Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγίες από τον ΕΟΔΥ για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού στο σχολικό περιβάλλον

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγίες από τον ΕΟΔΥ για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού στο σχολικό περιβάλλον με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024.

Οδηγίες από τον ΕΟΔΥ

Οδηγίες προς μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό, για τη Μείωση Μετάδοσης Λοιμώξεων του Αναπνευστικού στο Σχολικό Περιβάλλον, κοινοποίησε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024 και μετά την εκτόξευση των κρουσμάτων κορονοϊού, γρίπης και λοιπών λοιμώξεων του αναπνευστικού κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Εν αναμονή Εγκυκλίου απουσιών μαθητών

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται και η έκδοση Εγκυκλίου από το ΥΠΑΙΘΑ αναφορικά με τη διαχείριση απουσιών των μαθητών, όπως συνέβη και πέρσι, όπου με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στην έξαρση του εποχικού επιδημικού ρεύματος της γρίπης με μεγάλο αριθμό κρουσμάτων γριπώδους συνδρομής, από τον Νοέμβριο 2023 έως και τον Μάρτιο 2024.

Ακολουθούν οι Οδηγίες του ΕΟΔΥ

Για να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση βασικών μέτρων από καθηγητές, μαθητές και λοιπό προσωπικό:

– Τακτικό πλύσιμο των χεριών

  • Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
  • Πριν και μετά: ▪Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος ▪ Το γεύμα ▪ Τη χρήση της τουαλέτας
  • Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
  • Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.

– Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.

– Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενωνχώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ)

– Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων

– Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό

– Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.

– Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.

– Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).

Δείτε επίσης

Ανασχηματισμός 2024: Η Ι. Λυτρίβη Υφυπ. Παιδείας-Η Δ. Μιχαηλίδου Υπ. Εργασίας-Στη Ζ. Μακρή η Α/θμια και Β/θμια 

Παρατείνεται η λειτουργία του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού και Ειδ. Νηπιαγωγείου Θεσ/νίκης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply