Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οδηγός υποστήριξης μαθητών-γονέων-εκπαιδευτικών: ΕΔΕΑΥ 1ου Ειδικού Αγρινίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οδηγός υποστήριξης μαθητών-γονέων-εκπαιδευτικών: Χρήσιμες πληροφορίες, σχετικά με τον ιό Covid-19 και Πρόγραμμα οργάνωσης καθημερινότητας παιδιών με ενδεικτικές δραστηριότητες – ΕΔΕΑΥ 1ου ΕΔΣ Αγρινίου.

Οδηγός υποστήριξης μαθητών-γονέων-εκπαιδευτικών

Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου αποτελεί Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) μιας ομάδας σχολείων του Αγρινίου.

Για την υποστήριξη των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid19, δημιούργησε έναν οδηγό, τον οποίο και επισυνάπτουμε ακολούθως.

Επιμέλεια:
  • Γεωργία Χαραλαμποπούλου Ψυχολόγος Ε.Δ.Ε.Α.Υ
  • Χριστίνα Χριστοπούλου Κοινωνική Λειτουργός Ε.Δ.Ε.Α.Υ
  • Νικόλαος Δεληγιάννης Δάσκαλος – Διευθυντής 1ου
    Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου
Το Προλογικό Σημείωμα

Οι απρόσμενες εξελίξεις που συμβαίνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα στην ανθρωπότητα έχουν προκαλέσει διαταραχή της ισορροπίας σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής.

Ένας νέος ιός που εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς και έχει κοστίσει μέχρι τώρα τις ζωές χιλιάδων συνανθρώπων μας, αναγκάζει την κάθε χώρα να λάβει αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό του και την διαφύλαξη των πολιτών.

Αλλαγή καθημερινότητας

Η Χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση των παραπάνω, η καθημερινότητα όλων μας έχει αλλάξει με ξαφνικό τρόπο.

Η προσωρινή παύση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, τα κλειστά καταστήματα, η απαγόρευση των κοινωνικών εκδηλώσεων, η υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι και η καραντίνα όσων νοσούν ήδη από τον ιό, είναι μόνο μερικές από τις καταστάσεις στις οποίες όλοι καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε.

Οι επιπτώσεις

Οι επιπτώσεις ενός απειλητικού ιού πέραν από την απώλεια  ανθρώπινων ζωών, επηρεάζουν τον άνθρωπο στην ψυχική του ισορροπία προκαλώντας του άγχος και έντονο φόβο για την ζωή του και των αγαπημένων προσώπων του.

Προκαλούν διαταραχή στην λειτουργία της κοινωνίας και της οικογένειας.

Τα παιδιά αποτελούν μια ομάδα πληθυσμού στην οποία ανάλογα με την ηλικιακή τους κατηγορία, οι γονείς καλούνται να τους εξηγήσουν τι συμβαίνει και να προσαρμόσουν τις ζωές τους στα νέα δεδομένα.

Επιπλέον πολλές οικογένειες αναγκάζονται επωμισθούν ένα ακόμη πρόβλημα σε συνδυασμό με άλλα πολύ σοβαρά προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζουν.

Αρωγοί στην προσπάθεια τους αυτή είναι κοινωνικοί φορείς, κρατικές υπηρεσίες και η εκπαιδευτική κοινότητα.

Που απευθύνεται ο Οδηγός και με τι στόχο

Η Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), δημιούργησε τον παρακάτω οδηγό, ο οποίος απευθύνεται σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με στόχο την συγκέντρωση και παροχή χρήσιμων πληροφοριών, σχετικά με τον ιό Covid-19 και τρόπους με τους οποίους οι γονείς θα μιλήσουν για αυτόν στα παιδιά τους, παράλληλα παρέχεται προτεινόμενο πρόγραμμα οργάνωσης της καθημερινότητας των παιδιών και ενδεικτικές δραστηριότητες.

Τι περιέχει

Εμπεριέχει προτάσεις ψυχολογική υποστήριξης σε γονείς, παιδιά και εφήβους καθώς και συμβουλευτική σε εκπαιδευτικούς.

Τέλος καταγράφονται ενημερωτικά, τα νοσοκομεία αναφοράς της χώρας καθώς και φορείς όπου μπορούν να απευθυνθούν γονείς και παιδιά προκειμένου να υποστηριχθούν.

Δείτε τον Οδηγό υποστήριξης του ΣΔΕΥ 1ου ΕΔΣ Αγρινίου

Δείτε επίσης

Εκπαιδευτική τηλεόραση 22 έως 24.04.2020 | Πρόγραμμα
Οδηγίες για την εξ αποστάσεως ειδική αγωγή: Από τη Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής του ΕΚΠΑ
Εκπαιδευτική τηλεόραση-ειδική αγωγή: Επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ένταξη σχετικών ενοτήτων

Πριν φύγετε

 Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από ΚΕΣΥ-ΕΔΕΑΥ | Εγκύκλιος
Ειδικά σχολεία-ΕΕΠ: Εγκύκλιος για εξ αποστάσεως συμβουλευτική και υποστήριξη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση