Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΙΕΛΕ-αξιολόγηση: Νομικά λανθασμένο το σκεπτικό του Δικαστηρίου για την ΟΙΕΛΕ-Συνοπτικές οι διαδικασίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΙΕΛΕ-αξιολόγηση: Νομικά λανθασμένο το σκεπτικό του Δικαστηρίου για την ΟΙΕΛΕ-Συνοπτικές οι διαδικασίες-Κάλεσμα στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο την Παρασκευή 01.10.2021.

Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) επισημαίνει πως το νομικό σκεπτικό της Απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για την απεργία-αποχή στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, της ΟΙΕΛΕ είναι απολύτως λανθασμένο, καθώς εξομοιώνει τους ιδιωτικούς με τους δημόσιους υπαλλήλους.

Η ΟΙΕΛΕ αναφέρει επίσης πώς:
  • Η διαδικασία-εξπρές προκάλεσε εύλογες απορίες-Οι Ομοσπονδίες έλαβαν την κλήτευση στις 11 το πρωί και κλήθηκαν σε δικαστική διαδικασία δύο ώρες μετά.
  • Η απόφαση περί παράνομης της απεργίας αποχής δεν είναι άμεσα εκτελεστή και θα πρέπει να κριθεί πρώτα στο Εφετείο.
  • Η Εδρα αρνήθηκε να δεχτεί τα εύλογα επιχειρήματα των Ομοσπονδιών για το “κατεπείγον” του θέματος, αλλά κυρίως αρνήθηκε την αναβολή της υπόθεσης, αν και δύο εκ των τριών νομικών παραστατών των Ομοσπονδιών είχαν βαρύτατα  προσωπικά προβλήματα.
Αναφορικά με την ουσία της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας η ΟΙΕΛΕ επισημαίνει μεταξύ άλλων πώς:
  • Η προσχηματική διαδικασία αξιολόγησης που επιβάλλει δεν έχει καμιά σχέση με μια σοβαρή απόπειρα πιστοποίησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ νομοθετεί χωρίς διάλογο και με μόνο γνώμονα την πλήρη εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Τέλος η ΟΙΕΛΕ τονίζει πως:

Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) καλούν τους εκπαιδευτικούς σε συλλαλητήριο την Παρασκευή, 01.10, στα Προπύλαια (18:00) κατά της “πρωτοφανούς απόπειρας ποινικοποίησης του αγώνα των εκπαιδευτικών”.

_______________

Η Ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Με «συνοπτικές» διαδικασίες έγινε δεκτή  η αγωγή της Υπουργού Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών – Νομικά λανθασμένο το σκεπτικό για την ΟΙΕΛΕ!

Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) καλούν τους εκπαιδευτικούς σε συλλαλητήριο αύριο Παρασκευή, 1/10, στα Προπύλαια (18:00) κατά της πρωτοφανούς απόπειρας ποινικοποίησης του αγώνα των εκπαιδευτικών.

Με μια διαδικασία-εξπρές που προκάλεσε εύλογες απορίες,

η δικαιοσύνη έκρινε παράνομη την απεργία-αποχή που είχαν κηρύξει οι τρεις Ομοσπονδίες, όμως η απόφαση δεν είναι άμεσα εκτελεστή (θα πρέπει να κριθεί πρώτα στο Εφετείο).

Προκαλεί, ωστόσο, τεράστια εντύπωση

ότι η απεργία κρίθηκε παράνομη, επειδή δεν ακολουθήθηκε η …διαδικασία του δημόσιου διαλόγου, μια διαδικασία που δεν προβλέπεται για τον ιδιωτικό τομέα!

Επομένως, το νομικό σκεπτικό για την απεργία-αποχή της ΟΙΕΛΕ είναι απολύτως λανθασμένο, καθώς μας εξομοιώνει με δημόσιους υπαλλήλους!

Η σημερινή κατεπείγουσα αγωγή της Υπουργού Παιδείας

με σκοπό να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία-αποχή που οι Ομοσπονδίες έχουν κηρύξει είναι ενδεικτική του πώς αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία το χώρο της Παιδείας και τους λειτουργούς της.

Νομοθετεί χωρίς διάλογο και με μόνο γνώμονα την πλήρη εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Άλλωστε,

η προσχηματική διαδικασία αξιολόγησης που επιβάλλει δεν έχει καμιά σχέση με μια σοβαρή απόπειρα πιστοποίησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Είναι ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα

και ταυτόχρονα τμήμα μιας πολιτικής που ξεκινά με την «αξιολόγηση», θα συνεχιστεί με την καθιέρωση της ελεύθερης γονεϊκής επιλογής και των vouchers και θα καταλήξει στην πλήρη διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της παραχώρησης της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Όσο για την ιδιωτική εκπαίδευση, αναρωτιέται εύλογα κάποιος.

Ποιος διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία μιας διαδικασίας που διεξάγεται υπό την απειλή της αναιτιολόγητης απόλυσης;

Με συνοπτικές διαδικασίες η εκδίκαση της «κατεπείγουσας» αγωγής της Υπουργού Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, καμιά έκπληξη από την απόφαση!

Τέλος, πέραν της απόφασης που προκαλεί κατάπληξη, οφείλουμε να σχολιάσουμε την διαδικασία εκδίκασης της δήθεν κατεπείγουσας αγωγής που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας.

Οι Ομοσπονδίες έλαβαν την κλήτευση στις 11 το πρωί

και κλήθηκαν σε δικαστική διαδικασία δύο ώρες μετά! Πέραν του ότι η επίκληση του κατεπείγοντος για μια απεργία-αποχή που διαρκεί από το Φεβρουάριο (!) προκαλεί τη νοημοσύνη, είναι αδύνατον για οποιονδήποτε νομικό να προετοιμάσει αξιοπρεπή υπεράσπιση των θέσεων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Όμως, αυτό που προκάλεσε αλγεινή εντύπωση στους παριστάμενους εκπαιδευτικούς και δημοσιογράφους ήταν η στάση της έδρας.

Αρνήθηκε να δεχτεί τα εύλογα επιχειρήματα των Ομοσπονδιών

για το «κατεπείγον» του θέματος, αλλά κυρίως αρνήθηκε την αναβολή της υπόθεσης, αν και δύο εκ των τριών νομικών παραστατών των Ομοσπονδιών είχαν βαρύτατα  προσωπικά προβλήματα που θα επέβαλαν σε οποιοδήποτε πολιτισμένο δικαστήριο να ορίσει την εκδίκαση σε κάποια άλλη ημερομηνία.

Μάλιστα, η απόρριψη του αιτήματος έγινε χωρίς καμιά αιτιολόγηση.

Η βιασύνη για την εκδίκαση πάση θυσία και η εχθρική αντιμετώπιση των συνηγόρων των Ομοσπονδιών, αλλά και των παριστάμενων εκπαιδευτικών, συνδικαλιστών, εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων που βρέθηκαν στο ακροατήριο ήταν τελικά προμήνυμα για την απόφαση που προ ολίγου λάβαμε.

Την ΟΙΕΛΕ εκπροσώπησαν ο δικηγόρος Γιώργος Μελισσάρης και ο Γ.Γ. του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γ. Χριστόπουλος.

Δείτε επίσης

Αξιολόγηση-απεργία αποχή: Οι λόγοι που την έκρινε παράνομη το Πρωτοδικείο-Τα αιτήματα του ΥΠΑΙΘ που δεν δέχθηκε
Αξιολόγηση: Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο 01.10.2021 στα Προπύλαια-Κάλεσμα ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ
Φίλης-Αγωγή Υπουργείου Παιδείας: Oταν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει κυβέρνηση θα “σβήσει” όλες τις αντισυνταγματικές συνέπειες σε βάρος εκπ/κών
ΦΕΚ: Ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικής μονάδας ΙΕΠ-Πως θα λειτουργεί

Δείτε ακόμη

Εγκύκλιος-αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι εκ του νόμου διαδικασίες
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-νέο ΦΕΚ: Η νέα απόφαση για το 2021-22
Οδηγός αξιολόγησης σχολείων από το ΙΕΠ: Εως 30.09 η έκθεση του σχολείου στην πλατφόρμα του ΙΕΠ
ΦΕΚ: Ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικής μονάδας ΙΕΠ-Πως θα λειτουργεί
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply