Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγός ενισχυτικής διδασκαλίας 2023-24: Το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ-Εντυπα συμβάσεων-απουσιολόγια

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγός ενισχυτικής διδασκαλίας 2023-24: Η υλοποίηση του προγράμματος ΕΣΠΑ-Εντυπα συμβάσεων-απουσιολόγια-πράξη ανάληψης υπηρεσίας αναπληρωτών κ.α

Οδηγός ενισχυτικής διδασκαλίας 2023-24

Δημοσιεύθηκε από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘΑ η Απόφαση Έγκρισης του «Οδηγού Υλοποίησης και Εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου» της Πράξης «Ενισχυτική Διδασκαλία για παροχή υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα που δε διδάσκονται ενδοσχολικά», με κωδικό ΟΠΣ 6001780, του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», ΕΣΠΑ 2021-2027.

Σύμφωνα με τον Οδηγό

Η Ενισχυτική Διδασκαλία εφαρμόζεται στα Λύκεια για παροχή υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα που δε διδάσκονται ενδοσχολικά για να καλύψει τις ανάγκες των υποψηφίων/μαθητών στα Ειδικά Μαθήματα (Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Μουσικά Μαθήματα).

Η Ενισχυτική Διδασκαλία σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα, αποτελεί δομή Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (κατά αντιστοιχία με την Ενισχυτική στο Γυμνάσιο όπως εφαρμόστηκε με το αριθ. 144869/Δ2/18-9-2019-ΦΕΚ 3588Β/2019), εντός του ευρύτερου εκπαιδευτικού και κοινωνικού πεδίου της πολιτείας, για την οποία αποκλειστικά αρμόδιο είναι το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. μέσω της Γεν. Δ/νσης Σπουδών Αθμιας και Βθμιας Εκπαίδευσης.

Στην Ενισχυτική Διδασκαλία σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα συμμετέχουν μαθητές/τριες της Γ’ τάξης των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. καθώς και της Δ΄ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) που θα είναι υποψήφιοι/ες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για την οποία εξετάζεται το ειδικό μάθημα.

Σκοπός

Σκοπός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα, είναι η δυνατότητα διδασκαλίας, των Ειδικών Μαθημάτων στους μαθητές/τριες εντός του Δημοσίου συστήματος εκπαίδευσης ώστε να διασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες στο σύνολο της μαθητικής κοινότητας της χώρας.

Η «Ενισχυτική Διδασκαλία για παροχή υποστηρικτικού προγράμματος διδασκαλίας σε πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα που δε διδάσκονται ενδοσχολικά» υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.).

Τα Σ.Κ.Α.Ε. (κατά αντιστοιχία του προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Γυμνάσιο) συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων Λυκείου ή και από σχολική μονάδα Λυκείου σε ορισμένες περιπτώσεις και ορίζονται ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σε ειδικές περιστάσεις, για μαθητές που δε δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία, το πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων μπορεί να υλοποιείται με παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας, ήτοι με ταυτόχρονη και εκ παραλλήλου διδασκαλία σε μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία στην τάξη και σε άλλους μαθητές, οι οποίοι αναγκαστικά συμμετέχουν εξ αποστάσεως, με συναίνεση των γονέων. Τα τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Πρόσληψη αναπληρωτών

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης προβλέπεται απασχόληση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, Υπευθύνων Σχολικών Κέντρων Ενισχυτικής διδασκαλίας καθώς και δράση δημοσιότητας.

Αναλυτικά

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης, προσλαμβάνονται σε επίπεδο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατόπιν ηλεκτρονικής αιτήσεώς τους μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.Σ.Υ.Δ.), αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μειωμένου ωραρίου και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί για να διδάξουν στα τμήματα μαθημάτων των Σ.Κ.Α.Ε. της οικείας ΔΔΕ. Η Πρόσκληση προς τους υποψηφίους για υποβολή αιτήσεων στην Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων εκδίδεται από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους Ενιαίους Πίνακες Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η διαδικασία κατάρτισης των Ενιαίων Πινάκων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιείται από τις δομές του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Μετά την υποβολή αιτήσεων καταρτίζονται στις ΔΔΕ της χώρας, οι πίνακες κατάταξης των υποψηφίων εκπαιδευτικών σύμφωνα με όσα ορίζονται στην Υπουργική Απόφαση Οργάνωσης και Λειτουργίας Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία Ειδικών Μαθημάτων, όπως συμπληρώνεται, τροποποιείται και ισχύει κάθε φορά.

Οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται με Σύμβαση Εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για απασχόληση μειωμένου ωραρίου (από 9 έως και 15 ώρες την εβδομάδα). Είναι δυνατή η πρόσληψη εκπαιδευτικών και με Σύμβαση Εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για απασχόληση με ωριαία αντιμισθία (από 1 έως και 8 ώρες την εβδομάδα).

Τα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ανωτέρω εκπαιδευτικών είναι αντίστοιχα με εκείνα των αναπληρωτών πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιων των αντίστοιχων ειδικοτήτων που μισθοδοτούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Μισθοδοσία-Οδοιπορικά

Οι δαπάνες αφορούν:

– στην τακτική μηνιαία μισθοδοσία αναπληρωτών εκπαιδευτικών, η οποία καταβάλλεται μετά το πέρας κάθε μήνα

– στην Αποζημίωση για μη ληφθείσα άδεια, η οποία καταβάλλεται μετά τη λήξη των μαθημάτων.

– στα Οδοιπορικά έξοδα συμπλήρωσης ωραρίου λόγω διάθεσης σε άλλο Σ.Κ.Α.Ε. από το Σ.Κ.Α.Ε. τοποθέτησης.

Οι ανωτέρω δαπάνες καταβάλλονται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών (ΕΑΠ).

Δείτε σε μορφή pdf τον Οδηγό Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2023-24

Δείτε σχετικά

Κατανομή πιστώσεων Ενισχυτικής Διδασκαλίας Γυμνασίου και Οδηγίες για τη οργάνωση της διαδικασίας από το Υπ. Παιδείας

Οδηγίες Ενισχυτικής Ειδικών Μαθημάτων (ΕΔΕΜ) για το σχολικό έτος 2023-24 | Εγγραφο 

Ενισχυτική διδασκαλία 2023-24: Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης 

Δείτε επίσης

Προγράμματα ΕΣΠΑ-προσλήψεις αναπληρωτών: Ποιοι προσλαμβάνονται και που-Τι πρέπει να κάνουν οι Διευθυντές 

Λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ζητά το Υπ. Παιδείας έως και 10.11.2023 

Νέοι μισθοί στις 22.12.2023: Μεγάλες αυξήσεις στα επιδόματα στελεχών εκπ/σης-πενιχρές στους εκπ/κούς

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply