Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΙΕΛΕ – Σχολάρχες: Νέες Ανακοινώσεις και επιστολές με αποδέκτη το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΙΕΛΕ – Σχολάρχες: Νέες Ανακοινώσεις και επιστολές – “Αποδείξτε ότι δεν επιβάλλουν πολιτικές για την Παιδεία οι σχολάρχες” – “Διορθώστε τις στρεβλώσεις των αντιμεταρρυθμίσεων Μπαλτά-Κουράκη-Φίλη-Γαβρόγλου”.

ΟΙΕΛΕ – Σχολάρχες

Με αφορμή σημερινό Δελτίο Τύπου του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ), το οποίο έχει ως θέμα τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τον διαγωνισμό PISA 2018 και τις αναφορές του ΣΙΣ πως:

  • Οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων προηγούνται κατά δύο εκπαιδευτικά έτη, πετυχαίνοντας σε όλα τα βασικά πεδία υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο όλων των ιδιωτικών σχολείων.
  • Στην έρευνα του 2018 οι επιδόσεις ήταν σε απόλυτες τιμές πιο χαμηλές από εκείνες του 2015 και αυτό οφείλεται στους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση την τριετία 2015-2017.
  • Οι αντιμεταρρυθμίσεις Μπαλτά-Κουράκη-Φίλη-Γαβρόγλου άσκησαν -και συνεχίζουν να ασκούν, αφού δεν έχει γίνει ακόμα κάποια κίνηση από την παρούσα κυβέρνηση για να διορθωθούν οι στρεβλώσεις- αναίτιους ρυθμιστικούς περιορισμούς στα σχολεία και περιορίζουν τα μέσα με τα οποία κατακτούν την ποιοτική τους διαφορά,

είχαμε Ανακοίνωση – Απάντηση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ)

Σύμφωνα μ αυτήν

Η τρίτη κατά σειρά ανακοίνωση των εκπροσώπων των Σχολαρχών, που για την ΟΙΕΛΕ ο δημιουργικός αυτός «οίστρος» προκαλεί εντύπωση μιας και ο ΣΙΣ σπάνια τοποθετείται σε θέματα Παιδείας και λόγω των ψευδέστατων και παραπλανητικών στοιχείων που αυτή περιέχει, υποχρέωσε την ΟΙΕΛΕ να αποστείλει  επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας.

Οπως αναφέρει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), με την επιστολή αυτή, μέσω αδιάσειστων επιχειρημάτων, αποκαθίσταται η πραγματικότητα και ζητείται  από την Υπουργό να αποδείξει, μέσω της καταπολέμησης των παρανομιών που ταλανίζουν το τελευταίο διάστημα το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ότι δεν επιβάλλουν πολιτικές για την Παιδεία οι σχολάρχες κι ότι υπάρχει ακόμη ευνομούμενη πολιτεία.

___________________

ΟΙΕΛΕ – Σχολάρχες

Δείτε το Δελτίο Τύπου του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ)

Αθήνα,12 Φεβρουαρίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
PISA 2018
Οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων εξακολουθούν να προηγούνται κατά δύο εκπαιδευτικά έτη

Για άλλη μια φορά, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τον διαγωνισμό PISA 2018 για τα ιδιωτικά σχολεία αποτελούν απόδειξη του ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου που επιτελούν.

Στα τρία βασικά πεδία (γλωσσικές, μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες), ενώ ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των Ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημοσίων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ, οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από το μέσο όρο όλων των ιδιωτικών σχολείων.

Μάλιστα, οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού.

Σημειώνουμε ότι μια διαφορά 30 μονάδων αντιστοιχεί σε ένα εκπαιδευτικό έτος περίπου, ενώ σε όλα τα αντικείμενα, η διαφορά ιδιωτικών-δημοσίων σχολείων στη χώρα μας είναι πάνω από 60 μονάδες, δηλαδή πάνω από δύο εκπαιδευτικά έτη.

Συγκεκριμένα:
PISA 2018 OECD Public Average Greece Public Average OECD Private Average Greece Private Average
Reading 482 454 510 528
Mathematics 485 448 512 516
Science 485 448 511 512

 

PISA 2015 OECD Public Average Greece Public Average OECD Private Average Greece Private Average
Reading 486 464 516 540
Mathematics 483 451 511 515
Science 487 452 517 520

 

Οι διαφορές στις επιδόσεις των μαθητών ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων είναι από τις μεγαλύτερες στις χώρες-μέλη του οργανισμού (3η θέση στις διαφορές στις γλωσσικές δεξιότητες, 2η στις μαθηματικές δεξιότητες και 3η στις Επιστήμες).

Κατάταξη με βάση τη διαφορά ιδιωτικών-δημόσιων σχολείων
  Reading Mathematics Science
1st Colombia (20,5%) Colombia (20,5%) Colombia (18,0%)
2nd Slovenia (17,1%) Greece (15,3%) Slovenia (15,1%)
3rd Greece (16,3%) Slovenia (15,2% Greece (14,2%)

 

Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων στη χώρα μας και στην έρευνα PISA 2018 εξακολουθούν να είναι πολύ ικανοποιητικές και η διαφορά τους από εκείνες των δημόσιων σχολείων από τις μεγαλύτερες ανάμεσα στις χώρες που συμμετέχουν.

Όμως, πρέπει να σημειωθεί ότι στην έρευνα του 2018 οι επιδόσεις ήταν σε απόλυτες τιμές πιο χαμηλές από εκείνες του 2015.

Είναι προφανές ότι αυτό οφείλεται στους περιορισμούς που επιβλήθηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση την τριετία 2015-2017, σύμφωνα με τους οποίους απαγορεύτηκε η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων και επιβλήθηκαν περιορισμοί στη δυνατότητα διαμόρφωσης των προγραμμάτων τους.

Οι αντιμεταρρυθμίσεις Μπαλτά-Κουράκη-Φίλη-Γαβρόγλου άσκησαν -και συνεχίζουν να ασκούν, αφού δεν έχει γίνει ακόμα κάποια κίνηση από την παρούσα κυβέρνηση για να διορθωθούν οι στρεβλώσεις- αναίτιους ρυθμιστικούς περιορισμούς στα σχολεία και περιορίζουν τα μέσα με τα οποία κατακτούν την ποιοτική τους διαφορά.

___________________

ΟΙΕΛΕ – Σχολάρχες

Δείτε την επιστολή της ΟΙΕΛΕ προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΟΙΕΛΕ προς Υπουργό Παιδείας: Αποδείξτε ότι δεν επιβάλλουν πολιτικές για την Παιδεία οι σχολάρχες

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,

Κατάπληκτοι το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε τη «δημιουργική έκρηξη» ανακοινώσεων εκ μέρους του Συνδέσμου των ιδιοκτητών, με τις οποίες ανοίγουν (άραγε, με δική τους πρωτοβουλία;) θέματα που θίγουν ολόκληρο το φάσμα της εκπαίδευσης, από την αύξηση του ωραρίου και τη μείωση των μισθών μέχρι την αξιολόγηση, προκαλώντας την οργή χιλιάδων δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Σήμερα, μετά τη νέα τους ανακοίνωση με την οποία, έστω και εμμέσως, απευθύνονται σε εσάς χρησιμοποιώντας ψευδή στοιχεία, δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να ενημερώσουμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για όσα οι του Συνδέσμου παραπλανητικά αναφέρουν.

Κατά την πάγια τακτική του κακομαθημένου «τέκνου» που έχουν υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια, οι εκπρόσωποι του ΣΙΣ ζητούν την κατάργηση ρυθμίσεων για την ιδιωτική εκπαίδευση που επεβλήθησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση μετά το απόλυτο μπάχαλο που προκάλεσαν η νομοθετική διάταξη Αρβανιτόπουλου και η μεταφορά της εποπτείας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας.

Για μια ακόμη φορά εμφανίζονται ακόμη πιο ακραιφνείς και από την ίδια την τρόικα, ζητώντας επιστροφή στο πιο σκοτεινό παρελθόν της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Δεν θα σταθούμε καν στο θέμα της …πτώσης των …επιδόσεων  (ήδη τα νούμερα που επικαλούνται και δημοσιεύουν ευθαρσώς έχουν προκαλέσει τη θυμηδία εκπαιδευτικών και δημοσιογράφων, ενώ αποκρύπτουν εύλογα πόσα και ποια ιδιωτικά σχολεία συμμετείχαν το 2015 και το 2018 στο διαγωνισμό της PISA και αν η «αξιολόγηση» έγινε στις ίδιες σχολικές μονάδες…).

Θα μπούμε στην  ουσία του θέματος, αυτή που ενοχλεί τους εκπροσώπους των σχολαρχών, οι οποίοι αρέσκονται να παρουσιάζουν τη μετά το 2016 περίοδο ως τη χειρότερη για την ιδιωτική εκπαίδευση. Εμείς αναφέρουμε τα στοιχεία και θα χαρούμε, εάν ο ΣΙΣ απαντήσει με την ίδια ζέση που εκδίδει ανακοινώσεις τις τελευταίες ημέρες:

1.  Αληθεύει, ναι ή όχι,

ότι τα «μαύρα» (κατά ΣΙΣ) χρόνια 2016-2020 αυξάνεται κατά 7% ετησίως ο πληθυσμός των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία; (χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων έχουν αυξηθεί από τους 80.000 στους 85.500 μόνο την περασμένη χρονιά, ενώ ο ίδιος ο Πρόεδρος του Συνδέσμου μιλούσε το 2017 για αύξηση άνω του 10% του μαθητικού πληθυσμού);

Επισημαίνουμε εδώ ότι οι αριθμοί αφορούν μόνο τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία, καθώς για τα ξένα (που αποτελούν σχεδόν το 1/3 της τυπικής ιδιωτικής εκπαίδευσης) δεν υπάρχουν στοιχεία!

2. Για ποια αξιολόγηση μιλούν;

Για το απόλυτο εκδικητικό και τιμωρητικό αίσχος που επέβαλαν (ελέω τρόικα) στο Ν. 4472/2017, που προβλέπει απόλυση για λόγους διδακτικής ανεπάρκειας και επαγγελματικής ασυνέπειας, με μοναδικό αξιολογητή τον διευθυντή-ιδιοκτήτη που οδηγεί σε επαγγελματικό θάνατο τον απολυόμενο ιδιωτικό εκπαιδευτικό;

3. Ποιοι, αλήθεια, είναι οι «περιορισμοί» στο πρόγραμμα που τους έχουν επιβληθεί;

Εμείς τους προκαλούμε να μας δείξουν σημείο-σημείο τους περιορισμούς σε σχέση με τι ίσχυε πριν, καθώς με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο έχουν απόλυτη ελευθερία να κάνουν ό, τι θέλουν.

Εκτός κι αν επιθυμούν να πάμε στην προ 2016 κατάσταση με την εγκύκλιο Χριστοφιλοπούλου (που απαιτούσε διαδικασίες 5 μηνών για την έγκριση παρεκκλίσεων-δράσεων….), ή έστω τον νόμο Φίλη. Γιατί δεν παραδέχονται ότι για πρώτη φορά (και λανθασμένα κατά την άποψη της ΟΙΕΛΕ) εγκρίνεται οτιδήποτε δηλώσουν, χωρίς αποφάσεις συλλόγου διδασκόντων, χωρίς καμία παρέμβαση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στο περιεχόμενο, μόνο με την απλή δήλωση δράσεων, εκπαιδευτικών και τμημάτων.

(Η πραγματικότητα είναι, Κυρία Υπουργέ, ότι πραγματική τους επιδίωξη είναι να μην δηλώνουν απολύτως τίποτε, ούτε δράσεις, ούτε εκπαιδευτικούς, για να συνεχίσει το όργιο φοροδιαφυγής και μαύρης εργασίας).

4. Θέλουν πράγματι διαφανείς διαδικασίες αξιολόγησης, ή μήπως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών, ώστε
  • να παραχαράσσουν προγράμματα,
  • να αλλάζουν βαθμολογίες,
  • να εργάζονται δωρεάν Σαββατοκύριακα, αργίες, διακοπές, απογεύματα και βράδια;

Τέλος, επειδή ακόμη και η γραφικότητα περί δήθεν άσπιλων και άμωμων ιδιωτικών σχολείων έχει τα όριά της, η ΟΙΕΛΕ ανακοινώνει πως το επόμενο διάστημα θα δώσει αναλυτικά στη δημοσιότητα όλα τα τελευταία στοιχεία για βαρύτατες παρανομίες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων (στα οποία περιλαμβάνεται σχολείο ιδιοκτησίας επιφανούς στελέχους της διοίκησης του ΣΙΣ) που σχετίζονται με

  • παράνομο εκπαιδευτικό προσωπικό,
  • αλλοίωση ωρολόγιων προγραμμάτων,
  • φοροδιαφυγή μέσω αδήλωτων δράσεων κ.λπ.

Στοιχεία που η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ήδη διαθέτει με πλήρη τεκμηρίωση των καταγγελιών μας.

Κυρία Υπουργέ

Στη συνάντησή μας στις 23/12 καταθέσαμε αναλυτικό υπόμνημα για το τι πραγματικά συμβαίνει στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και ζητούμε για μια ακόμη φορά την έρευνα όσων καταγγέλλονται.

Όσο εξακολουθεί να επικρατεί το χάος ανομίας και ασυδοσίας στα ιδιωτικά σχολεία, τόσο οι σχολάρχες θα εμφανίζονται ότι επιβάλλουν πολιτικές, ή (ακόμη χειρότερα) ότι αποτελούν «λαγούς» της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, «ανακοινώνοντας» μέτρα που πρόκειται να νομοθετηθούν προκειμένου να μετρηθούν οι αντιδράσεις της κοινωνίας.

Αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας και του Υπουργείου να ελέγξει το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ώστε να μην μένει η παραμικρή σκιά σε κάθε πολίτη για το ποιος «κυβερνά αυτό τον τόπο».

Δείτε σχετικά

Ωράριο και ωρίμανση: Πόλεμος ανακοινώσεων ΟΙΕΛΕ και Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ)
Αύξηση ωραρίου ζητά ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων για να φανούν τα πραγματικά κενά εκπαιδευτικών

Δείτε επίσης

Τοποθετήσεις Κεραμέως στα θέματα που έθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ
Απαντήσεις Υπουργείου Παιδείας στα ζητήματα που έθεσε το ΔΣ της ΔΟΕ
Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας

Πριν φύγετε

Νεοδιοριζόμενοι ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ενημέρωση επί της διαδικασίας – Μεταθέσεις – Μετατάξεις
Αύξηση μισθών από 1-1-2020: Για ποιους λόγους συμβαίνει
Χορήγηση επιδόματος γέννησης: Οι προϋποθέσεις στον νόμο 4659/2020
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση