Τρίτη, 7 Ιουλίου 2020

“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΜΕ για εκπαιδευτικά μέτρα λόγω κορονοϊού: Εξαγγέλλονται χωρίς διάλογο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΜΕ για εκπαιδευτικά μέτρα λόγω κορονοϊού: Εξαγγέλλονται χωρίς διάλογο – Η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού.

ΟΛΜΕ για εκπαιδευτικά μέτρα

Με Ανακοίνωση που κοινοποίησε η ΟΛΜΕ θεωρεί πρώιμο, πριν ομαλοποιηθεί η κατάσταση, να τοποθετηθεί για όσα εκπαιδευτικά μέτρα εξαγγέλθηκαν κ αυτό γιατί πρέπει να γίνει γνωστός ακριβής διδακτικός χρόνος που θα χαθεί.

Παρόλα αυτά το ΔΣ της ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτο να εξαγγέλλονται «μέτρα» από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων στα ΜΜΕ, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος για αυτά.

Επίσης θεωρεί πως  η εξαγγελία για εξ αποστάσεως διδασκαλία σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού και θα επιφέρει αναστάτωση στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τέλος επισημαίνει πως:
  • Το Υπουργείο πρέπει να προβεί άμεσα σε μείωση της εξεταστέας ύλης, ειδικά για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
  • Πρέπει να  επιστραφούν όλα τα χρήματα που έχουν δοθεί από τους γονείς και τους μαθητές για τις εκδρομές που ματαιώνονται.
  • Να προβλεφθούν από τώρα ειδικές αναρρωτικές άδειες ασθενείας σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος νέας εξάπλωσης του ιού όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία.

Το έγγραφο

Αθήνα, 12/03/2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Επείγοντα εκπαιδευτικά θέματα που σχετίζονται με την αναστολή λειτουργίας των σχολ. μονάδων εξαιτίας του κορονοϊού

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κατανοεί την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση και την αναγκαιότητα για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορονοϊού και  δηλώνει ότι θα συμβάλλει με κάθε τρόπο στο στόχο αυτό, ακολουθώντας τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων, όσον αφορά σε όλα τα προληπτικά μέτρα.

Ωστόσο, σε ζητήματα που αφορούν στην εκπαιδευτική λειτουργία και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών θεωρούμε απαράδεκτο να εξαγγέλλονται «μέτρα» από την υπουργό Παιδείας στα ΜΜΕ, χωρίς, για άλλη μία φορά, να έχει προηγηθεί διάλογος για αυτά.

Δεδομένου ότι κανείς δεν γνωρίζει για πόσο θα διαρκέσει τελικά η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων και ότι κάποια σχολεία ήταν ήδη κλειστά πριν την καθολική αναστολή λειτουργίας, θεωρούμε πρώιμο να τοποθετηθούμε σε όλα όσα εξαγγέλθηκαν, πριν ομαλοποιηθεί η κατάσταση, ώστε να γνωρίζουμε τον ακριβή διδακτικό χρόνο που θα χαθεί.

Όμως, δηλώνουμε ότι η εξαγγελία της υπουργού για εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού, που μόνο αναστάτωση δημιουργεί στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Χωρίς υποδομές, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς μαθησιακό υλικό, χωρίς καλή γνώση του οποιουδήποτε εργαλείου τόσο των διδασκόντων όσο και των μαθητών δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα.

Την ίδια ώρα, χιλιάδες μαθητές ανά τη χώρα δε διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή ακόμα και σύνδεση στο διαδίκτυο, γεγονός που τους αποκλείει εξ ορισμού από κάθε τέτοια διαδικασία και άρα καταργεί την ισότιμη πρόσβαση στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.

Σε κάθε περίπτωση, η ανάρτηση ενός μαθησιακού υλικού σε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ουσιαστική δια ζώσης διδασκαλία και εκπαιδευτική διαδικασία.

Ειδικά για τους  μαθητές της Γ΄ Λυκείου θεωρούμε απαράδεκτους τέτοιου είδους πειραματισμούς, που μόνο πανικό προκαλούν.

Θεωρούμε ότι το υπουργείο πρέπει να προβεί άμεσα σε μείωση της εξεταστέας ύλης, ειδικά για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Ο εξορθολογισμός της ύλης πρέπει να είναι ανάλογος με τον χαμένο διδακτικό χρόνο, όμως η ανακοίνωση για το μέτρο αυτό πρέπει να είναι άμεση προκειμένου να καθησυχαστούν μαθητές και γονείς.

Κάθε άλλο πιθανό μέτρο αναπλήρωσης των χαμένων μαθημάτων πρέπει να εξεταστεί όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση και γνωρίζουμε τον ακριβή συνολικό χρόνο αναστολής λειτουργίας των σχολείων.

Όσον αφορά τις σχολικές εκδρομές επισημαίνουμε ότι η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων για δύο, τουλάχιστον, εβδομάδες σημαίνει ουσιαστικά και την ακύρωσή τους.

Θεωρούμε απαραίτητη την παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας και τον συντονισμό  με τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να επιστραφούν όλα τα χρήματα που έχουν δοθεί από τους γονείς και τους μαθητές για τις εκδρομές που ματαιώνονται.

Επιπλέον, ζητάμε να προβλεφθούν από τώρα ειδικές αναρρωτικές άδειες ασθενείας σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος νέας εξάπλωσης του ιού όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε αυτονόητο ότι, δεδομένης της κατάστασης, που μεταξύ άλλων αποκλείει κάθε γενική συνέλευση των σωματείων και άρα κάθε διαδικασία ουσιαστικού διαλόγου, πρέπει να σταματήσει κάθε διαδικασία νομοθέτησης από την κυβέρνηση σχετικά με εκπαιδευτικά ζητήματα και με τα αναφαίρετα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων, όπως την απαγόρευση των διαδηλώσεων.

 Δείτε επίσης

Διευκρινίσεις λειτουργίας ΚΕΣΥ: Σύλλογος εκπαιδευτικού προσωπικού 2ου ΚΕΣΥ Α Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Καταστρατήγηση μέτρων κορονοϊού: Επιστολή ΔΟΕ στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΚΕΣΥ: Επιστολή σε πολιτικές ηγεσίες Υπουργείων Παιδείας και Υγείας
ΣΕΕΠΕΑ Αττικής προς πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Κλείστε άμεσα τα ΚΕΣΥ
ΕΝΕΛΕΑ προς πολιτική ηγεσία ΥΠΑΙΘ: Κλείστε τα ΚΕΣΥ ώστε να διαφυλαχτεί η δημόσια υγεία
Κρούσματα κορονοϊού 99: Ανακοίνωση 10 νέων-Αδειες ειδικού σκοπού σε γονείς
Κλειστές εκπαιδευτικές δομές και απαγόρευση αθλητικών εκδηλώσεων | ΦΕΚ

Πριν φύγετε

Κυριάκος Μητσοτάκης: Τα δυσκολότερα είναι ακόμα μπροστά μας
Κεραμέως για σχολική χρονιά: Δεν πρόκειται να χαθεί-ενδεχόμενο μετάθεσης Πανελλαδικών
ΦΕΚ διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ | Ονόματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση