Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οι βασικοί άξονες του Ψηφιακού Σχολείου: Παρουσιάζονται από τον Κ. Μητσοτάκη και από τον Κ. Πιερρακάκη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι βασικοί άξονες του Ψηφιακού Σχολείου: Παρουσιάζονται από τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και από τον Υπ. ΠΑΙΘΑ Κ. Πιερρακάκη την Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 στο Γυμνάσιο-Λύκειο του οικισμού Ριζώματα Ημαθίας.

Οι βασικοί άξονες του Ψηφιακού Σχολείου

Παρουσιάζεται αύριο Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη στο Γυμνάσιο-Λύκειο του οικισμού Ριζώματα Ημαθίας το “Ψηφιακό Σχολείο“.

Οι βασικοί άξονες του Ψηφιακού Σχολείου

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας “ΤΑ ΝΕΑ” οι βασικοί άξονες του Ψηφιακού Σχολείου που θα παρουσιαστούν αύριο είναι:

  • Διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές των ακριτικών νησιωτικών ή ορεινών περιοχών όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου,
  • επανασχεδιασμός και αναβάθμιση της πλατφόρμας MySchool με παράλληλη λειτουργία μιας νέας πλατφόρμας (eParents) που θα απευθύνεται σε γονείς και κηδεμόνες,
  • αλλά και λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου.

Πρόκειται για κάτι το οποίο είχε περιγράφει ήδη από τον Απρίλιο σε ανάρτησή του στο Facebook ο Υπουργός Παιδείας κος Κ. Πιερρακάκης. Συγκεκριμένα είχε πει: “Τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ορεινών και νησιωτικών, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο”, “Η προετοιμασία του από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Οι μαθητές θα διδάσκονται από καθηγητές όλα τα μαθήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου”.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα:

Πλατφόρμες MySchool και eParents

Η πλατφόρμα MySchool , η οποία αφορά το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, εξυπηρετεί 16.000 σχολικές μονάδες και διαχειρίζεται 1,5 εκατομμύριο μαθητές και 140.000 εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ο επανασχεδιασμός της εστιάζει στην τεχνολογική αναβάθμιση της αρχιτεκτονικής και του λογισμικού της, στην αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών των σχολείων, ώστε τα υπηρεσιακά έντυπα, όπως είναι το απουσιολόγιο ή το βιβλίο ύλης, να αντικατασταθούν  από αντίστοιχα ψηφιακά

και στην ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών και των δεδομένων ώστε να αποτελεσει πυλώνα για την ανάπτυξη ενός ευρύτερου οικοσυστήματος εφαρμογών, όπως, για παράδειγμα, είναι οι εφαρμογές τηλεκπαίδευσης και οι εφαρμογές που απευθύνονται σε γονείς και κηδεμόνες.

Σχετικά με το τελευταίο, η νέα πλατφόρμα eParents, αποτελώντας το επίσημο ψηφιακό κανάλι ενημέρωσης του κηδεμόνα από το σχολείο, θα περιλαμβάνει ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις αλλά και καταγραφή των δραστηριοτήτων (δίνοντας και τη δυνατότητα δήλωσης συμμετοχής στις εκδηλώσεις.

Παράλληλα, θα περιέχει πληροφορίες σχετικά μι τις επίδοσης, τη βαθμολογία, τις απουσίες κ.λπ. του μαθητή αλλά και θα ενημερώνει τον κηδεμόνα σχετικά με την όλη που έχει καλυφθεί και τις εργασίες που έχουν ανατεθεί στον συγκεκριμένο μαθητή.

Θα αποτελεί, επίσης, έναν τρόπο επικοινωνίας με τον καθηγητή δίνοντας τη δυνατότητα προγραμματισμού μιας συνάντησης αλλά και online επικοινωνίας σε επιλεγμένες ώρες μέσω της πλατφόρμας.

Παράλληλα θα δίνεται δυνατότητα επικοινωνίας των κηδεμόνων μεταξύ τους και υποστήριξης ομάδων σε επίπεδο τάξης και σχολείου.

Τέλος, θα περιλαμβάνει ειδικές λειτουργίες όπως είναι η παρακολούθηση της θέσης του σχολικού οχήματος, η υποστήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, οι δωρεές και χορηγίες για το σχολείο κ.λπ.

Ψηφιακό Φροντιστήριο

Η πρώτη πιλοτική του φάση αφορά δυο μαθήματα του Γυμνασίου (Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά). Από τον Σεπτέμβριο του 2024 το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα εφαρμοστεί τόσο στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου όσο και σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να επισημάνουμε πως το πρόγραμμα των μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα είναι καθημερινό με απογευματινές ώρες διδασκαλίας.

Στο Ψηφιακό Φροντιστήριο τα μαθήματα θα γίνονται είτε ζωντανά είτε με βίντεο. II πλατφόρμα μετασχολικής διαδικτυακής υποστήριξης μαθητών θα περιλαμβάνει, επίσης, υλικό για την αυτοαξιολόγηση μαθητών αλλά και εξατομικευμένη υποστήριξη – οι μαθητές θα μπορούν να επικοινωνούν για να λύνουν τις απορίες τους με καθηγητές μέσω chat.

Δείτε επίσης

Πρόσκληση απόσπασης στο ψηφιακό φροντιστήριο 88 εκπαιδευτικών: Αιτήσεις από 27.05 έως 10.06.2024 

Επιλογή Διευθυντών ΣΔΕ και Υποδιευθυντών: Αιτήσεις από 21.05 έως 31.05.2024 

Τελικοί Πίνακες υποψηφίων εκπαιδευτικών προς απόσπαση στις σχολ. μονάδες του εξωτερικού σχολ. έτους 2024-25 

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τάξη-Η Τάξη της Τεχνητής Νοημοσύνης: Οι δύο δράσεις μέσα από το κανάλι YouTube του ΙΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση