Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγίες για απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση και η Δήλωση απεργίας από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρ. Μακεδονίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγίες για απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση και η Δήλωση απεργίας από τον ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας σε μορφή Ερωτήσεων-Απαντήσεων.

Οδηγίες για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση

Οδηγίες για την απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση  και τη Δήλωση απεργίας ΕΕΠ-ΕΒΠ κοινοποίησε ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Κεντρικής Μακεδονίας.

Ακολουθούν οι Οδηγίες και η Δήλωση 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.)

Θεσσαλονίκη, 7/11/2023

Αρ. Πρωτ: 113

Πληροφορίες: email: seepeakm@gmail.com

Προς: Μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ

Θέμα: “Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ακύρωση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ ”

Συνάδελφοι/σες ,

Μετά από αναφορές μελών μας για πιέσεις και απειλές κάποιων Συμβούλων ειδικοτήτων, του τύπου: «θα απολυθείς αν δεν συμμετέχεις στην αξιολόγηση, δεν θα φταίω εγώ για ότι συνέπεια έχεις μετά», και παρά την σαφή τοποθέτηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, την ενημέρωση και υποστήριξη για το θέμα της συμμετοχής στην απεργία/αποχή και συνέχιση του αγώνα μας για την αποτροπή και κατάργηση της αξιολόγησης, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε με το παρακάτω κείμενο (έχει χρησιμοποιηθεί πρόσφατα και από τον ΣΕΕΠΕΑΘ) το οποίο θεωρούμε ότι αποσαφηνίζει και επεξηγεί τυχόν απορίες ή ερωτήματα σε σχέση με την διαδικασία συμμετοχής στην απεργία/αποχή από την αξιολόγηση.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το θέμα της αξιολόγησης:

1. Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΠΟΣΕΠΕΕΑ και να την πρωτοκολλήσω.

Αν σταλεί email από τον αξιολογητή, μπορούμε να απαντήσουμε ως εξής:

”Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου:……….της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της». Ο/Η εκπαιδευτικός: Ονοματεπώνυμο: Ειδικότητα: Σχολείο: ”

Ασφαλώς μπορείτε να απαντήσετε και απλά ότι «συμμετέχω στην απεργίααποχή που έχει κηρύξει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ», με τα στοιχεία σας και τέλος. Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Σε κάθε περίπτωση μπορούμε να δηλώσουμε Απεργία Αποχή, αν δεν το έχουμε κάνει, όποια στιγμή το αποφασίσουμε. Ακόμα και αν έχει κάποιος/α μπει στη διαδικασία της αξιολόγησης και το ξανασκεφτεί, ναι μπορεί να δηλώσει Απεργία – Αποχή και διακόπτεται η διαδικασία.

2. Μπαίνω στην πλατφόρμα, συμπληρώνω τα στοιχεία και τα «προσόντα» μου, αφού έτσι κι αλλιώς τα έχουν;

Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δε δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.

3. Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α);

Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας; Η αποχή των εκπαιδευτικών-μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας, που είναι μορφή απεργίας και κατακτημένο όπλο στα χέρια των εργαζομένων καθώς και συνταγματικά κατοχυρωμένο.

4. Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;

Η απεργία – αποχή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση (δηλ. μας καλύπτει να μην τα κάνουμε), όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην Απεργία- Αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το έργο μας ως συνήθως, απέχουμε μόνο από τις προαναφερθείσες διαδικασίες αξιολόγησης. Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή, μας καλύπτει η Α/Α.

5. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο:

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από όλες/όλους τις/τους συναδέλφισσες/ους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για τον Οκτώβριο (αναμένεται η ανακοίνωση για τον Νοέμβριο 2023) στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα το ΔΣ, με οποιονδήποτε τρόπο και σε κάθε φάση και ιδιαίτερα εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.

6. Πώς ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός και ο Σύλλογός μας  για αυτή του την επίσκεψη;

Ο Σύμβουλος είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει το σχολείο για το ραντεβού. Ο δ/ντής ενημερώνει τον αξιολογούμενο εκπ/κό κι αυτός ενημερώνει το Σωματείο μας.

7. Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση; Στην συνέχεια υπάρχει περίπτωση να κριθώ ανεπαρκής και να απολυθώ;

Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δε συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

8. Να κάνω τη διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω;

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α΄ φάση (Α1) ΔΕ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δε θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν μόνιμοι οι δόκιμοι, αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια και τελικά αν περάσει η αξιολόγηση δε θα υπάρχει μονιμότητα για κανέναν εκπαιδευτικό όπως έχει αποδειχτεί στις χώρες που εφαρμόστηκε.

9. Αν συμμετέχω στην Α/Α και στις στάσεις και δεν αξιολογηθώ μπορεί να μου γίνει παρακράτηση μισθού ή να μην πάρω ΜΚ;

Παρακράτηση μισθού θα γίνει μόνο σε όσους χρειαστεί να κάνουν στάση εργασίας. Παρακράτηση μισθού σε κάποιον/α που κάνει Α/Α και δε συμμετέχει στην αξιολόγηση δεν μπορεί να γίνει γιατί ο/η συνάδελφος είναι στο σχολείο και εργάζεται κανονικά, απέχει μόνο από τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Επίσης, τα ΜΚ μας τα παίρνουμε κανονικά, όταν συμπληρώνουμε τα αντίστοιχα χρόνια, δεν μπορεί κανείς να μας τα στερήσει.

10. Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;

Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.

11. Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.

Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίαςαποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.

12. Θέλω να πάρω μέρος στην Απεργία-Αποχή, αλλά θα μπω στο στόχαστρο, όταν τελικά περάσει η αξιολόγηση.

Κατ΄αρχάς, με τη δύναμη του συλλογικού αγώνα, έχουμε καταφέρει να ρίξουμε στο κενό τόσες και τόσες προσπάθειες να περάσει η αξιολόγηση. Επίσης, η συνδικαλιστική δράση δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης, ούτε καν τυπικά με βάση την σχετική Υπουργική Απόφαση. Κάτι τέτοιο, θα ισοδυναμούσε με τυπική παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος της Απεργίας. Με το ίδιο σκεπτικό, στην επόμενη φάση αξιολόγησης, ένας/μία εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιολογηθεί αρνητικά, επειδή πήρε μέρος ακόμα και σε μία 24ωρη Απεργία! Το δικαίωμα μας να αγωνιζόμαστε και η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση είναι κεκτημένα με σκληρούς αγώνες και δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να τα αμφισβητήσει ή να τα απαξιώσει!

Για οποιαδήποτε παραπάνω απορία ή πληροφορία παρακαλώ επικοινωνήστε με τον Σύλλογο . Απεργούμε – Απέχουμε Κανένας συνάδελφος δεν είναι μόνος!

Από το ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Κ.Μ

________________________________________

Δήλωση

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία –αποχή που έχει προκηρύξει η  Π.ΟΣ.Ε.Ε.Π.Ε.Α , από  την κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης , το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 « Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ,καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση ( συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης ,ενημέρωση ατομικού φακέλου , κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ. ).

Δείτε σχετικά

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-αξιολόγηση 2023-24: Συνεχίζεται η απεργία-αποχή – Η Δήλωση συμμετοχής 

Ερωτήσεις και απαντήσεις-Αξιολόγηση: Aπό τον ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας 

ΔΟΕ-αξιολόγηση 2023-24: Τρίωρες Στάσεις Εργασίας από Τετάρτη 1 έως και Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023 

ΟΛΜΕ-αξιολόγηση εκπαιδευτικών 2023-24: Τρίωρες Στάσεις Εργασίας από Τετάρτη 1 έως και Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023 

Οδηγίες αξιολόγησης 2023-24, εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, από το Υπουργείο Παιδείας | Εγγραφο 

Πρωθυπουργός για αξιολόγηση: Ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα με στέρηση αποδοχών ενός μήνα η μη ανταπόκριση 

Πιερρακάκης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: “Είναι γραμμένη σε πέτρα-Θα τηρηθούν κατά γράμμα όσα έχουν ψηφισθεί”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση