Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οι ΕΔΥ στη Βουλή: Ζητείται μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων που υποστηρίζει κάθε ΣΔΕΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι ΕΔΥ στη Βουλή: Ζητείται η μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων που υποστηρίζει κάθε Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ).

Οι ΕΔΥ στη Βουλή

Αν σκοπεύει να παρέμβει ώστε να μειωθεί ο αριθμός των σχολικών μονάδων που υποστηρίζει κάθε Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του στόχου «ένας Ψυχολόγος σε κάθε σχολείο» ρωτά τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σ. Ασημακοπούλου στα πλαίσια Ερώτησης την οποία κατέθεσε στη Βουλή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 22/11/2024

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ, Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Αναγκαία η μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων που υποστηρίζει κάθε Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.)»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) των σχολικών μονάδων (134960 /Δ3 –ΦΕΚ B 5009 – 27.10.2021) απαιτείται από τα μέλη Ε.Ε.Π. της Ε.Δ.Υ., ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, να παρεμβαίνουν σε πληθώρα ζητημάτων που αφορούν δυσκολίες μάθησης, προσαρμογής και συμπεριφοράς. Πρόσφατα, προστέθηκε ο καινούριος ρόλος τους ως μέλη επιτροπών για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, ο οποίος είναι πολύ σοβαρός και απαιτεί οργάνωση, νέες συνεργασίες και σχέσεις για να έχει λόγο να υφίσταται.

Επιπρόσθετα, το ΚΕΔΑΣΥ ζητά να εκπαιδευτεί το προσωπικό των Ε.Δ.Υ. στη σχολική διαμεσολάβηση και να την εφαρμόσει σε σχολεία, όπως επίσης και στην εκπόνηση Σχολής Γονέων σε απογευματινές δράσεις. Η πληθώρα των υποχρεώσεων των μελών των Ε.Δ.Υ. έχει ως αποτέλεσμα τα Σ.Δ.Ε.Υ. να λειτουργούν με αποσπασματικό τρόπο που υπονομεύει την ίδια την ιδιότητα και αξιοπιστία των λειτουργιών της (ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού).

Δεδομένου ότι κάθε Σ.Δ.Ε.Υ. μπορεί να εξυπηρετεί έως πέντε (5) σχολικές μονάδες, ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας (παράγραφος 5 του άρθρου 1 του κανονισμού), αντιστοιχεί ένας ψυχολόγος και ένας/μία κοινωνικός/ή λειτουργός ανά τουλάχιστον εκατόν πενήντα (150) εκπαιδευτικούς με τους οποίους χρειάζεται να αναπτύξει συνεργασίες και ένας ή μία ψυχολόγος και ένας ή μία κοινωνικός/ή λειτουργός ανά χίλιους (1000) περίπου μαθητές, κάτι το οποίο συνεπάγεται και χίλιους (1000) γονείς, εάν εμπλακεί μόνο ο ένας από τους δύο. Ένας έφηβος πρέπει να περιμένει τουλάχιστον μία εβδομάδα, πολλές φορές και παραπάνω για να μιλήσει για κάτι που τον απασχολεί. Είναι βέβαιο ότι σε κάποιες περιπτώσεις δεν θα γίνει παρέμβαση.

Η παρουσία των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών μία φορά την εβδομάδα δυσχεραίνει και σε πολλές περιπτώσεις αποκλείει την ποιοτική και αποτελεσματική παρέμβαση και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην επικοινωνία και στην ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες και γονείς).

Υπενθυμίζεται ότι σε δηλώσεις σας τον περασμένο Απρίλιο, είχατε θέσει στόχο σε κάθε σχολείο να υπάρχει ένας Ψυχολόγος. Τα περιστατικά παραβατικής συμπεριφοράς των παιδιών αλλά και οι εκδηλώσεις κάθε μορφής βίας προς τα παιδιά, παρουσιάζουν αύξηση τόσο στην έντασή τους όσο και στην έκτασή τους. Στην προσπάθεια διαχείρισης τέτοιων θεμάτων και – ακόμη περισσότερο – στην προσπάθεια για την πρόληψή τους, η εγρήγορση όλων είναι περισσότερο από επιτακτική.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των σχολικών μονάδων που υποστηρίζει κάθε Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.);

2. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του στόχου «ένας Ψυχολόγος σε κάθε σχολείο»;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ

Δείτε επίσης

Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ): Λειτουργία-στελέχωση-oργανωτικά-ωράριο-νομοθετικό πλαίσιο 

ΕΔΥ: Κείμενο συλλογής υπογραφών για τη μείωση του αριθμού σχολείων που υποστηρίζουν 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση 

 Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply