Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οι καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για ανάρμοστες πρακτικές κατά εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για ανάρμοστες πρακτικές κατά εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων στη Βουλή – Κατάθεση Επερώτησης από τη Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Οι καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ στη Βουλή

Σχετικά με τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), για ανάρμοστες πρακτικές κατά εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων, είναι το περιεχόμενο Επερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου από τη Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Η Βουλευτής ρωτά του Υπουργό ΠΑΙΘΑ αν έχει ελέγξει κατά πόσον ευσταθούν οι καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ και αν πράγματι ευσταθούν οι καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ, πως προτίθεται να παρέμβει, ώστε να σταματήσουν οι αναιτιολόγητες απολύσεις και τα φαινόμενα καταστρατήγησης των εργασιακών σχέσεων (εργασιακών δικαιωμάτων/νομοθεσίας/όρων σύμβασης) από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων εις βάρος των εκπαιδευτικών.

Ακολουθεί η Επερώτηση

Αθήνα, 03/02/2025

ΕΡΩΤΗΣΗ

Της:            Ασημακοπούλου Σοφίας – Χάιδως, Βουλευτού Β΄ Πειραιά

ΠΡΟΣ:          Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) για ανάρμοστες πρακτικές κατά εκπαιδευτικών ιδιωτικών σχολείων»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με σχετικό Δελτίο Τύπου της ΟΙΕΛΕ (22/1/2025), η Ομοσπονδία προσφεύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Κοινωνικών Δικαιωμάτων, κατά της διάταξης του νόμου 4713/2020, που επιτρέπει τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών. Η απόφαση προσφυγής ελήφθη, γιατί από μέρους των εργοδοτών υπήρξε κατάχρηση του δικαιώματος που τους έδωσε ο νόμος. Σε παλαιότερη ανακοίνωση της, η ΟΙΕΛΕ (28/8/2020), υποστήριζε ότι η κατάργηση του άρθρου 30, του νόμου 682/1977, με το άρθρο 10, του ως άνω νόμου, αποδόμησε πλήρως το προστατευτικό πλαίσιο που ίσχυε μέχρι τότε για τους όρους εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα να επιτρέπει την αναιτιολόγητη απόλυση ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Κατά άλλους, η διάταξη αγνοεί τα δεδομένα του Ελληνικού Συντάγματος και ιδίως, την παράγραφο 8, του άρθρου 16, του Συντάγματος, που θεσπίστηκε με σκοπό να διασφαλίσει αυξημένη προστασία στην εργασία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Συνέπεια αυτού, σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, είναι ότι μέχρι το τέλος του 2023, απολύθηκαν πάνω από δύο χιλιάδες (2.000) ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, ποσοστό περίπου 25% του συνόλου των εκπαιδευτικών, δηλαδή ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός για τα δεδομένα του ιδιωτικού τομέα. Ταυτόχρονα καταγγέλλεται ότι υπάρχουν και καταγγελίες σύμβασης με εκδικητικό χαρακτήρα, απολύσεις δηλαδή για λόγους κοινωνικής ή πολιτικής δράσης, καθώς και για λόγους ηλικίας, φύλου, ή πεποιθήσεων. Οι απολύσεις, όπως ισχυρίζονται, έγιναν χωρίς κάποια αιτιολογία, και κυρίως χωρίς τον έλεγχο της ειδικής επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας, όπως γινόταν μέχρι το 2020.

Επίσης, καταγγέλλουν ότι, δεν τηρείται το νόμιμο ωράριο, η εργασία εντατικοποιείται σε βαθμό εξόντωσης, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να δουλεύουν απογεύματα και αργίες χωρίς να πληρώνονται, πολλές φορές τους υποχρεώνουν σε εργασίες εκτός καθηκοντολογίου, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις νηπιαγωγείων, αναγκάζονται να επιστρέφουν στο χέρι του εργοδότη τμήμα των αποδοχών τους. Τέλος, η ανεξέλεγκτη είσοδος των επενδυτικών ομίλων στην ιδιωτική εκπαίδευση, δημιουργεί φόβους ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει, μιας και ήδη έχουν επιβάλλει στους εκπαιδευτικούς των σχολείων να αναρτούν στα κοινωνικά δίκτυα με πολιτικό, θρησκευτικό και οικονομικό περιεχόμενο.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Έχετε ελέγξει κατά πόσον ευσταθούν οι ως άνω καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ;
  2. Αν πράγματι ευσταθούν οι καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ, πως προτίθεσθε να παρέμβετε, ώστε να σταματήσουν οι αναιτιολόγητες απολύσεις και τα φαινόμενα καταστρατήγησης των εργασιακών σχέσεων (εργασιακών δικαιωμάτων/νομοθεσίας/όρων σύμβασης) από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων εις βάρος των εκπαιδευτικών;

Η ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ

Δείτε επίσης

Τι απαντούν Διευθυντές Εκπαίδευσης και Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια στη Βουλή για την καταστρατήγηση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών 

Αίτημα πρόσβασης σε δημόσια έγγραφα: Τρόπος υποβολής και διαχείριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες 

Πιερρακάκης: Στόχος η ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και η μείωση της γραφειοκρατίας στα σχολεία 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply