Τρίτη, 16 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οι συναντήσεις Λογοθεραπευτών-Φυσικοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής και το τι συζητήθηκε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι συναντήσεις Λογοθεραπευτών-Φυσικοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής και το τι συζητήθηκε – Ανακοινώσεις από τον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής.

Οι συναντήσεις Λογοθεραπευτών-Φυσικοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

Την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των Λογοθεραπευτών ΠΕ21 και την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση Φυσικοθεραπευτών ΠΕ28 και Εργοθεραπευτών ΠΕ29 που διοργάνωσε ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής.

Ακολουθούν οι Ανακοινώσεις του Συλλόγου για το τι συζητήθηκε

Πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοέμβρη 2023 η συνάντηση Φυσικοθεραπευτών ΠΕ28 και Εργοθεραπευτών ΠΕ29 που διοργάνωσε ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, μετά από πρόσκληση, στους συναδέλφους που εργάζονται σε όλα τα πλαίσια Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης της περιφέρειας Αττικής. Τη συνάντηση συντόνισε η κυρία Ευγενία Τραγάκη, μέλος του ΔΣ.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν πολλά θέματα που απασχολούν τους Φυσικοθεραπευτές ΠΕ28 και Εργοθεραπευτές ΠΕ29 που εργάζονται στην Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, τέθηκαν τα εξής:

  • Αναλογία μαθητών ανά Ε/Θ και Φ/Θ σε ΣΜΕΑΕ. Προτείνεται από πλευράς Εργοθεραπευτών η αναλογία ένας (1) Ε/Θ ανά 25 μαθητές καθώς το καθηκοντολόγιο αναφέρεται σε ατομικές συνεδρίες
  • Κριτήρια επιλογής μαθητών για συνεδρίες στις ΣΜΕΑΕ
  • Ανάγκη εκσυγχρονισμού και αναθεωρησης του καθηκοντολογίου στις ΣΜΕΑΕ
  • Ενημέρωση των ΠΕ 28 και 29 σχετικά με τα καθήκοντά τους
  • Aναγκαιότητα έκδοσης καθηκοντολογίου για τα ΚΕΔΑΣΥ
  • Άμεση ανάγκη ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων για Ε/Θ και Φ/Θστην Πρώιμη-Εγκαιρη ΠαρέμβασηΣτο σημείο αυτό ενημερωθήκαμε από την Σύμβουλο Ε/Θ ΠΕ29, κυρία Μ.Στυλίδη, που παρευρισκόταν στη συνάντηση, ότι έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για ένταξη των ΠΕ29 στη Γενική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην Πρώιμη-Εγκαιρη Παρέμβαση, καθώς και στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
  • Επίσης, υπήρξε αντίστοιχη σημαντική ενημέρωση  για ίδρυση νέων οργανικών θέσεων Φυσικοθεραπευτών ΠΕ28 στην Πρώιμη-Εγκαιρη Παρέμβαση
  • Συνδρομή του Συλλόγου και του ΙΜΕΓΕΕ για επιστημονικές προτάσεις σχετικά με το καθηκοντολόγιο
  • Περισσότερες πιστώσεις για αναπληρωτές σε σχέση με την ειδικότητα ΠΕ29
  • Συλλογική δράση για εξάλειψη φαινομένου που παρουσιάζεται στις ΣΜΕΑΕ για ανάθεση σε μέλη ΕΕΠ αναπλήρωσης ολόκληρων τμημάτων σε περιπτώσεις απουσίας εκπαιδευτικών
  • Εδραίωση διακριτών ρόλων μεταξύ ΕΕΠ και εκπαιδευτικών. Επιστολή προς το υπουργείο ώστε να σταματήσει να υπάρχει το φαινόμενο το ΕΕΠ να υπάρχει για να διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών.
  • Τονίστηκε, ωστόσο, η αναγκαιότητα διεπιστημονικής συνεργασίας/διεπαγγελματικότητας και αλληλεγγύης για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου
  • Έλλειψη Εργο-εργαλείων
  • Έλλειψη εργαλείων Φυσικοθεραπευτών
  • Οι ΠΕ 28 με πρωτοβουλία των 2 ΣΕ οργάνωσαν ομάδες εργασίας για τον  σχεδιασμό και την κατασκευή/δημιουργία κατάλληλων και λειτουργικών εργαλείων φ/θ  αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΑΣΥ.

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ε/Θ-Φ/Θ:

  • Επιστολή από τον ΣΕΕΠΕΑ προς το Υπουργείο για την ανάγκη ύπαρξης διακριτών ρόλων ΕΕΠ-Εκπαιδευτικών και πληροφόρηση στους διευθυντές για το ρόλο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
  • Ενημέρωση και κατάρτιση των συναδέλφων αναπληρωτών ανά Διεύθυνση για θέματα καθηκοντολογίου, αλλά και συνδικαλιστικά κ.ά.
  •  Παρουσία των θεραπευτών και μέσα στην τάξη για γενίκευση δεξιοτήτων
  • Πάγιο αίτημα των ΠΕ 28 είναι η μόνιμη ένταξη στις ΕΔΥ (school based physiotherapy).

Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό συναδελφικό κλίμα με ανταλλαγές απόψεων και προτάσεων, υπήρξε πνεύμα υποστήριξης και αλληλεγγύης και εκφράστηκε η επιθυμία για συχνότερες συναντήσεις της Ομάδας Εργασίας.

Με εκτίμηση,

Το ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

_____________________________

Την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των Λογοθεραπευτών ΠΕ21, που διοργάνωσε ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, μετά από πρόσκληση στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που εργάζονται στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Περιφέρειας Αττικής.

Τη συνάντηση συντόνισαν η κυρία Δέσποινα Χατζηδρόσου, πρόεδρος του Δ.Σ, Κοινωνική Λειτουργός στο 1ο Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ Πειραιά και η κυρία Κελεπερτζή Ειρήνη, Αναπληρωματικό μέλος του ΔΣ, Αιρετή Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π Αττικής και Λογοθεραπεύτρια στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αιγάλεω. Επίσης, συμμετείχε στη συζήτηση ως επίτιμη καλεσμένη, η κυρία Λαμπριάνα Τσιακπίνη, πρόεδρος του επιστημονικού συμβουλίου του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε, Λογοθεραπεύτρια στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Έβρου.

Υπήρξε μια πολύ γόνιμη και ουσιαστική συζήτηση, στην οποία συμπεριλήφθηκαν επιστημονικά και συνδικαλιστικά ζητήματα. Συγκεκριμένα, τέθηκαν τα εξής:

Ο ρόλος του Λογοθεραπευτή/τριας στην εκπαίδευση και οι πρακτικές του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά τονίστηκε η αφαίρεση κεκτημένων, δηλαδή η μετατόπιση της θέσης των λογοθεραπευτών στη διεπιστημονική ομάδα των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., όπου από κύριο μέλος που ήταν στα Κ.Δ.Α.Υ/ΚΕΔΔΥ, στη μετεξέλιξη της υπηρεσίας με τον νόμο 4547/2018, μετατρέπεται σε επικουρικό, δηλαδή να επιτρέπεται η παρουσία του μόνο κατά περίπτωση μετά από παραπομπή της τριμελούς ομάδας. Σημαντική επισήμανση αποτελεί το γεγονός πως η παραπομπή δε γίνεται πάντα με την ενεργή επιστημονική συμμετοχή του/της λογοθεραπευτή/τριας, κατά συνέπεια, αρκετές φορές ενδέχεται να διαφεύγουν της προσοχής προβλήματα λόγου και ομιλίας μαθητών/-τριων. Δεδομένου ότι, όπως είναι γνωστό στη βιβλιογραφία, σημαντικά ποσοστά μαθητών/τριων εμφανίζουν δυσκολίες στην επικοινωνία, στην ομιλία (π.χ. 5% τραυλισμό, 6% λεκτική δυσπραξία) και στα γλωσσικά συστήματα (1 στα 14 παιδιά Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή), με σοβαρές επιπτώσεις στην μαθησιακή πορεία, η επαναφορά της θέσης και η αύξηση των Λογοθεραπευτών στα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ κρίνεται απαραίτητη, καθώς έτσι όπως είναι σήμερα το σύστημα, αφενός κατακερματίζονται σε πολλές ομάδες ταυτόχρονα, αφετέρου δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αξιολογητικές και υποστηρικτικές ανάγκες. Με βάση τα παραπάνω, τονίστηκε ότι ο/η λογοθεραπευτής/τρια στα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. θα πρέπει να κρίνει και να έχει λόγο ο ίδιος σε πρώτο πλάνο ποιοι μαθητές/τριες χρήζουν αξιολόγησης και υποστήριξης του με τον ορισμό  επιστημονικών κριτηρίων ανάλογα με την βαθμίδα εκπαίδευσης. Έτσι μειώνονται οι περιπτώσεις στις οποίες οι γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών αξιολογούνται επιφανειακά και δεν υποστηρίζονται κατάλληλα.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε εκτενή συζήτηση για τη μείωση των θέσεων των λογοθεραπευτών στη Δευτεροβάθμια Ειδική Εκπαίδευση και ειδικότερα για την κατάργηση της οργανικότητας στις θέσεις των Ε.Ν.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. Στη συνέχεια, σημειώθηκαν σημαντικά σημεία που αφορούν την καίρια σημασία της ειδικότητας και του αντικειμένου της επιστήμης, αναφορικά με την ανάπτυξη και ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων και της ανθρώπινης επικοινωνίας, αλλά και την πλαισίωση, αντιμετώπιση ή/και αποκατάσταση προβλημάτων λόγου και ομιλίας για παιδιά, εφήβους και ενηλίκους όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Αναγκαιότητα  επεξεργασίας, συνεργασίας και διεκδικήσεων από την Ομοσπονδία (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.) και από το επιστημονικό της όργανο (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) για θέματα καθηκοντολογίου (μεθοδολογία διεκπεραίωσης αιτημάτων αξιολόγησης και υποστήριξης, εργαλεία κ.α.), θέσεων και ρόλου στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., στα Ε.Ν.Ε.Ε.ΓΥ-Λ με σκοπό την επανάκτηση των κεκτημένων, στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, ζητήθηκε να υπάρξει μέριμνα για διεκδίκηση για αύξηση θέσεων και νέων διορισμών.

Ανάδειξη αναγκαιότητας εδραίωσης του θεσμού των Ε.Δ.Υ. ως οργανικό μέρος των σχολείων με ισότιμη συμμετοχή και δράση στα δρώμενα της σχολικής ζωής των Εκπαιδευτικών Κοινοτήτων, ώστε στη συνέχεια να μετεξελιχθεί σύμφωνα με την πρόταση του  Υπομνήματος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ – Ψήφισμα Ολομέλειας Προέδρων Συλλόγων της για την κάλυψη των υπαρχόντων και σύσταση νέων οργανικών θέσεων για τους κλάδους ΕΕΠ-ΕΒΠ, δηλαδή να ενταχθούν όλες οι ειδικότητες ΕΕΠ-ΕΒΠ, ανά σχολική μονάδα και κατά περίπτωση ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών. Εκτιμήθηκε πως η υλοποίηση στοχευμένων δράσεων ενδυνάμωσης της μαθητικής κοινότητας, σε όλους τους τομείς γενικά αλλά στους τομείς της επικοινωνίας, και του λόγου ειδικότερα, θα μπορούν να επιτευχθούν στο σύνολό τους μόνο με πλήρη και διεπιστημονική στελέχωση, με σκοπό την υλοποίηση της πρώιμης παρέμβασης. Μία άλλη πρόταση που τέθηκε, ήταν η τοποθέτηση λογοθεραπευτών στα Τμήματα Ένταξης, μαζί με τον εκάστοτε ειδικό παιδαγωγό, ώστε διεπιστημονικά να δουλεύουν σε βάση σχολείου όλα τα γλωσσικά συστήματα.

Συνθήκες εργασίας ανάγκη για εξοπλισμό, εργαλεία για όλα τα γλωσσικά συστήματα, την κοινωνική επικοινωνία με την εξασφάλιση κατάλληλων χώρων

Αναγκαιότητα επιμορφώσεων σε ζητήματα του κλάδου των ΠΕ21 και παροχή εποπτειών θεσμικά.

Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό συναδελφικό κλίμα με ανταλλαγές απόψεων, προτάσεων και επισημάνσεις αναγκαιοτήτων. Στην παρούσα συνάντηση υπήρξε αίτημα συνέχισης της ομάδας και μάλιστα στήριξής της σε δευτεροβάθμιο θεσμικό επίπεδο. Εντούτοις, δημιουργήθηκε ένας βασικός πυρήνας από τους παρευρισκόμενους συναδέλφους οι οποίοι προτίθενται να εργαστούν υπό την αιγίδα του ΙΜΕΓΕΕ για δημιουργία προτάσεων που θα αφορούν την ενίσχυση του ρόλου του λογοθεραπευτή μέσω τρόπων ενημέρωσης και διάχυσης της πληροφορίας σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Επιπλέον στόχος της ομάδας θα είναι επίσης η έρευνα ή/και δημιουργία επιστημονικών κριτηρίων και εργαλείων που θα αφορούν όλα τα γλωσσικά συστήματα σχετικά με την αξιολόγηση και την λογοθεραπευτική παρέμβαση. Τέλος, με γνώμονα το άρθρο στο ηλεκτρονικό περιοδικό του  ΙΜΕΓΕΕ “Μία Λογοθεραπεία για όλους τους μαθητές/τριες.” με συγγραφείς την κα Τσιακπίνη και την κα Μήτσιου, συζητήθηκε πως μπορεί να δημιουργηθεί ένας οδηγός κριτηρίων, ανίχνευσης και εργασίας, οριζόμενα από την ειδικότητα, που θα συμβάλλει στη διεπιστημονική εργασία με τους ωφελούμενους μαθητές/τριες  και γονείς.

Το ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

Δείτε επίσης

Οδηγίες λειτουργίας θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης: ΕΔΥ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΕΑ-Τμήμ. Ενταξης-Παράλληλη Στήριξη 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία 

19η τροποποίηση απόφασης συνάφειας Μεταπτυχιακών με την ΕΑΕ και τη Σχολική Ψυχολογία 

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο

Εγκύκλιος: Μακροχρόνιες άδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση