Παρασκευή, 18 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ολα τα ίδια μένουν: Τα προβλήματα στην εκπαίδευση εξακολουθούν να υπάρχουν και εντείνονται

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ολα τα ίδια μένουν: Τα προβλήματα στην εκπαίδευση εξακολουθούν να υπάρχουν και εντείνονται – Του Αθανάσιου Γρίβα, πρώην Διευθυντή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου και εκπαιδευτικού στο ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας.

Ολα τα ίδια μένουν – Αρθρο

Τα προβλήματα στην εκπαίδευση, τα οποία έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα είναι το θέμα άρθρου του πρώην Διευθυντή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου και εκπαιδευτικού στο ΚΕΔΑΣΥ Β Αθήνας Αθανάσιου Γρίβα.

Ακολουθεί το άρθρο με τίτλο “Ολα τα ίδια μένουν”

OΛΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕΝΟΥΝ

Φτάνοντας στο τέλος της φετινής χρονιάς, παρατηρούμε ότι τα προβλήματα  στην εκπαίδευση, εξακολουθούν να υπάρχουν και να γίνονται εντονότερα.

Τις τελευταίες μέρες παρατηρείται ένα πλήθος περιστατικών τραυματισμών εκπαιδευτικών ,είτε μέσα σε τάξεις από επιθέσεις  μαθητών , είτε από πτώσεις σοβάδων από ταβάνια, σήμερα τραυματισμός απο πτώση πίνακα, απόρροια όλων αυτών της έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής την οποία πολλές φορές έχουμε τονίσει ότι στα ελληνικά σχολεία δεν είναι αυτή η οποία θα έπρεπε να είναι.
Η υλικοτεχνική υποδομή είναι ένα από τα βασικότερα προβλήματα του ελληνικού σχολείου καθότι παραμένει ίδια εδώ και αρκετές δεκάδες ετών Χωρίς καμία αναβάθμιση και χωρίς επισκευή των υπαρχουσών δομών .

Υπάρχει ακόμη ένα είδος βίας τον τελευταίο καιρό εναντίον εκπαιδευτικών, είτε από μαθητές είτε από τους γονείς  μαθητών, αυτό είναι σαν αποτέλεσμα της απαξίωσης του ρόλου των εκπαιδευτικών, τόσο από τους γονείς, και εν συνεχεία από τους ίδιους τους μαθητές, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να εξακολουθούν να νιώθουν απροστάτευτοι απέναντι σε οποιοδήποτε γονέα προκαλεί οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά στο χώρο του σχολείου.

Σαν συμπλήρωμα όλων αυτών θα ανοίξει η πλατφόρμα ανώνυμων καταγγελιών εναντίον των εκπαιδευτικών του σχολείου έτσι ο εκπαιδευτικός να βλέπει ότι βάλλεται από όλες τις πλευρές από επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες

Αναρωτιόμαστε λοιπόν με πόση όρεξη ο εκπαιδευτικός θα κληθεί να εκτελέσει τα παιδαγωγικά του καθήκοντα .

Ένα άλλο νέο των τελευταίων ημερών είναι η πρόσληψη εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή ειδικά στο τμήμα των παράλληλων στηρίξεων. Και ω του θαύματος ,το Υπουργείο ανακαλύπτει ότι δεν μπορεί να βρει στη λίστα τον αριθμό των εκπαιδευτικών οι οποίοι του είναι απαραίτητοι.

Κανείς δεν ερμηνεύει το γεγονός ότι όταν γίνονται πρόσκληση εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής Δεκέμβριο μήνα των οποίων η σύμβαση θα λήξει μέσα σε έξι μήνες πολλοί από τους εκπαιδευτικούς ήδη έχουν βρει δουλειά, κάνουν διάφορες  άλλες εργασίες, αφού θα πρέπει για ένα χρονικό διάστημα μόλις πέντε με έξι μηνών να μετακινηθούν από περιοχή σε περιοχή, να νοικιάσουν σπίτι ,να αφήσουν τις οικογένειές τους, να ανατρέψουν τον προγραμματισμό τους ,μόνο και μόνο επειδή κανείς δεν προγραμμάτισε σωστά για την σωστή επαγγελματική τους σταδιοδρομία από την αρχή της σχολικής χρονιάς δηλαδή από τις αρχές του Σεπτεμβρίου παρά φτάνουμε αρχές Δεκέμβρη, θα φτάσουμε και Απρίλη, όπως κάθε χρόνο να ζητάμε την πρόσληψη εκπαιδευτικών για δομές ειδικότερα της ειδικής αγωγής του πυλώνα της εκπαίδευσης ο οποίος θέλουμε να υποστηρίζουμε ότι είναι ο πιο δυναμικός και αυτός ο οποίος πρέπει να περιβάλλεται με μεγαλύτερη προστασία

Και προχωράμε παρακάτω. Κάθε μέρα οι διευθυντές των σχολείων δέχονται πληθώρα μηνυμάτων από τις Διευθύνσεις για εκτελέσεις εντολών, που τους στερεί τη δυνατότητα ελέγχου του, εκπαιδευτικού έργου που συντελείται στην σχολική τους μονάδα και τους μετατρέπει σε μια  γραφειοκρατική δομή αποστειρωμένη από τα ουσιαστικά αντικείμενα τους, τoν παιδαγωγικό συντονισμό.

Αν πάμε τώρα στον ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής όπως ονομάζεται ,εκεί θα δούμε παράπονα από τα ειδικά σχολεία για ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού, ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή  και πλήθος γονέων να περιμένουν έως και 2 χρόνια  για μια γνωμάτευση  από τ στελεχωμένα ΚΕΔΑΣΥ ,για τα παιδιά τους,

ΤΡΑΓΙΚΟ γιατί κατά τα άλλα η εκπαίδευση είναι δικαίωμα όλων των παιδιών γι αυτό και σε λίγες ημέρες θα γιορτάσουμε  για την ισότητα των ευκαιριών.

Δεν ξέρει κανείς τι άλλο να γράψει…ειδικά όταν ακούει βαρύγδουπες  εξαγγελίες, για στρατηγικούς προγραμματισμούς , όταν δεν έχουμε προγραμματίσει τα θέματα  του μήνα.
Είναι απογοητευτικό κάθε χρόνο, να επισημαίνουμε τα ίδια και τα ίδια και να μην γίνεται κάτι.

Είναι θλιβερό κάποιοι να κάνουν ότι δεν ακούν, ελπίζοντας ότι όλα θα πέσουν στη λήθη.

Για το  καλό μιας δίκαιης και δημοκρατικής κοινωνίας όλων   να  συνεχίσουμε να παλεύουμε.

Ίσως  αλλάξουμε   και το  γνωστό  τραγούδι….όλα τριγύρω  αλλάζουνε  και όλα τα ίδια  μένουν

ΓΡΙΒΑΣ   ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ   π Δ/ΝΤΗΣ   18ο  Δ.Σ  ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ   ΣΤΑ  ΚΕΔΑΣΥ  Β   ΑΘΗΝΑΣ

Δείτε επίσης

Τι απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου περί “Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών από ΛΟΑΤΚΙ” 

Αποτελέσματα PISA 2022: Σύντομη παρουσίαση των κυριότερων αποτελεσμάτων από το ΙΕΠ 

Οδηγίες λειτουργίας θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης: ΕΔΥ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΕΑ-Τμήμ. Ενταξης-Παράλληλη Στήριξη 

Συναντήσεις μαθητών με Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους χωρίς συναίνεση του γονέα-Δεν λειτουργούν ως “εξωτερικοί επισκέπτες”

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply