Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΙΕΛΕ-Εφεση για απεργία αποχή: Παραβιάστηκαν 3 θεμελιώδεις αρχές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΙΕΛΕ-Εφεση για απεργία αποχή: Παραβιάστηκαν 3 θεμελιώδεις αρχές-Ο “κρυφός αυταρχισμός” (soft/hidden authoritarianism) εγκαθίσταται και στη χώρα μας.

Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) και σχετικά με τη χθεσινή εκδίκαση της έφεσης του ΥΠΑΙΘ κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για την απεργία αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, επισημαίνει πως όπως ισχυρίστηκαν οι νομικοί παραστάτες και των τριών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) και της ΑΔΕΔΥ, με την απόρριψη του αιτήματος της αναβολής παραβιάστηκαν τρεις θεμελιώδεις αρχές:

  • Η αρχή του φυσικού δικαστή.
  • Η αρχή της αμεροληψίας.
  • Η αρχή της δημοσιότητας.
Κατά την ΟΙΕΛΕ

όλα αυτά δημιουργούν έντονα ερωτήματα στον κόσμο της εκπαίδευσης αλλά και σε κάθε πολίτη που παρακολουθεί όσα διαλαμβάνονται και όπως αναφέρει χαρακτηριστικά “Φαίνεται ότι ο “κρυφός αυταρχισμός” (soft/hidden authoritarianism) που κυριαρχεί πλέον σε πολλές χώρες της Ευρώπης (Ουγγαρία, Πολωνία, Αυστρία), εγκαθίσταται και στη χώρα μας με τις συνέπειες να αναμένονται δραματικές”. 

_________________

Δείτε την ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Συνθήκες «έκτακτου ειδικού δικαστηρίου» στο Εφετείο παρουσία χιλιάδων εκπαιδευτικών – Σκοτεινές εποχές προκατασκευασμένων διαδικασιών και προειλημμένων αποφάσεων θύμισε η διαδικασία

Παρουσία χιλιάδων εκπαιδευτικών που διαδήλωναν κατά της παρωδίας αξιολόγησης την οποία επιβάλει χωρίς διάλογο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εκδικάστηκαν σήμερα στο Εφετείο οι εφέσεις των Ομοσπονδιών κατά της απόφασης που έκρινε παράνομη την απεργία-αποχή (η συζήτηση των οποίων επισπεύσθηκε από το Δημόσιο) καθώς και η έφεση της Υπουργού Παιδείας κατά της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, μια απόφαση την οποία είχε …κερδίσει!

Όμως δεν έφτανε

στην Υπουργό Παιδείας η κρίση της απεργίας-αποχής ως μόνο παράνομης για λόγους τυπικούς, ήθελε να κερδίσει και την καταχρηστικότητα και το άμεσα εκτελεστό της απόφασης!

Έτσι φθάσαμε στη σημερινή εκδίκαση που θύμισε άλλες, σκοτεινές εποχές για τη χώρα, όταν οι διαδικασίες ήταν προκατασκευασμένες και οι αποφάσεις προειλημμένες.

Στη σημερινή διαδικασία,

όπως ισχυρίστηκαν οι νομικοί παραστάτες και των τριών Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ) και της ΑΔΕΔΥ, με την απόρριψη του αιτήματος της αναβολής παραβιάστηκαν τρεις θεμελιώδεις αρχές:

Η αρχή του φυσικού δικαστή:

Μια υπόθεση δικάζεται μεν σε καθορισμένο δικαστήριο (Εφετείο), αλλά από το φυσικό δικαστή, ο οποίος δεν είναι ορισμένος αλλά προκύπτει από την ημερομηνία εκδίκασης.

Στην περίπτωση της Έφεσης της Υπουργού Παιδείας, αυτή θα έπρεπε να εκδικαστεί κανονικά την επόμενη Τρίτη, 19/10 σε πινάκιο με άγνωστο δικαστή (καθώς οι δικαστές ορίζονται σε σειρά που καθορίζεται με βάση τις αναβολές κ.λπ.).

Ωστόσο, άγνωστο για ποιο λόγο, η σημερινή υπόθεση ορίστηκε για τη σημερινή ημέρα, με καθορισμένο δικαστή, με αποτέλεσμα να δίδεται η αίσθηση έκτακτου ειδικού δικαστηρίου! Ορθά παρατήρησε ο νομικός μας παραστάτης Γ. Μελισσάρης ότι ο πατέρας της σημερινής Υπουργού, ως Καθηγητής της Δικονομίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τόνιζε πάντοτε στους φοιτητές του τη μεγάλη σημασία της αρχής αυτής για το θεσμό της δικαιοσύνης…

Η αρχή της αμεροληψίας:

Σχετίζεται με την προηγούμενη αρχή. Από τη στιγμή που ο δικαστής είναι καθορισμένος και δεν είναι άγνωστος, όπως επιβάλει η αρχή του φυσικού δικαστή, χάνεται η αίσθηση της αμεροληψίας που τραυματίζει βαρύτατα τη διαδικασία, ιδίως όταν πρόκειται για μια υπόθεση με μεγάλη κοινωνική σημασία και απήχηση σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους.

Η αρχή της δημοσιότητας:

Μια τέτοια υπόθεση όπου εμπλέκονται το Υπουργείο Παιδείας και όλες οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, θα έπρεπε να δικαστεί σε κανονική αίθουσα με ακροατήριο. Αντιθέτως, οι διάδικοι μεταφέρθηκαν στο γραφείο της Προέδρου του Εφετείου στριμωγμένοι κόντρα ακόμη και στο υγειονομικό πρωτόκολλο σε μια απαράδεκτη διαδικασία fast track. Αρκεί να αναφερθεί ότι το αίτημα της αναβολής συζητήθηκε και απορρίφθηκε (με σοβαρότατους ισχυρισμούς από την πλευρά μας) εντός δεκαλέπτου!

Όλα αυτά δημιουργούν έντονα ερωτήματα

στον κόσμο της εκπαίδευσης αλλά και σε κάθε πολίτη που παρακολουθεί όσα διαλαμβάνονται. Είναι δυνατόν κρίσιμες δικαστικές διαδικασίες να γίνονται αστραπιαία, χωρίς να τηρούνται στοιχειώδεις αρχές; Είναι δυνατόν, όταν η δικαστική εξουσία είναι (τουλάχιστον κατ’ όνομα) ανεξάρτητη, να δίδεται τέτοια ισχυρή εντύπωση παρέμβασης στη δικαιοσύνη;

Είναι, τέλος, δυνατόν, να υποθέτει και ο τελευταίος πολίτης το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας, πολύ πριν αυτό γνωστοποιηθεί;

Τέτοιου τύπου διαδικασίες έχει ζήσει η χώρα δεκαετίες πριν,

όταν άνθρωποι που πάλευαν για στοιχειώδεις ελευθερίες καταδικάζονταν από έκτακτα δικαστήρια. Φαίνεται ότι ο «κρυφός αυταρχισμός» (soft/hidden authoritarianism) που κυριαρχεί πλέον σε πολλές χώρες της Ευρώπης (Ουγγαρία, Πολωνία, Αυστρία), εγκαθίσταται και στη χώρα μας με τις συνέπειες να αναμένονται δραματικές.

Είναι χρέος του κόσμου της εκπαίδευσης και της κοινωνίας

να βάλουν τέρμα στον θεσμικό κατήφορο και να δώσουν μάχη για τη δημοκρατία και τους θεσμούς της, για τα δημόσια αγαθά, για την ίδια την ψυχή της χώρας που βλέπει τα κεκτημένα της μεταπολίτευσης να καταρρέουν.

Δείτε επίσης

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο με μεγάλη συμμετοχή: Φωτo από Εφετείο, Βουλή, άλλες πόλεις
Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: 6.100 στις 13.000 σχολικές μονάδες έχουν προχωρήσει ήδη στην αξιολόγηση
Επιστολή ΔΟΕ προς γονείς για ένα σχολείο ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν
Παράνομη και καταχρηστική η απεργία αποχή της ΑΔΕΔΥ κρίθηκε από το Δικαστήριο

Πριν φύγετε

Ζέτα Μακρή-Παράλληλη στήριξη: 125% αύξηση στα αιτήματα από το 2016-17-Ειδική πρόσκληση για Σχολ. Νοσηλευτές
Εξετάσεις Β1 επιπέδου ΤΠΕ: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων πιστοποίησης
 Εγγραφο: ΚΕΔΑΣΥ-προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού αξίας 520.234,56 €
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση