Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΜΕ για άνοιγμα σχολείων: Επαναλειτουργία Γυμνασίου & Α και Β Λυκείου δεν είναι παιδαγωγικά και λειτουργικά αποτελεσματική

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΜΕ για άνοιγμα σχολείων: Επαναλειτουργία Γυμνασίου & Α και Β Λυκείου δεν είναι παιδαγωγικά και λειτουργικά αποτελεσματική – Να γίνει νέα μείωση εξεταστέας ύλης της Γ Λυκείου.

ΟΛΜΕ για άνοιγμα σχολείων

Αθήνα, 25/04/2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την επαναλειτουργία Γυμνασίων και Λυκείων

Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της πανδημίας στη χώρα το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. είχε τονίσει την ανάγκη πάνω και πρώτο από όλα να τεθεί το ζήτημα της προστασίας της υγείας και της ζωής των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Σήμερα που η συζήτηση για την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και το άνοιγμα των σχολείων έχει ανοίξει,  είναι αυτονόητο ότι η διαφύλαξη των  βασικών αυτών αγαθών δεν μπορεί παρά να είναι προτεραιότητα στη λήψη οποιωνδήποτε αποφάσεων.

Η απόφαση για τον χρόνο, τον τρόπο και τις συνθήκες επανεκκίνησης της εκπαιδευτικής λειτουργίας ανήκει ασφαλώς στους ειδικούς επιστήμονες.

Ως Δ.Σ της Ομοσπονδίας όμως, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

1. Η επαναλειτουργία των σχολείων για τις τάξεις των Γυμνασίων  καθώς και  για την Α και Β τάξη των Λυκείων πέρα από τους περιορισμούς και τις αντικειμενικές δυσκολίες που επιβάλλει η ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας, δεν είναι παιδαγωγικά και λειτουργικά αποτελεσματική.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και με ενδεχόμενη 15ημερη παράταση του διδακτικού έτους –ακόμη και αν τα σχολεία επαναλειτουργήσουν αμέσως μετά την 10η/5/2020-  οι συνολικές ώρες δια ζώσης διδασκαλίας τόσο για τα Γυμνάσια όσο και για την Α  και Β Λυκείου θα είναι ελάχιστες.

2. Η προαγωγή των μαθητών στα Γυμνάσια και στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου μπορεί να γίνει χωρίς προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις –όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν-, με τον Μ.Ο. των προφορικών βαθμών των δύο τετραμήνων.

3. Για την επαναλειτουργία της Γ Λυκείου, εφόσον αυτή κριθεί αναγκαία και τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων, να γίνει νέα μείωση της εξεταστέας ύλης σύμφωνα με τα δεδομένα της ύλης που είχε παραδοθεί μέχρι στις 10 Μαρτίου στα περισσότερα σχολεία της χώρας (ή στο μέσο όρο των σχολείων της χώρας) και στη συνέχεια να υπάρξει μέριμνα ώστε η διδασκαλία να ξεκινήσει από τα Λύκεια εκείνα που είναι κάτω από την εξεταστέα ύλη και σε επόμενο χρόνο στα υπόλοιπα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των επαναλήψεων.

Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξουν ρητές διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, σαφής καθορισμός όλων των κανόνων ασφαλείας, διάθεση του αναγκαίου υγειονομικού υλικού αλλά και προσωπικούγια την απολύμανση και τον καθαρισμό των χώρων.

4. Για λόγους ασφαλείας και πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού πρέπει άμεσα να θεσπιστούν ειδικές άδειες ασθενείας για όσους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, νοσήσουν, επιπλέον των προβλεπόμενων, με ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Ειδική μέριμνα πρέπει να ληφθεί και για τις άδειες των αναπληρωτών, ώστε να μην έχουν περικοπές στο μισθό και το επίδομα μη ληφθείσας αδείας ή στην προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους.

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ δηλώνει ότι θα υπερασπιστεί με κάθε τρόπο το δικαίωμα των εκπαιδευτικών για εργασία με πλήρη ασφάλεια.

Απαιτούμε  από την Πολιτεία να υπάρξει κάθε είδους μέριμνα για την προστασία του υπέρτατου αγαθού της ζωής των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών και ειδικότερα όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, καθώς μέχρι και σήμερα κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί προς αυτήν την κατεύθυνση.

 Δείτε σχετικά

Πρόεδρος ΔΟΕ για άνοιγμα σχολείων: 3 βάρδιες θα χρειαστούν-Λακασάς: 1η ή 9η Ιουνίου η επιστροφή στα Δημοτικά
Πότε ανοίγουν τα σχολεία: 11.05 Γ Λυκείου – 01.06 Λύκειο, Γυμνάσιο -15.06 Δημοτικό

Δείτε επίσης

Νέα παράταση άδειας ειδικού σκοπού: Εως και την 10η Μαΐου 2020
Μοριοδότηση εκπαιδευτικής υπηρεσίας ανά κλάδο και διπλή για δυσπρόσιτα | Ανάλυση
Σειρά μόνιμων διορισμών ανά κλάδο και ειδικότητα: Ποια είναι | Διάταξη
Τοποθετήσεις σε Ειδικά Σχολεία πρώτα και μετά σε Τμήματα Ενταξης | Διάταξη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση