Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οικονομική ασφυξία σχολικών μονάδων: Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οικονομική ασφυξία σχολικών μονάδων: Ερώτηση στη Βουλή από τη Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου με βάση επιστολή της Ενωσης Διευθυντών.

Οικονομική ασφυξία σχολικών μονάδων

Για «…δυσλειτουργική, συγκεχυμένη και προβληματική κατάσταση…, η οποία τις έχει οδηγήσει σε οικονομική ασφυξία και αδυναμία λειτουργίας τους, ακόμα και για τα στοιχειώδη ζητήματα καθημερινότητας», μιλούσε επιστολή του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφορικά με τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Σχολικών Επιτροπών στους Δήμους και η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου κατέθεσε Επερώτηση στη Βουλή με θέμα «Σχετικά με την οικονομική ασφυξία των σχολικών μονάδων».

Η Βουλευτής ζητά να καθοριστεί ένα σαφές, λειτουργικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων και το οποίο θα χαρακτηρίζεται από πλήρη διαφάνεια και θα είναι δεσμευτικό για όλους τους Δήμους της χώρας και να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση για τις σχολικές μονάδες, η οποία παραμένει παγωμένη εδώ και χρόνια, δεδομένου ότι τα κόστη που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία τους έχουν ακριβύνει σημαντικά.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα 18/12/2024

Της:  Ασημακοπούλου Σοφίας – Χάιδως, Βουλευτού Β΄ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Εσωτερικών

Τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με την οικονομική ασφυξία των σχολικών μονάδων»

Κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με σχετική επιστολή του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επισημαίνεται ότι η μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Σχολικών Επιτροπών στους Δήμους στους οποίους λειτουργούν συνολικά λιγότερες από εκατό (100) σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (άρθρο 28, ν. 5056/2024) έχει δημιουργήσει στις σχολικές μονάδες: «…δυσλειτουργική, συγκεχυμένη και προβληματική κατάσταση…, η οποία τις έχει οδηγήσει σε οικονομική ασφυξία και αδυναμία λειτουργίας τους, ακόμα και για τα στοιχειώδη ζητήματα καθημερινότητας». Τονίζουν επίσης χαρακτηριστικά ότι πρέπει να καθοριστεί ένα σαφές θεσμικό πλαίσιο χρηματοδότησης, το οποίο θα πρέπει να είναι λειτουργικό, να χαρακτηρίζεται από πλήρη διαφάνεια, να είναι δεσμευτικό για όλους τους Δήμους της χώρας και να διασφαλίζει ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων. Επίσης, η τροποποίηση της υπ’ αρ. 45118/31.5.2024 απόφασης με την με αριθμό 67257 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και η αναφορά σε: «…αίθουσες διδασκαλίας», δημιουργεί σύγχυση, διότι δεν καθορίζει αν αφορά και τις θεματικές αίθουσες διδασκαλίας (π.χ. πληροφορικής, εικαστικών, τεχνολογίας κ.ά.), δεδομένου ότι σε πολλούς Δήμους, η αίθουσα διδασκαλίας εκλαμβάνεται ως αίθουσα τμήματος γενικής παιδείας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1.  Σκοπεύετε να παρέμβετε άμεσα, ώστε να καθοριστεί ένα σαφές, λειτουργικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων και το οποίο θα χαρακτηρίζεται από πλήρη διαφάνεια και θα είναι δεσμευτικό για όλους τους Δήμους της χώρας;
  2. Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση για τις σχολικές μονάδες, η οποία παραμένει παγωμένη εδώ και χρόνια, δεδομένου ότι τα κόστη που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία τους έχουν ακριβύνει σημαντικά;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Ασημακοπούλου Σοφία – Χάιδω

Δείτε σχετικά

Οικονομική ασφυξία των σχολικών μονάδων μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών στους Δήμους 

Οδηγίες για την πάγια προκαταβολή στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων | Εγγραφο 

Ακατάσχετο τραπεζικών λογαριασμών Διευθυντών σχολείων (πάγια προκαταβολή)- Δαπάνη καθαρισμού σχολ. μονάδων | Διατάξεις 

Πάγια προκαταβολή στους Διευθυντές σχολ. μονάδων: 500 € έως 11 αίθουσες, 1000 από 12 και άνω, 4000 για Εργαστηριακά Κέντρα 

Πριν φύγετε

Εισαγωγή Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο: Ερώτηση στη Βουλή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply