Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σχεδιάζεται από το Υπ. Παιδείας-Τι λέει η Υφυπουργός Δ. Μιχαηλίδου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σχεδιάζεται από το Υπ. Παιδείας-Τι λέει η Υφυπουργός Δ. Μιχαηλίδου για τις αλλαγές που έρχονται στο χώρο της εκπαίδευσης.

Ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σχεδιάζει το ΥΠΑΙΘΑ

Στην Εφημερίδα Κοινωνική παραχώρησε συνέντευξη η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου και μίλησε μεταξύ άλλων για όλα όσα σχεδιάζονται από το ΥΠΑΙΘΑ για την εκπαίδευση, για το τι θα αλλάξει στην παρουσία των Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία, για την πλατφόρμα καταγγελιών για bullying και για το νέο τρόπο καταγραφής κενών για πρόσληψη αναπληρωτών.

Αναλυτικά 

Τι είπε για το νέο τρόπο καταγραφής κενών για προσλήψεις αναπληρωτών

  • Για την επόμενη σχολική χρονιά, τον τρόπο καταγραφής των κενών, θα τον αλλάξουμε. Χρειαζόμαστε ένα καλύτερο σύστημα αποτύπωσης των εκπαιδευτικών αναγκών.
  • Πώς θα το κάνουμε; Μέσω ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, με μια πλήρη αντικειμενική καταγραφή που θα επιταχύνει τις διαδικασίες και σαφώς θα μειώσει την ταλαιπωρία των παιδιών μας, των οικογενειών τους αλλά και των εκπαιδευτικών μας. Είναι πολύ σημαντικό ότι, εξαιρουμένης της Α” Δημοτικού, έχουμε καταγεγραμμένο τον μαθητικό πληθυσμό.
  • Με το νέο ψηφιακό εργαλείο θα μπορέσουμε να αποτυπώσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες, όχι μόνο γρηγορότερα, αλλά και πιο αξιόπιστα με έναν τρόπο συστηματικό και τεκμηριωμένο. Θέλουμε το εκπαιδευτικό δυναμικό μας να συμβάλλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εκεί που υπάρχει η μεγαλύτερη ανάγκη κι αυτό να γίνεται με τέτοιο τρόπο ο οποίος θα δείχνει σεβασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα κι όχι να απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς μας την τελευταία στιγμή να ενημερώνονται για το πού θα πάνε.
  • Το σύστημα είναι υπό διαμόρφωση και θεωρούμε ότι στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα είναι έτοιμο.

Για τις προσλήψεις Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία και ποιες αλλαγές αναμένονται είπε:

  • Τα κρούσματα βίας και εκφοβισμού στα σχολεία παραμένουν πρόβλημα οξυμένο και ποιος μπορεί να διαφωνήσει ότι η ενεργή παρουσία ενός ειδικού είναι απολύτως απαραίτητη. Δεν κλείνουμε τα μάτια. Έχουμε μάθει να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες. Στελεχώνουμε τα σχολεία μας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και εξασφαλίζουμε στα παιδιά ένα υγιές και συναισθηματικά ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Θέλουμε να τα ενθαρρύνουμε να μιλούν σε ειδικούς, όταν το χρειάζονται.
  • Προς την κατεύθυνση αυτή, μέσα σε τέσσερα χρόνια, διπλασιάσαμε τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών. Το 2019 ήταν 1.600 και σήμερα έχουμε 3.200 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς δίπλα στα παιδιά μας, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς. Και συνεχίζουμε.
  • Αυτό που κάνουμε τώρα στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι να καταρτίσουμε πρωτόκολλα με συγκεκριμένες αρμοδιότητες για τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς ώστε να ξέρουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν.
  • Και μια μεγάλη αλλαγή που ετοιμάζουμε. Οι σχολικοί ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί θα βλέπουν όλους τους μαθητές κι όλες τις μαθήτριες. Πρέπει να είναι μία κανονική, μια οριζόντια διαδικασία. Και μάλιστα να γίνεται αυτή η διαδικασία χωρίς να έχει προηγηθεί η συναίνεση του γονέα. Διότι μπορεί ο γονέας να κακοποιεί και να μην δίνει την άδεια το παιδί του να μιλήσει στον ειδικό.
  • Ως Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ήρθα πολλές φορές,  δυστυχώς, αντιμέτωπη με τέτοια περιστατικά. Προστατεύουμε και θωρακίζουμε την ασφάλεια των παιδιών μας. Δεν κάνουμε -και δεν κάνω- βήμα πίσω.

Για την πλατφόρμα καταγγελιών για bullying είπε:

  • Αδιαπραγμάτευτος στόχος μας να σπάσει η σιωπή. Κανένα παιδί να μην είναι και να μην νιώθει μόνο και αβοήθητο απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία. Δημιουργούμε μια καινοτόμα Ειδική Ψηφιακή Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας, η οποία θα είναι πολύ σύντομα διαθέσιμη στο gov.gr.
  • Στην πλατφόρμα θα έχουν δικαίωμα υποβολής οι μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι γονείς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών και μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι αναφορές, σε πρώτη φάση, θα είναι επώνυμες και σε δεύτερο χρόνο θα έρθουν και οι ανώνυμες αναφορές. Να διευκρινίσουμε σε αυτό το σημείο ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν δυνατότητα υποβολής αναφοράς και δυνατότητα εισόδου στην Πλατφόρμα έχουν όσοι από τον νόμο έχουν οριστεί ως υπεύθυνοι αποδέκτες αναφορών.
  • Πώς θα λειτουργεί: Τις αναφορές εξετάζει σε πρώτο επίπεδο στην Πρωτοβάθμια ο Διευθυντής και ένας εκπαιδευτικός που ορίζει ο Διευθυντής και στη Δευτεροβάθμια ο Διευθυντής συνεπικουρείται από τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής. Παράλληλα, για την υποβολή της αναφοράς λαμβάνει γνώση και τετραμελής ομάδα που λειτουργεί σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και παρακολουθεί, επιβλέπει και παρεμβαίνει σε περίπτωση καθυστέρησης. Θα υπάρχουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, δηλαδή ποιος θα καταγράφει, τι θα καταγράφει, πώς θα χρησιμοποιείται η καταγεγραμμένη πληροφορία. Πάντα με απόλυτο σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα, τόσο του ενδεχόμενου θύματος, όσο και του ανθρώπου που έχει δώσει την πληροφορία. Η πλατφόρμα καταγραφής συμβάντων κακοποίησης θα μας βοηθήσει να χτίσουμε τη «μνήμη» που θα συμβάλλει στην επίλυση αλλά και στην πρόληψη.
  • Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει ακόμα επιμορφωτικό υλικό τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς με απώτερο στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης ώστε να μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε οριστικά τη βία και τον σχολικό εκφοβισμό. Έχουμε χρέος όλοι μαζί να υψώσουμε τείχη σε κάθε συμπεριφορά που απομονώνει, πληγώνει και τραυματίζει τα παιδιά μας μέσα στο σχολείο.

Για το τι σχεδιάζεται από το ΥΠΑΙΘΑ είπε:

  • Να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες. Αυτό θέλουμε.
  • Σε αυτά που σχεδιάζουμε είναι και η Πλατφόρμα Ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Θα παρέχουμε δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές και μαθήτριες σε όλη την Επικράτεια. Επί της ουσίας θα είναι ένα εργαλείο αρωγός στην καθημερινότητα των μαθητών. Αρχικά θα βιντεοσκοπήσουμε το σύνολο της ύλης, ώστε όλα τα μαθήματα να μπορεί να τα δει ένας μαθητής ασύγχρονα, οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί. Είτε έχει χάσει ένα μάθημα, είτε θέλει να ξαναδεί κάποιο, να μπορεί να το κάνει.
  • Ξεκινάμε τον Φεβρουάριο με δύο μαθήματα: Μαθηματικά και Γλώσσα για όλες τις τάξεις, μέχρι και τη Β” Λυκείου. Το δεύτερο βήμα είναι τα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων να μπορεί κανείς να τα βλέπει ζωντανά και να συμμετέχει σε αυτά κάνοντας ακόμα και ερωτήσεις στον καθηγητή. Στόχος μας είναι τον Σεπτέμβριο του 2024, στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, να έχουν οι μαθητές στα χέρια τους όλα τα παραπάνω εργαλεία.
  • Εργαζόμαστε για μια ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Για μια Παιδεία που δεν θα υστερεί σε τίποτα έναντι των καλύτερων εκπαιδευτικών συστημάτων του κόσμου.

Με πληροφορίες από koinoniki.gr

Δείτε επίσης

Εθνική Στρατηγική για Δικαιώματα ΑμεΑ: Συγκροτήθηκε η Τεχνική Επιτροπή για την παρακολούθηση της διαδικασίας

Αναδιάρθρωση επιστημονικών τμημάτων ΙΕΠ για ενίσχυση του έργου για την εκπαίδευση 

Ακαταδίωκτο για ΕΕΠ-ΕΒΠ-εκπ/κούς-Κοιν. Λειτουργούς που καταγγέλλουν περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας 

 Πρόσκληση απόσπασης εκπαιδευτικών στο ΙΕΠ ως επιστημονικό προσωπικό

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply