Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΙΕΛΕ-δίωξη εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο: Tο bullying γονέων και μαθητών επεκτείνεται και στις πολιτικές-κοινωνικές μας ελευθερίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΙΕΛΕ-δίωξη εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο: “Tο bullying γονέων και μαθητών επεκτείνεται πλέον και στις πολιτικές και κοινωνικές μας ελευθερίες!”.

ΟΙΕΛΕ-δίωξη εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο

Ανακοίνωση εξέδωσε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) αναφορικά με την δίωξη εναντίον 4 εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο, οι οποίοι απήργησαν στις 21.09.2023 δεχόμενοι καταγγελία στον Εισαγγελέα από μαθητή, ο οποίος μιλούσε για στέρηση δικαιώματος στη γνώση.

Η ΟΙΕΛΕ στέκεται αλληλέγγυα στον αγώνα των εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο και στην δύσκολη προσπάθεια του συλλογικού τους οργάνου και αναδεικνύει την επέκταση του bullying γονέων και μαθητών από την τάξη και την εκπαιδευτική διαδικασία στα πολιτικά δικαιώματα και στην κοινωνική ζωή των εκπαιδευτικών.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

ΟΙΕΛΕ με αφορμή την δίωξη εναντίον 4 εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο: το bullying γονέων και μαθητών επεκτείνεται πλέον και στις πολιτικές και κοινωνικές μας ελευθερίες!

Με οργή και ιδιαίτερη ανησυχία πληροφορηθήκαμε για την “κλήση για τα περαιτέρω” (που θύμισε άλλες εποχές) 4 συναδέλφων μας, δημόσιων εκπαιδευτικών, στο Ρέθυμνο από αστυνομικό τμήμα της πόλης, μετά από καταγγελία μαθητή (!!) στον Εισαγγελέα. Το έγκλημα των συναδέλφων; Ότι απήργησαν στις 21/9/2023, ακολουθώντας την πρόσκληση του συνδικαλιστικού τους οργάνου, εναντίον του αντεργατικού νόμου Γεωργιάδη που ανοίγει την κερκόπορτα επιδείνωσης των εργασιακών σχέσεων σε όλο το φάσμα της εργασίας. Ο μαθητής ισχυρίστηκε ότι του …στέρησαν το δικαίωμα στη γνώση (άραγε, δεν του το στερεί η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, η υποχρηματοδότηση, οι ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής, τα ενδεχόμενα κενά στο σχολείο του, οι ανερμάτιστες μεταρρυθμίσεις και τον ενόχλησε μόνο η …απεργία;). Είναι αυτονόητο ότι στεκόμαστε αλληλέγγυοι στον αγώνα των συναδέλφων μας στο Ρέθυμνο και στην δύσκολη προσπάθεια του συλλογικού τους οργάνου.

Ως Ομοσπονδία στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, θέλουμε να αναδείξουμε μια επικίνδυνη διάσταση που προκύπτει από το πρωτοφανές αυτό περιστατικό. Την επέκταση του bullying γονέων και μαθητών από την τάξη και την εκπαιδευτική διαδικασία στα πολιτικά δικαιώματα και στην κοινωνική ζωή των εκπαιδευτικών!

Οι παλαιότεροι θυμούνται τις σκοτεινές περιόδους όπου οι εκπαιδευτικοί ήταν υποχρεωμένοι να ευθυγραμμίζονται ιδεολογικά με το καθεστώς του αυταρχικού μετεμφυλιακού κράτους, καθώς σε διαφορετική περίπτωση απολύονταν ή μετετίθεντο σε δυσπρόσιτες περιοχές. Δυστυχώς, φαίνεται πως κάποιοι επιδιώκουν να επιστρέψουμε εκεί, σε έναν νέο, ιδιότυπο “Παρθενώνα” φρονηματισμού. Σημαντικό ρόλο στην επιχείρηση ιδεολογικού “εξαγνισμού” των εκπαιδευτικών παίζουν πλέον ορισμένοι γονείς (μέσω ακόμη και των μαθητών, όπως διαπιστώσαμε με την περίπτωση στο Ρέθυμνο) σε ρόλο “αγανακτισμένων πολιτών”. Δεν τους αρκεί πλέον μόνο το bullying για καλύτερους βαθμούς ή για να μην τολμά να ασκεί ο εκπαιδευτικός παρατήρηση για τη συμπεριφορά ενός μαθητή. Πλέον, στόχος κάποιων γονέων είναι η πολιτική άποψη και η κοινωνική δράση μας. Επιδιώκουν ένα σχολείο μιας και μόνο άποψης, τυφλά ευθυγραμμισμένο με την πολιτική γραμμή της κυβέρνησης.

Αν κάποιοι εκτιμούν πως η άποψή μας αυτή είναι υπερβολική, ας ανατρέξουν στην πρόσφατη καταγγελία μας, σύμφωνα με την οποία γονείς απαίτησαν από ιδιοκτήτη ιδιωτικού σχολείου την απόλυση (!) εκπαιδευτικών, διότι τόλμησαν (!) να αναρτήσουν σε σελίδες τους στα κοινωνικά δίκτυα ανακοινώσεις κομμάτων, άλλων από αυτό που οι ίδιοι προτιμούν (δεν χρειάζεται πολλή φαντασία να “μαντέψει” κάποιος την κομματική προέλευση των γονέων…).

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ζούμε στο πετσί μας την γιγάντωση του φαινομένου του bullying από γονείς για καλύτερους βαθμούς, για προνομιακή μεταχείριση κάποιων παιδιών, για τις απόψεις μας. Η νομοθεσία που επιτρέπει την ελεύθερη απόλυση διευκολύνει το “έργο” τους και μετατρέπει τον εκπαιδευτικό σε αναλώσιμο υπάλληλο χωρίς δικαιώματα και χωρίς παιδαγωγική αυτονομία. Με αυτό τον τρόπο, όμως, καταλύεται η έννοια του σχολείου ως παρόχου Παιδείας, αγωγής και πολιτισμού, καταλύεται η ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας που πρέπει να έχει ως βάση την δημοκρατία και την ελευθερία.

Η κατάσταση αυτή που διαμορφώνεται πλέον θα έχει ως κύρια θύματα τα ίδια τα παιδιά. Δεν είναι τυχαίο ότι, τουλάχιστον στα ιδιωτικά σχολεία, παρατηρούμε εσχάτως μια όξυνση φαινομένων νεανικής βίας και παραβατικότητας, καθώς οι μαθητές, γνωρίζοντας πως οι εκπαιδευτικοί είναι τρομοκρατημένοι να μην χάσουν τη δουλειά τους, εκμεταλλεύονται καταστάσεις και δρουν αναλόγως. Πώς θα διαμορφώσουμε, όμως, σε τέτοιες συνθήκες τους μελλοντικούς πολίτες; Πώς θα εμφυσήσουμε αξίες και ιδανικά σε ένα σχολείο όπου κυριαρχεί ο νόμος της ζούγκλας, όπου καταπατάται κάθε έννοια ισονομίας;

Η ΟΙΕΛΕ, μέσω του Προέδρου της, κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα υπόμνημα στην Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων Εκπαίδευσης (ETUCE) που εκπροσωπεί 132 συνδικαλιστικές οργανώσεις στην Ε.Ε. για το κρίσιμο ζήτημα της γιγάντωσης του γονεϊκού bullying κατά εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και θα επιδιώξει να φέρει το ζήτημα στο Ευρωκοινοβούλιο, εφόσον η πολιτεία δεν λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπισή του. Το θέμα αυτό θα τεθεί και στην συνάντηση που θα πραγματοποιήσει η ΟΙΕΛΕ την ερχόμενη Τετάρτη 11/10 με το Συνήγορο του Παιδιού.

Δείτε επίσης

Μιχαηλίδου για σχολική βία: Ερχονται πρωτόκολλα διαχείρισης περιστατικών και προδιαγραφές για την Πλατφόρμα 

 Φαρμακευτική αγωγή σε μαθητές στο σχολείο: Ενημέρωση και οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση