Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγίες ενισχυτικής διδασκαλίας | Εγγραφο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγίες ενισχυτικής διδασκαλίας: Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη του προγράμματος και τη δυνατότητα διενέργειας της ενισχυτικής διδασκαλίας μέσω τηλεκπαίδευσης.

Οδηγίες ενισχυτικής διδασκαλίας
ΘΕΜΑ: Οδηγίες για την οργάνωση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο πλαίσιο της Πράξης «Ενισχυτική διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχολικό έτος 2020-2021»

 Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ Β΄ 4194/29-09-2020 δημοσιεύτηκε η με αρ. πρωτ. 125614/Δ2/21-09-2020 Υ.Α. με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2020-2021».

Σύμφωνα με την ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, για το σχολικό έτος 2020- 2021 η Ενισχυτική Διδασκαλία μαθητών Γυμνασίου περιλαμβάνει τα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία και Αγγλικά.

 Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 1 του Κεφαλαίου Α΄ της με αρ. πρωτ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69543/31-10-2020 Κ.Υ.Α. (Β’ 4810) δίδεται η δυνατότητα διενέργειας της ενισχυτικής διδασκαλίας μέσω τηλεκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την έναρξη του προγράμματος και με βάση τις διατάξεις της ανωτέρω Υ.Α. παρακαλείσθε να προβείτε στις ακόλουθες ενέργειες:

  • Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται:

α) Να προβούν σε μια πρώτη ενδεικτική κατανομή των Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.), σε συνεργασία με τους Διευθυντές των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης και σύμφωνα με τον πίνακα κατανομής Σ.Κ.Α.Ε.-Εκπαιδευτικών ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Συν. 2. Πίνακας Κατανομής Σ.Κ.Α.Ε. – Εκπαιδευτικών).

β) Να συστήσουν τις Συντονιστικές Ομάδες Δομών Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Ο.Δ.Α.Ε.) σύμφωνα με την παρ. 9 της ανωτέρω Υ.Α. και να αναρτήσουν τις σχετικές αποφάσεις στη Διαύγεια. Μετά την ανάρτηση των αποφάσεων στη Διαύγεια να κοινοποιηθούν στη Δ/νση Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε./Τμήμα Α’ του Υ.ΠΑΙ.Θ. (spoudonde@minedu.gov.gr).

 γ) Να αποστείλουν τεκμηριωμένο αίτημα προς την Κ.Ε.Π.Ε.Σ. για λειτουργία μεμονωμένων ΣΚΑΕ, καθώς επίσης και να διαβιβάσουν προς την Κ.Ε.Π.Ε.Σ.  τεκμηριωμένες εισηγήσεις των οικείων ΣΟΔΑΕ για λειτουργία ολιγομελών τμημάτων 3-4 μαθητών.

Η αποστολή των εισηγήσεων προς την Κ.Ε.Π.Ε.Σ. να γίνει μια μόνο φορά για το σύνολο των αιτημάτων.

Για τα ανωτέρω επισυνάπτεται πίνακας με το χρονοδιάγραμμα ενεργειών.

  

  • Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακαλούνται:

α) Να γνωστοποιήσουν τη δημοσίευση της με αρ. πρωτ. 125614/Δ2/21-09-2020 Υ.Α. (Β’

4194)   με    θέμα:    «Οργάνωση    και   λειτουργία    σχολικών    κέντρων  αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2020-2021» στις οικείες σχολικές μονάδες.

Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων οφείλουν να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών για την υποβολή των αιτήσεων-δηλώσεων μαθημάτων (Υπόδειγμα_1 αίτησης-δήλωσης μαθημάτων) και να συλλέξουν ηλεκτρονικά τις σχετικές αιτήσεις-δηλώσεις. Κριτήριο για την επιλογή-συμμετοχή των μαθητών/τριών στην Ενισχυτική Διδασκαλία αποτελεί η επίδοσή τους στο αντίστοιχο μάθημα.

Για διευκόλυνση της διαδικασίας, προτείνεται η αίτηση-δήλωση μαθημάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας να αναρτηθεί και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Αφού συγκεντρωθούν οι αιτήσεις συμμετοχής, με απόφαση συλλόγου διδασκόντων προτείνονται οι μαθητές που έχουν ανάγκη ενισχυτικής διδασκαλίας και συντάσσεται συγκεντρωτικό αρχείο υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_2_Διευθυντές Γυμνασίων) το οποίο υποβάλλεται ηλεκτρονικά στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια, ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας εισηγείται στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε., με βάση τον αριθμό αιτήσεων των μαθητών/τριών και προτείνει Υπεύθυνο Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού.

β) Να εισηγηθούν, με βάση το

α) και την ενδεικτική κατανομή ΣΚΑΕ ανά Διεύθυνση Δ.Ε., προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, τις οικείες σχολικές μονάδες Γυμνασίων στις οποίες δύνανται να λειτουργήσουν Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.).

Η εν λόγω εισήγηση θα συνοδεύεται από συγκεντρωτικό αρχείο υπό μορφή excel (Υπόδειγμα_3_Διευθυντές ΔΔΕ), στο οποίο θα αποτυπώνονται ευκρινώς οι σχολικές μονάδες Σ.Κ.Α.Ε., οι σχολικές μονάδες τις οποίες θα εξυπηρετεί το κάθε Σ.Κ.Α.Ε., ο συγκεντρωτικός αριθμός μαθητών ανά μάθημα και ο αριθμός τμημάτων μαθημάτων ανά Σ.Κ.Α.Ε..

Στις εισηγήσεις για λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε., οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνουν τους Υπεύθυνους Σχολικών  Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης καθώς και αντικαταστάτες αυτών σύμφωνα με την παρ. 13 της με αρ. πρωτ. 125614/Δ2/21-09-2020 Υ.Α. (Β΄ 4194).

Επίσης, επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 6 της Υ.Α., διαμορφώνεται σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακας αιτούντων ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε. ο οποίος χρησιμοποιείται για την συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.

Για τα ανωτέρω επισυνάπτεται πίνακας με το χρονοδιάγραμμα ενεργειών:
  •  Χρονοδιάγραμμα ενεργειών

 

Χρονοδιάγραμμα Ενέργειες
έως Τρίτη,

24 Νοεμβρίου 2020

Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης:

-Πρώτη ενδεικτική κατανομή Σ.Κ.Α.Ε. και ενημέρωση Δ/ντων Δ.Ε.

έως Τετάρτη,

25 Νοεμβρίου 2020

Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης:

-Ενημέρωση οικείων σχολικών μονάδων

έως Τετάρτη,

2 Δεκεμβρίου 2020

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης:

-Ορισμός Σ.Ο.Δ.Α.Ε.

έως Τετάρτη,

2 Δεκεμβρίου 2020

Σχολική μονάδα:

-Ενημέρωση γονέων-κηδεμόνων

-Συμπλήρωση αιτήσεων-δηλώσεων μαθημάτων από γονείς και υποβολή τους στο Δ/ντη Σχολικής Μονάδας

έως Δευτέρα,

7 Δεκεμβρίου 2020

Σχολική μονάδα:

Πρόταση-απόφαση συλλόγου διδασκόντων και σύνταξη σχετικού ηλεκτρονικού αρχείου μαθητών (Υπόδειγμα_2_Διευθυντές Γυμνασίων)

-Ηλεκτρονική αποστολή αρχείου μαθητών προς Δ/ντη Δ.Ε.

-Εισήγηση προς Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης για τη δυνατότητα λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Σ.Κ.Α.Ε. και πρόταση Υπευθύνου Σ.Κ.Α.Ε. καθώς και αντικαταστάτη αυτού

 

έως Πέμπτη,

10 Δεκεμβρίου 2020

Δ/ντης Δ/θμιας Εκπ/σης:

-Επεξεργασία ηλεκτρονικών αρχείων μαθητών των Σχολικών Μονάδων

-Εισήγηση προς Περιφερειακή Δ/νση για τις οικείες σχολικές μονάδες στις οποίες δύνανται να λειτουργήσουν Σ.Κ.Α.Ε. και υποβολή σχετικού ηλεκτρονικού αρχείου (Υπόδειγμα_3_Διευθυντές ΔΔΕ)

έως Δευτέρα,

14 Δεκεμβρίου 2020

Εισηγήσεις Σ.Ο.Δ.Α.Ε.:

Στην εξαιρετική περίπτωση που υπάρχει αίτημα για δημιουργία τμήματος με 5 έως 9 μαθητές, υποβολή τεκμηριωμένης εισήγησης προς Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης για έγκριση.

Στην εξαιρετική περίπτωση αιτήματος για λειτουργία τμήματος με 3 έως 4 μαθητές, υποβολή τεκμηριωμένης εισήγησης της Σ.Ο.Δ.Α.Ε. προς την Κεντρική Επιτροπή Παρακολούθησης, Ελέγχου και Συντονισμού της Πράξης (Κ.Ε.Π.Ε.Σ.) του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τελική απόφαση της Γενικής Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.

Η υποβολή της εισήγησης προς την Κ.Ε.Π.Ε.Σ. να γίνει μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

έως Τετάρτη,

16 Δεκεμβρίου 2020

Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης:

-Σε εξαιρετική περίπτωση τεκμηριωμένη εισήγηση για λειτουργία μεμονωμένων Σ.Κ.Α.Ε. προς Κ.Ε.Π.Ε.Σ. για τελική απόφαση της Γενικής Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.

-Διαβίβαση, σε εξαιρετική περίπτωση, τεκμηριωμένης εισήγησης των οικείων Σ.Ο.Δ.Α.Ε. προς Κ.Ε.Π.Ε.Σ. για λειτουργία τμήματος με 3 έως 4 μαθητές

Παρακαλείσθε, για διευκόλυνση της διαδικασίας, η αποστολή των εισηγήσεων προς την Κ.Ε.Π.Ε.Σ. να γίνει μια μόνο φορά για το σύνολο των αιτημάτων (spoudonde@minedu.gov.gr).

 

Τα παραπάνω αποτελούν προαπαιτούμενες διαδικασίες για τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους υποψήφιους διδάσκοντες.

 Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο Οδηγίες για την οργάνωση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας

Δείτε σχετικά

Ενισχυτική διδασκαλία 2020-21: Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπ/σης | ΦΕΚ
Διάλειμμα μάσκας-ΦΕΚ: Λειτουργία Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΑΕ-ΣΔΕ-ΙΕΚ-Φροντιστηρίων-Δομών

Δείτε επίσης

Διαπεριφερειακά διαδικτυακά τμήματα μαθητών ευπαθών ομάδων | Κατάλογος
Διαβούλευση νομοσχεδίου ΑΣΕΠ για προσλήψεις στο Δημόσιο: Εως 30 Νοεμβρίου 2020
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση