιάστηκαν από

(α) το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και

(β) το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου

Είδη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Υπάρχουν (τουλάχιστον) δύο είδη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης:

  • Σύγχρονη εκπαίδευση από απόσταση
  • Ασύγχρονη εκπαίδευση από απόσταση
Η Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

προϋποθέτει την άμεση και ταυτόχρονη συνεργασία του εκπαιδευτικού με τον/την εκπαιδευόμενο/η. Ο/η εκπαιδευτικός σε πραγματικό χρόνο επικοινωνεί με τους/τις εκπαιδευόμενους/ες.

Στην Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

η ταυτόχρονη συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους/τις εκπαιδευόμενους/ες δεν αποτελεί προϋπόθεση. Στην περίπτωση αυτή κύριο ρόλο παίζει η δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα αξιοποιήσουν οι εκπαιδευόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα περιεχόμενα
  • Βασικές αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  • Είδη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  • Βασικές αρχές του εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Οδηγός Μελέτης και σχετικό χρονοδιάγραμμα
  • Σαφείς στόχοι και προσδοκώμενα αποτελέσματα
  • Διευκρινιστικά κείμενα
  • Οι διαθέσιμες δραστηριότητες και οι ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, καθώς και η σχετική ανατροφοδότηση
  • Τελική αξιολόγηση – Έλεγχος επίτευξης μαθησιακών αποτελεσμάτων
  • Η γλωσσική και αισθητική επιμέλεια του υλικού
  • Φιλικό ύφος
  • Η διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων
  • Η ευχέρεια πρόσβασης στο υλικό
  • Αναφορές – Πηγές
Δείτε και κατεβάστε τον Οδηγό εκπαιδευτικού σχεδιασμού μαθημάτων εξ αποστάσεως 

Δείτε επίσης

Προγράμματα επιμόρφωσης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Για το σύνολο των εκπ/κών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων
Αδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ 08.09.2020 για την αντιμετώπιση διασποράς κορονοϊού | Εγκύκλιος
Φίλης: Εκθετη η Υπουργός από τις αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ – ΥΠΑΙΘ: Αν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, στο σκοτάδι για 6 μήνες οι μαθητές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση