Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οι επιπτώσεις της ΕΒΕ: Η τραγωδία των ελάχιστων εισαγομένων στα ΑΕΙ | Επιστολή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι επιπτώσεις της ΕΒΕ: Η τραγωδία των ελάχιστων εισαγομένων στα ΑΕΙ: Επιστολή της Ομάδας Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής.

Οι επιπτώσεις της ΕΒΕ

Προς: Υπουργό Παιδείας, κα Νίκη Κεραμέως

Κοινοποίηση: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Αθήνα 24/8/2021

Αρ.Πρωτ: 16

Θέμα: «Η τραγωδία των ελάχιστων εισαγομένων στα ΑΕΙ και η ΕΒΕ»

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και των ονομάτων των εισαγομένων, αντί να είναι μια ημέρα χαράς, μετατράπηκε σε μια μέρα πρωτοφανούς τραγωδίας.

Αποκλείστηκε από τα ΑΕΙ μεγάλο πλήθος υποψηφίων.

Όχι μόνο γιατί έγραψαν πολύ χαμηλές βαθμολογίες, κάτι αποτελεί σημείο εύλογου προβληματισμού πολλά χρόνια τώρα, αλλά και γιατί λόγω της νεοεισαγομένης Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) παρατηρήθηκαν ευτράπελα, που πιστεύουμε ότι ουδείς από τους εισηγητές της θα είχε φανταστεί.

Φθάσαμε σε πρωτοφανείς αρνητικές επιδόσεις, με συνέπεια πολλές σχολές να μην έχουν ούτε καν έναν εισαχθέντα!

Ο ακόλουθος πίνακας είναι ενδεικτικός, για τις Πανελλαδικές του 2021:
Αριθμός Σχολών Αριθμός Εισαχθέντων
16 0
18 1
5 2
6 3
4 4
7 5
4 6
2 7
3 8
3 8

 

Σε σχολές με αναγνώριση και ποιότητα δεν εισάγεται παρά ελάχιστος αριθμός φοιτητών.

Έτσι, για παράδειγμα, στην Αρχιτεκτονική Θράκης εισάγονται 0 (!) φοιτητές, ενώ στο Φυσικό Κρήτης, με διαθέσιμες 155 θέσεις, εισάγονται μόλις 34!

Παρεμπιπτόντως, τι θα γίνει με τις σχολές αυτές; Θα κλείσουν; Θα συγχωνευθούν; Θα αλλάξουν; Υπάρχει σχέδιο;

Αντί να προβληματιστούμε όλοι και ιδίως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να βρούμε βρει τι έφταιξε, ακούσαμε μόνο αλληλοεπαίνους!

ΤΙ έφταιξε;

Η “έπαρση” των διδασκόντων, που έθεσαν τις ΕΒΕ; Το “αζήτητο” των σχολών; Η υπερκτίμηση της αξίας τους; Οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων, παρά το γεγονός ότι τα θέματα ήταν πιο εύκολα από πέρυσι; Η ποιόητα στη Μέση Εκπαίδευση; Ο μεγάλος αριθμός σχολών;

Αντί να συζητήσουμε, προβληματισμένοι από όσα είδαμε, ήρεμα, νηφάλια και χωρίς προκαταλήψεις να για να βρούμε τι φταίει να βρούμε τι φταίει, ακούσαμε το σκληρό και «εισήχθησαν οι άξιοι»…

Ας συζητήσουμε επιτέλους! Διερωτόμαστε, επίσης, αν δόθηκαν σε όλους τους υποψηφίους οι ίδιες ευκαιρίες; Για μας η απάντηση είναι, δυστυχώς, όχι.

Η πρόσληψη αναπληρωτών, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, με μεγάλες καθυστερήσεις και σε αριθμός που τρομάζει, αποδεικνύει τα κενά στη Μέση Εκπαίδευση,  που καλύπτονται με μπαλώματα.

Πολλοί μαθητές,

από την αρχή της σχολικής τους καριέρας, περιμένουν πότε θα έρθει ο δάσκαλος ή ο καθηγητής, κάθε χρόνο. Έτσι άλλος υποψήφιος έχει χάσει μαθήματα μισού μήνα, άλλος δύο μηνών μπορεί και τρεις μήνες σε ορισμένες περιπτώσεις. Άρα, δεν εκκινούν όλοι οι μαθητές από την ίδια αφετηρία. από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η διδασκαλία με τηλεκπαίδευση

δεν είναι ίδιας αποτελεσματικότητας με τη δια ζώσης. Όσο κι αν την εκθειάζουμε και να την προωθούμε, δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική, για πληθώρα λόγων. Ενδεικτικά,  πολλοί μαθητές παρακολουθούσαν από κινητό, μη διαθέτοντας φορητό υπολογιστή, ενώ οι ταχύτητες στο διαδίκτυο μάλλον έχουν μείνει στις διαφημίσεις.

Οι μαθητές και οι γονείς τους βίωσαν μια πολύ δύσκολη πραγματικότητα με τα συνεχή lockdown. Η οικονομική ανέχεια δημιούργησε επιπλέον προβλήματα.

Δεν πρέπει οι μαθητές να θεωρούνται απολύτως υπεύθυνοι για τα σημερινά αποτελέσματα.

Υπάρχουν και πολλά άλλα από πίσω.

Όπως η αποσπασματική διδασκαλία των περισσοτέρων μαθημάτων, μιας και το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει μετατραπεί σε μια συλλογή μαθημάτων, για να ικανοποιούνται όλες οι πολυάριθμες, πλέον, ειδικότητες.

Στη Β’ Λυκείου, οι μαθητές απλώς έρχονται σε επαφή με μια εξουθενωτική πληθώρα μαθήματων. Στην Α’ Λυκείου, η διδασκαλία της Φυσικής μόλις με δύο ώρες, προσπαθεί να δημιουργήσει βάσεις. Αλήθεια, πως; Και δεν είναι μόνο η Φυσική.

Η ΕΒΕ έβαλε ένα φράχτη για τους υποψηφίους,

αφού περισσότερα από 68 πανεπιστημιακά τμήματα έχουν Ελάχιστη Βάση πάνω από 14, 20 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 13 έως 14 και 59 τμήματα έχουν ΕΒΕ από 12 έως 13. Οι συντελεστές των σχολών (από 0,8 έως 1,2)  βάση ποιας μελέτης θεσπίστηκαν;

Αριστούχοι υποψήφιοι,

με υψηλές επιδόσεις αποκλείονται από τις Αρχιτεκτονικές λόγω του ότι στο Ελεύθερο ή στο Γραμμικό Σχέδιο πέτυχαν επίδοση λίγα δέκατα της μονάδας κάτω από την ΕΒΕ. Εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα μαθήματα αυτά δεν υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των λυκείων και προσφεύγουν αναγκαστικά και με την ευλογία του Υπουργείου Παιδείας στην εξωσχολική βοήθεια.

Οι μαθητές τα διδάχτηκαν για 8 μόνο εβδομάδες διαδικτυακά ως Ενισχυτική διδασκαλία και όχι όλοι.

Παρακαλούμε θερμά την ηγεσία Υπουργείου Παιδείας

να αναθεωρήσει την ΕΒΕ και να συζητήσουμε όλοι μαζί ήρεμα, χωρίς προκαταλήψεις, τι φταίει και να δώσουμε τις βέλτιστες δυνατές λύσεις. Εδώ συζητάμε για το μέλλον του τόπου και για τα νέα παιδιά.

Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ.
Εμμανουηλίδης Αρ.
Πετρόπουλος Μιχ

Δείτε επίσης

ΕΒΕ: Αντιπαράθεση ΣΥΡΙΖΑ-Υπουργείου Παιδείας για τους υποψήφιους που έμειναν εκτός ΑΕΙ λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Αποτελέσματα Πανελλαδικών-Δήλωση Κεφαλίδου: Κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί από τις ευθύνες του
Βάσεις Πανελλαδικών 2021: Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Δημόσια ΙΕΚ
Επαναληπτικές Πανελλαδικές ΕΠΑΛ: Το πρόγραμμα-Εξετάσεις ΤΕΦΑΑ
Πανελλαδικές-αριθμός εισακτέων 10% σε Τμήματα και Σχολές ΑΕΙ | Απόφαση
Πρόγραμμα Επαναληπτικών Πανελλαδικών ΓΕΛ και Ειδικών μαθημάτων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) 2021

Πριν φύγετε

Υποτροφίες ΕΑΠ-Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης: 35 θέσεις για συμμετοχή στα Προγράμματα Σπουδών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση