Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγός υλοποίησης Παράλληλης-ΕΒΠ/Σχολ. Νοσηλευτών στα γεν. σχολεία-Προσλήψεις σε ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγός υλοποίησης Παράλληλης-ΕΒΠ και Σχολ. Νοσηλευτών στα γενικά σχολεία-Προσλήψεων σε ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ – Από την Ε.Δ. ΕΣΠΑ του ΥΠΑΙΘΑ.

Οδηγός υλοποίησης Παράλληλης-ΕΒΠ/ΠΕ25-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ

Τον Οδηγό υλοποίησης του Προγράμματος ΕΣΠΑ για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Παράλληλη Στήριξη, αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για τους μαθητές που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν, αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) κλάδου Σχολικών Νοσηλευτών-ΠΕ25, για τους μαθητές με ανάγκη νοσηλευτικής φροντίδας και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) για τη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ και μελών ΕΕΠ Ψυχολόγων-ΠΕ23 και Κοινωνικών Λειτουργών-ΠΕ30 για τις ΕΔΥ, υπέγραψε ο Προϊστάμενος της ΕΔ ΕΣΠΑ κος Παύλος Πασχάλης.

Υποδείγματα

Ο Οδηγός περιέχει μεταξύ άλλων τις υποχρεώσεις των Δ/νσεων Εκπ/σης, των ΠΔΕ και των ΚΕΔΑΣΥ, Υποδείγματα συμβάσεων αναπληρωτών, δελτίου απογραφής, ανάληψης υπηρεσίας, απόφασης τοποθέτησης αναπληρωτή,  απουσιολόγια αναπληρωτή κ.α.

Αναλυτικά

Εγκρίθηκε και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας ο «Οδηγός Υλοποίησης και Εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου» της Πράξης: «Πρόγραμμα ανάπτυξης και ενδυνάμωσης διεπιστημονικών συμβουλευτικών και υποστηρικτικών δομών και μαθησιακής υποστήριξης/ συνεκπαίδευσης μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την ισότιμη πρόσβαση και συμπερίληψη στην εκπαίδευση», των Περιφερειακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η Πράξη έχει να κάνει με: 

α.) Την ενίσχυση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς οι οποίοι συλλειτουργούν και συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης και υποστηρίζουν τους μαθητές/τριες με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με εύλογες προσαρμογές στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους. Επίσης, της υποστήριξης των σχολικών μονάδων με το αναγκαίο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για τους μαθητές/τριες που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν και το αναγκαίο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) κλάδου Σχολικών Νοσηλευτών-ΠΕ25 για όσους μαθητές/τριες χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας.

β.) Την ενίσχυση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., πρώην ΚΕ.ΣΥ.) με εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για την αξιολόγηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών με στόχο την συμπερίληψη και ένταξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές στο σχολικό περιβάλλον και τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου.

γ.) Την ανάπτυξη Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και η σύσταση και λειτουργία Επιτροπών Διαγνωστικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) με την υποστήριξη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί) για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών και την παραπομπή τους στα ΚΕΔΑΣΥ για γνωμάτευση όταν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, συνεχίζουν να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον.

Τι επιδιώκεται

Μέσω της Πράξης επιδιώκεται η στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της συνεκπαίδευσης και η ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα σχολεία γενικής αγωγής της Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να εξασφαλιστεί η συμπερίληψη και η ισότιμη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των ΑμεΑ και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ.

Επίσης, λαμβάνονται υπόψη και οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί, καθώς και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Συμπληρωματικά υλοποιούνται δράσεις δημοσιότητας.

Ποιοι απασχολούνται

Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται Εκπαιδευτικοί, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που υποστηρίζουν μαθητές ΑΜΕΑ με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στα σχολεία της Γενικής Εκπαίδευσης και στελεχώνουν τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και τις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.).

Συγκεκριμένα

Στο πλαίσιο του Υποέργου 1, τύπου «Ειδικές Περιπτώσεις ΕΚΤ», χρηματοδοτείται η απασχόληση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι συλλειτουργούν με τον εκπαιδευτικό της τάξης (παράλληλη στήριξη) και υποστηρίζουν αποκλειστικά τους μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με σχετική γνωμάτευση), έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους, καθώς και η απασχόληση αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) – για τους μαθητές που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν – και αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) – Σχολικοί Νοσηλευτές – για τους μαθητές με σχετική ανάγκη.

Στο πλαίσιο του Υποέργου 2, τύπου «Ειδικές Περιπτώσεις ΕΚΤ», χρηματοδοτείται η απασχόληση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για τη στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των Ε.Δ.Υ.

Για την υλοποίηση της Πράξης προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές:

α) εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (πλήρους ωραρίου, μειωμένου ωραρίου, ωρομίσθιοι),

β) Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και

γ) Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ προσλαμβάνονται με Σύμβαση Εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για απασχόληση πλήρους ωραρίου ή μειωμένου ωραρίου (9 μέχρι και 15 ώρες την εβδομάδα). Τα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ανωτέρω αναπληρωτών είναι αντίστοιχα με εκείνα των αναπληρωτών πλήρους ή μειωμένου ωραρίου των αντίστοιχων ειδικοτήτων που μισθοδοτούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό.

Προσλήψεις αναπληρωτών σύμφωνα με Υ.Α. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (ΦΕΚ 3344/τ.Β’/10-08-2020)

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών/ΕΕΠ/ΕΒΠ, πραγματοποιούνται σύμφωνα με την υπ. αρ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (ΦΕΚ 3344/τ.Β’/10-08-2020) ΥΑ «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)», την με αριθμ. πρωτ. 100548/ΓΔ5 (ΦΕΚ 3785Β/13.08.2021) ΚΥΑ Σελ. 13/73 με θέμα: Διαδικασία σύναψης ψηφιακών συμβάσεων εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για τους αναπληρωτές και ωρομισθίους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και τις σχετικές προσκλήσεις αναπληρωτών ανά διδακτικό έτος.

Καταβολή μισθοδοσίας

Η καταβολή της μισθοδοσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών/ΕΕΠ/ΕΒΠ του Υποέργου 1 πραγματοποιείται από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, ενώ η καταβολή της μισθοδοσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών/ΕΕΠ του Υποέργου 2 πραγματοποιείται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Διάρκεια Προγράμματος

Η διάρκεια υλοποίησης της Πράξης είναι από 01/08/2023 έως 31/12/2028 (Σχολικά έτη: 2023-2024, 2024-2025, 2025-2026, 2026-2027 & 2027-2028).

Δείτε ενδεικτικά: Απόφαση Έγκρισης του Οδηγού Υλοποίησης του Περιφερειακού Προγράμματος: «Αττική» του ΕΣΠΑ 2021-2027

Δείτε σχετικά

Οδηγός προσλήψεων σε Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ενταξης, αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Οδηγός υλοποίησης Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ-Ολες οι λεπτομέρειες πρόσληψης αναπληρωτών 

Δείτε επίσης

Λειτουργικά κενά ζητά το Υπουργείο Παιδείας εκπ/κών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για πρόσληψη αναπληρωτών για το 2023-24 

Χρονοδιάγραμμα προσλήψεων αναπληρωτών και μόνιμων διορισμών εκπ/κών γενικής και ΕΑΕ και ΠΕ23/ΠΕ30 

Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Ειδικά-ΚΕΔΑΣΥ-ΣΔΕΥ ανά κλάδο/περιοχή-Στατιστικά περσινής Α Φάσης προσλήψεων-Διορισμοί

Αριθμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022-23: Μόνιμοι και αναπληρωτές ανά τύπο σχ. μονάδας, περιοχή/δομή διορισμού/πρόσληψης & Πρόγραμμα 

Εκκαθαρισμένοι πίνακες-Τελική ενημέρωση: Eκπαιδευτικών Α/θμιας, Β/θμιας και Ειδικής Αγωγής και μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply