Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Απαντήσεις σε ερωτήσεις για την Απεργία-Αποχή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Απαντήσεις σε ερωτήσεις για την Απεργία-Αποχή – Παράθεση ατομικής-συλλογικής δήλωσης αποχής.

 ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ

  1. Είναι νόμιμη η απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ; Μπορεί να έχει συνέπειες για όσους την υλοποιούν;

Η απεργία αποχή έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη  και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας. (Δ.Εφ. Π​ειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020).

Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.

Καμία διοικητική ή πειθαρχική συνέπεια δεν υπάρχει για τους συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή.

  1. Μπορεί να γίνει περικοπή μισθού σε όσους συμμετέχουν στην απεργία-αποχή;

Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη μορφή απεργίας έχει υλοποιηθεί αρκετές φορές τόσο από την ΟΛΜΕ όσο και από την ΑΔΕΔΥ.

Απεργία αποχή υλοποιήθηκε από την ΟΛΜΕ για τη μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης στην τάξη και στη μη υλοποίηση μαθημάτων στη διάρκεια των καταλήψεων.

Καμία περικοπή δεν έγινε στους/στις συναδέλφους που συμμετείχαν σε αυτές τις απεργίες-αποχές.

Ομοίως, καμία περικοπή δεν έχει γίνει για την απεργία αποχή από την αξιολόγηση της ΑΔΕΔΥ, που κάνουν οι εργαζόμενοι στο υπόλοιπο δημόσιο τα τελευταία χρόνια.

Οι συμμετέχοντες στην απεργία αποχή, απέχουν μόνο από τα καθήκοντα αξιολόγησης (όπως αυτά προβλέπονται στο ν.4692 και στην ΥΑ 6603/ΓΔ4).

Όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, διδακτικά και εξωδιδακτικά, τα διεκπεραιώνουν κανονικά.

Επομένως, ακόμα κι αν το ΥΠΑΙΘ θελήσει να προχωρήσει σε περικοπές, αυτές θα πρέπει να οριστούν ως ποσοστό που αναλογεί στα καθήκοντα από τα οποία απέχουμε σε σχέση με τα καθήκοντα που διεκπεραιώνουμε και μόνο για τις μέρες που υφίσταται κάποια διαδικασία αξιολόγησης.

  1. Οι αναπληρωτές/ωρομίσθιοι δικαιούνται να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή;

Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί έχουν τα ίδια ακριβώς συνδικαλιστικά δικαιώματα, ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας. Καμία συνέπεια δεν έχουν οι αναπληρωτές/ωρομίσθιοι σε περίπτωση συμμετοχής τους στην απεργία αποχή.

Δεν επηρεάζεται με κανένα τρόπο πιθανός διορισμός τους ή επαναπρόσληψή τους, δεν χάνεται ούτε ένσημο ούτε προϋπηρεσία.

  1. Ποιοι/ες θεωρούνται μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων;

Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.1: «Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου».

Επομένως, μέλος του ΣΔ είναι κάθε εκπαιδευτικός (μόνιμος/η, αναπληρωτής/τρια, ωρομίσθιος/α) που διδάσκει έστω και μία ώρα στο σχολείο.

  1. Πότε συνεδριάζει ο Σύλλογος Διδασκόντων;

Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.2: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων».

Καμία συνεδρίαση δε μπορεί  να γίνεται εκτός ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.

  1. Πότε έχει απαρτία ο Σύλλογος Διδασκόντων;

Υπουργική Απόφαση Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 (ΦΕΚ 1340/16-10-2002) αρθ.37 παρ.13:  «Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα».

Στο ίδιο άρθρο παρ 14: «…Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν».  Επομένως,  αν οι απόντες (είτε επειδή συμμετέχουν στην απεργία-αποχή είτε για άλλο λόγο πχ άδεια) είναι περισσότεροι δεν υπάρχει απαρτία, δε μπορεί να συνεδριάσει ο σύλλογος και δεν λαμβάνεται καμία απόφαση.

Σε περίπτωση μη ύπαρξης απαρτίας δε μπορούν να συγκροτηθούν οι ομάδες δράσης, ούτε να προχωρήσει οποιαδήποτε άλλη διαδικασία αξιολόγησης.

  1. Μπορεί ο/η διευθυντής/ντρια του σχολείου να συγκροτήσει ομάδες δράσης;

Η συγκρότηση των ομάδων δράσης γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Άρθρο 4 της ΥΑ 6603/ΓΔ4:

«τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων καταθέτουν προτάσεις για Σχέδια δράσης που θα αναλάβουν ομάδες 2-5 συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών, οι οποίες επιλέγονται τεκμηριωμένα και οριστικοποιούνται με σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων».

Επομένως ο/η διευθυντής/ντρια δε νομιμοποιείται να συγκροτήσει ομάδες δράσης.

  1. Αν υπάρξει απαρτία στο ΣΔ, μπορεί ο ΣΔ με απόφασή του να συμπεριλάβει στις ομάδες δράσης όσους/ες έχουν δηλώσει ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή;

Όχι. Ακόμα κι αν υπάρξει απαρτία, όσοι/ες δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία αποχή είναι απόλυτα καλυμμένοι/ες να μη συμμετάσχουν ούτε στις ομάδες ούτε σε άλλη διαδικασία αξιολόγσης.

Ο ΣΔ δε νομιμοποιείται να τους βάλει υποχρεωτικά σε ομάδες εργασίας, καθώς κάτι τέτοιο θα καταπατούσε το συνταγματικά κατοχυρωμένο συνδικαλιστικό τους δικαίωμα στην απεργία.

  1. Τι συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε πολλά σχολεία;

Κάθε εκπαιδευτικός είναι μέλος των Συλλόγων Διδασκόντων σε όλα τα σχολεία που διδάσκει. Η ΥΑ προβλέπει συμμετοχή τους στη Δράση Α στο σχολείο που έχουν τις περισσότερες ώρες και συμμετοχή στη Δράση Β σε σχολείο της επιλογής τους.

Επομένως, για να είναι νομικά καλυμμένοι όσοι διδάσκουν σε πολλά σχολεία, πρέπει να καταθέσουν τη δήλωση απεργίας-αποχής σε όλα τα σχολεία που διδάσκουν.

  1. Το επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (ΕΕΠ-ΕΒΠ) μπορούν να δηλώσουν απεργία αποχή της ΟΛΜΕ;

Το ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι μέλη της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και καλύπτονται από την αντίστοιχη απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης, που έχει κηρύξει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

  1. Πως δηλώνεται η απεργία αποχή;

Όσοι/ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στην απεργία αποχή υπογράφουν τη δήλωση αποχής που έχει αποσταλεί από την ΟΛΜΕ (βλ. παρακάτω) και την καταθέτουν στο σχολείο. Η δήλωση αυτή έχει συνταχθεί από τη νομική σύμβουλο της ΟΛΜΕ.

Η υπογεγραμμένη δήλωση της απεργίας αποχής κατατίθεται σε κάθε περίπτωση στο πρωτόκολλο του σχολείου. 

Αν υπάρξει απαρτία και συνεδριάσει ο σύλλογος, η δήλωση κατατίθεται και στο πρακτικό. Το πρακτικό δεν υπογράφεται από τους απεργούς, αφού θεωρούνται απόντες.

Ο λόγος που καταθέτουμε τη δήλωση στο πρακτικό είναι για να είναι δικαιολογημένη η απουσία μας.

  1. Η απεργία αποχή μπορεί να δηλωθεί μόνο στην ειδική συνεδρίαση του ΣΔ;

Ο λόγος που θέλουμε να κατατεθεί στην συνεδρίαση του ΣΔ είναι για να μην υπάρξει απαρτία και να μπλοκαριστούν οι διαδικασίες.

Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι η απεργία αποχή είναι διαρκείας (για όσο ισχύει ο ν.4692 και η σχετική ΥΑ), δεν αφορά μόνο στις αρχικές συνεδριάσεις αλλά και σε όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν.

Αυτό σημαίνει, ότι αν κάποιος συνάδελφος δεν  δηλώσει αρχικά απεργία  αποχή και μπει στις ομάδες, αλλά αργότερα αλλάξει γνώμη και πειστεί να συμμετάσχει στην απεργία αποχή μπορεί να τη δηλώσει ανά πάσα στιγμή (καταθέτοντας τη δήλωσή του στο πρωτόκολλο του σχολείου).

Άρα, η μάχη δε σταματά μετά την συνεδρίαση. Ακόμα και αν δεν πετύχουμε την έλλειψη απαρτίας που θέλουμε, συνεχίζουμε να επικοινωνούμε με τους συναδέλφους για να τους πείσουμε να συνταχθούν με την απόφαση της ΟΛΜΕ.

Αν πειστούν και δηλώσουν απεργία αποχή ακόμη και μετά τη συνεδρίαση, πάλι είναι καλυμμένοι να μη συμμετάσχουν από κει και πέρα στις ομάδες και στις υπόλοιπες διαδικασίες της αξιολόγησης

 ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΛΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΣΕ ΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙΤΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

 (ακολουθεί η ατομική – συλλογική δήλωση)

 ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων
ΑΤΟΜΙΚΗ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ 4692/2020

Με την παρούσα δηλώνω/ουμε ότι απέχω/ουμε από οποιαδήποτε ενέργεια συνδέεται με την εφαρμογή των προβλέψεων των άρθρων 33, 34, 35 και 36 ν. 4692/2020 και της με αρ. αριθμ. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ B’ 140/20.01.2021) αποφάσεως της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», καθότι συμμετέχω/ουμε στην προκηρυχθείσα από 8.2.2021 απεργία-αποχή της Ο.Λ.Μ.Ε., απέχοντας συναφώς και νομίμως από την άσκηση των συγκεκριμένων καθηκόντων μου/μας που σχετίζονται με κάθε διαδικασία κατατείνει στην υλοποίηση των ανωτέρω νομοθετικών και κανονιστικών προβλέψεων του ν.4692/2020 και της κατ’ εξουσιοδότηση τούτου εφαρμοστικής υπουργικής απόφασης.

Δείτε σχετικά

 Νέα τηλεδιάσκεψη για την αξιολόγηση με Προϊσταμένους & Δ/ντές Σχολικών Μονάδων, Δευτέρα 22.02.2021
Επιμόρφωση Διευθυντών για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων μέσω τηλεδιασκέψεων
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων | ΦΕΚ
Νόμος 4692-2020: “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις” | ΦΕΚ A 111-12.06.2020
Κήρυξη απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση | Ανακοίνωση ΔΟΕ
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Ενέργειες-βήματα υλοποίησης απόφασης για κήρυξη απεργίας αποχής
Αναστολή εφαρμογής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων για τη φετινή σχολική χρονιά: Ανακοίνωση Ενωσης Διευθυντών

Δείτε επίσης

“Μητέρα των μαχών” σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για το Υπουργείο Παιδείας
Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Ξεκινά η διαδικασία-Ποιος τη διενεργεί
Κεραμέως-Αξιολόγηση: Πότε ξεκινάει-πως θα γίνει-κριτήρια-portfolio-“Oποιος αξιολογεί, αξιολογείται”
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-στελεχών: Πως θα γίνει-Αυτονομία σχολικών μονάδων-Μεταρρυθμίσεις για το 2021

Πριν φύγετε

Νομοσχέδια Υπουργείου Παιδείας 2021: Ο Κυβερνητικός σχεδιασμός-Στόχοι & ημερομηνίες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση