Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ολυμπισμός και Ολυμπιακή Παιδεία: Η Θεωρία της Ελλάδας και η Πρακτική της Αυστραλίας – Επιστολή ΠΕΝΑΦΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ολυμπισμός και Ολυμπιακή Παιδεία: Η Θεωρία της Ελλάδας και η Πρακτική της Αυστραλίας – Επιστολή ΠΕΝΑΦΑ στο Υπουργείο Παιδείας.

Ολυμπισμός και Ολυμπιακή Παιδεία

Την επανένταξη του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας στα Σχολεία, αλλά και την δόμηση ενός ευρύτερου πλαισίου αθλητικής παιδείας, με την αύξηση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής κατά μία ώρα και τη δημιουργία των νέων Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων, ζητά με επιστολή της στο ΥΠΑΙΘΑ η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ), ώστε η Φυσική Αγωγή να χρησιμοποιηθεί και να συντελέσει ως διέξοδος και ασπίδα προστασίας στα προβλήματα υποκινητικότητας, παχυσαρκίας και παραβατικότητας των νέων της χώρας μας.

Η ΠΕΝΑΦΑ παραθέτει ως παράδειγμα σχετικά την περίπτωση της Αυστραλίας, η οποία έρχεται να ενισχύσει την παραδοχή ότι με ένα ισχυρό πλέγμα συνεργασίας όλων των Φορέων, οι δυνατότητες των νέων μέσω του Αθλητισμού είναι θεαματικές.

Ακολουθεί η επιστολή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671 Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023

Ημερομηνία: 06/ 04/2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 29 —06/ 04/2024

Προς: Δ/νση Φυσικής Αγωγής Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Κοινοποίηση: Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Θέμα: Ολυμπισμός και Ολυμπιακή Παιδεία: Η Θεωρία της Ελλάδας και η Πρακτική της Αυστραλίας.

Ο Ολυμπισμός αποτελεί φιλοσοφία ζωής, γιορτάζει τη μεταμορφωτική δύναμη του Αθλητισμού σε Κοινωνική Αλλαγή, για την επικράτηση της ειρήνης και της συμφιλίωσης σε ολόκληρο τον κόσμο. Βασίζεται στα πανανθρώπινα μηνύματα της Ολυμπιακής Ιδεολογίας, στις αρχές του «ευαγωνίζεσθαι» και της ευγενούς άμιλλας των Αρχαίων προγόνων μας, όπως είναι ο σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ελευθερία, η ειρήνη, η ισότητα και η δικαιοσύνη.

Η 6η Απριλίου καθιερώθηκε να γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού για την Ανάπτυξη και την Ειρήνη σύμφωνα με ομόφωνο ψήφισμα στις 23 Αυγούστου 2013 της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών(Ο.Η.Ε.),καθώς 6-15 Απριλίου του 1896 (25 Μαρτίου – 3 Απριλίου με το παλαιό ημερολόγιο) διεξήχθησαν οι Πρώτοι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες. Ο Ολυμπισμός 365 (Olympism 365) αποτελεί στρατηγική της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής(Δ.Ο.Ε.) για την ενίσχυση του ρόλου του Αθλητισμού ως σημαντικού παράγοντα για την αειφόρο ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών.

Πολλά σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα ανά τον κόσμο έχουν υιοθετήσει και προωθούν τις αξίες του Ολυμπισμού ως μέρος του προγράμματος των μαθημάτων τους, ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν τις φυσικές τους ικανότητες και να εκπαιδευτούν σε ζητήματα αθλητικής δεοντολογίας, ομαδικότητας και αθλητικής ηθικής. Ο Αθλητισμός είναι η γέφυρα που θα τους οδηγήσει στην διαμόρφωση της προσωπικότητας τους ώστε να γίνουν οι υπεύθυνοι πολίτες του αύριο.

Η Ολυμπιακή Παιδεία πρεσβεύει τα Ολυμπιακά Ιδεώδη και εισήχθη ως ξεχωριστό μάθημα στα σχολεία της χώρας κατά την περίοδο 1999-2004. Εφαρμόστηκε με σκοπό να περιορίσει την επιθετικότητα, τη βία και τον φανατισμό των νέων, να ενισχύσει τους δεσμούς φιλίας, συνεργασίας και αλληλοβοήθειας στα πλαίσια του «ευ αγωνίζεσθαι», να βοηθήσει στην κατανόηση των ηθικών αρχών, των ιδεωδών και της διαχρονικής αξίας του Ολυμπισμού, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν θετική στάση προς την ολυμπιακή παράδοση και να οδηγηθούμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Με τη λήξη των Αγώνων το μάθημα σταμάτησε να διδάσκεται στη μορφή που είχε καθιερωθεί και αντικαταστάθηκε για ένα διάστημα από το πρόγραμμα διαπολιτισμικότητας «Καλλιπάτειρα», στοιχεία του οποίου χρησιμοποιούνται πλέον στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Τα τελευταία χρόνια γίνονται δράσεις για μια εβδομάδα με θέματα Ολυμπιακής Παιδείας και Ολυμπισμού.

Φέτος υλοποιείται το πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία» από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (ΕΟΕ) και την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ), σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με βασικό σύνθημα «Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024».

Στον αντίποδα, η περίπτωση της Αυστραλίας έρχεται να ενισχύσει την παραδοχή ότι με ένα ισχυρό πλέγμα συνεργασίας όλων των Φορέων, οι δυνατότητες των νέων μέσω του Αθλητισμού είναι θεαματικές. Με φόντο τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σύδνεϋ 2000, το μάθημα της Ολυμπιακής Παιδείας εφαρμόστηκε στα σχολεία και συνεχίζει να διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τα Αθλητικά Σχολεία στηρίζουν στο ακέραιο την προετοιμασία και τη συμμετοχή των νεαρών αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ οι υποδομές των αυστραλιανών σχολείων –σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ανθρώπινο δυναμικό – βοηθούν ώστε ο αθλητισμός να ενσωματώνεται στο πρόγραμμα μαθημάτων και στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής.

Η υιοθέτηση της αθλητικής κουλτούρας δείχνει να έχει αποτελέσματα και στη μείωση της νεανικής παραβατικότητας, καθώς η αθλητική παιδεία αναπτύσσει τις ηθικές αξίες και την ενίσχυση των θετικών προτύπων στους νέους.

Ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α. ζητάμε την επανένταξη του μαθήματος της Ολυμπιακής Παιδείας στα Σχολεία, αλλά και την δόμηση ενός ευρύτερου πλαισίου αθλητικής παιδείας, με την αύξηση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής κατά μία ώρα και τη δημιουργία των νέων Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων, ώστε η Φυσική Αγωγή να χρησιμοποιηθεί και να συντελέσει ως διέξοδος και ασπίδα προστασίας στα προβλήματα υποκινητικότητας, παχυσαρκίας και παραβατικότητας των νέων της χώρας μας.

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΣΧΙΝΑΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ* ΑΛΜΠΑΝΗΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ στα σχολεία: Τον επανασχεδιασμό, την επικαιροποίηση και την επανέναρξη του ζητάει η ΠΕΝΑΦΑ 

Ιδρυση νέων οργανικών και μόνιμους διορισμούς Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής ζητά η ΠΕΝΑΦΑ 

Παραιτήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και αυτοδίκαιες αποχωρήσεις ανά κλάδο-ειδικότητα και ΔΔΕ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση