Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΜΕ για συνάντηση φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Προσχηματικός ο διάλογος του ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΜΕ για συνάντηση φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Προσχηματικός ο διάλογος του ΥΠΑΙΘ – Το ΔΣ της ΟΛΜΕ τελικά δεν παρέστη στη συνάντηση.

ΟΛΜΕ για συνάντηση φορέων

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΟΛΜΕ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την μελέτη εκτίμησης αντικτύπου (ΜΕΑ) και τη συνάντηση φορέων με πρόσκληση του ΥΠΑΙΘ.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ  δεν παρέστη στη συνάντηση με το ΥΠΑΙΘ, την οποία χαρακτήρισε προσχηματική.

Τέλος τονίζει στην ανακοίνωση πως “Θα μελετήσει με τη δέουσα προσοχή την ΜΕΑ και θα λάβει τα αναγκαία μέτρα για να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών και την ίδια την ζωντανή μαθησιακή διαδικασία και για να αποτρέψει εκ νέου στην πράξη την επιβολή της απαράδεκτης τροπολογίας”.

Δείτε την ανακοίνωση

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                                       Αθήνα , 14/7/2020

 Καταγγελία για τον προσχηματικό διάλογο του ΥΠΑΙΘ

Το ΥΠΑΙΘ κάλεσε στις 13 Ιουλίου αιφνιδιαστικά το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προσέλθει το ίδιο απόγευμα  σε διάλογο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την μελέτη εκτίμησης αντικτύπου (ΜΕΑ).

Η ΟΛΜΕ είχε καταγγείλει από τον Μάιο το ΥΠΑΙΘ για την ψήφιση τροπολογίας σχετικά με την εξ αποστάσεως  εκπαίδευση (ΕξΑΕ) και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων καθώς και για την απουσία της απαραίτητης σχετικής έγκρισης από την ΑΠΔΠΧ.

Ταυτόχρονα, είχε ζητήσει την ΜΕΑ προκειμένου να τη μελετήσει και να ζητήσει σχετική νομική γνωμοδότηση από τους συμβούλους της, καταγγέλλοντας την παραβίαση προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παρότι η ΜΕΑ,

σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ΥΠΑΙΘ, έχει συνταχθεί από τις 13 Μαΐου, στάλθηκε στην ΟΛΜΕ 2 μήνες μετά την σύνταξή της, και παρότι το σχολικό έτος έχει τελειώσει και άρα λήγει και η ισχύς της σχετικής ΥΑ για την ΕξΑΕ.

Μάλιστα ζητήθηκε από το ΔΣ να τοποθετηθεί επ’ αυτής στο ελάχιστο χρονικό διάστημα σε ξεχωριστή συνάντηση τη Δευτέρα 13 Ιουλίου ενώ ήταν ήδη προγραμματισμένη νέα συνάντηση για την Τρίτη 14 Ιουλίου.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ

ζήτησε από το ΥΠΑΙΘ η συζήτηση επί της ΜΕΑ να γίνει είτε την Τρίτη, στην έτσι κι αλλιώς προγραμματισμένη συνάντηση, είτε οποιαδήποτε άλλη μέρα της βδομάδας, προκειμένου να έχουμε το χρόνο να τη μελετήσουμε ουσιαστικά και να λάβουμε την απαραίτητη γνωμοδότηση από τους νομικούς συμβούλους μας.

Ωστόσο το ΥΠΑΙΘ,

πιστό στην έως τώρα τακτική αποφυγής κάθε ουσιαστικού διαλόγου, αρνήθηκε κατηγορηματικά, επιμένοντας να γίνει η συνάντηση τη Δευτέρα.

Είναι αδιανόητο  το ΥΠΑΙΘ από τη μία να καθυστερεί 2 ολόκληρους μήνες να μας γνωστοποιήσει τη ΜΕΑ και από την άλλη να απαιτεί να παραστούμε κατεπειγόντως σε «διάλογο» για αυτήν.

Ταυτόχρονα, η ΜΕΑ μας απεστάλη τμηματικά και όχι ολόκληρη. Δεν έχει σταλεί η παράγραφος 1.3 που αφορά στον εντοπισμό και την ανάλυση κινδύνων αλλά και η παράγραφος 2.5Α που αφορά στα υφιστάμενα μέτρα.

Στην δε παράγραφο 2.5Γ με τίτλο

«πρόσθετα μέτρα για μείωση κινδύνων» δεν αναφέρεται απολύτως τίποτα… Επομένως, το ΥΠΑΙΘ μας καλεί να τοποθετηθούμε επί της ΜΕΑ, αποκρύπτοντας τα πιο σημαντικά στοιχεία της, τους κινδύνους που περιγράφονται σε αυτήν και τα υφιστάμενα μέτρα για τη μείωσή τους, θεωρώντας μάλιστα δεδομένο ότι δε χρειάζονται πρόσθετα μέτρα.

Επιπλέον, στην παράγραφο 2.3Β

«Αξιολόγηση των μέτρων που προστατεύουν τα δικαιώματα των Υποκειμένων των δεδομένων» αναφέρεται ψευδώς ότι ο υπεύθυνος επεξεργασίας έχει λάβει μέτρα όπως η αποστολή ενημερωτικών με το περιεχόμενο που προβλέπει ο ΓΚΠΔ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και η κατάρτιση κώδικα ορθής συμπεριφοράς, που ουδέποτε έγιναν. Παρόμοιες ανακρίβειες συναντώνται σε όλη τη μελέτη.

Είναι ξεκάθαρο, τόσο από την κωλυσιεργία του ΥΠΑΙΘ στο να αποστείλει την ΜΕΑ στην ΟΛΜΕ εδώ και δύο μήνες, όσο και από την άρνησή του να μας δοθεί χρόνος να τη μελετήσουμε σοβαρά ώστε να συζητηθεί ουσιαστικά, ότι για άλλη μία φορά το ΥΠΑΙΘ αρνείται κάθε ουσιαστικό διάλογο και επιμένει στην τακτική του αιφνιδιασμού και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών.

Από την πρώτη στιγμή,

η ΟΛΜΕ καταδίκασε την σχετική τροπολογία καθώς και την Υπουργική Απόφαση για τη χρήση των καμερών στις σχολικές αίθουσες και απαίτησε την κατάργησή τους.

Τα μέτρα αυτά βρήκαν αντίθετους το σύνολο των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα καθώς και τους μαθητές.

Πρόκειται για μέτρα που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την με την ζωντανή εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία.

Ως εκ τούτου, το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν παρέστη στη προσχηματική συνάντηση με το ΥΠΑΙΘ.

Θα μελετήσει με τη δέουσα προσοχή την ΜΕΑ και θα λάβει τα αναγκαία μέτρα για να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών και την ίδια την ζωντανή μαθησιακή διαδικασία και για να αποτρέψει εκ νέου στην πράξη την επιβολή της απαράδεκτης τροπολογίας.

Δείτε σχετικά

Δημοσιοποίηση Μελέτης Εκτίμησης Αντικτύπου Προσωπικών Δεδομένων Σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπ/σης
Συνάντηση με φορείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ
Συνάντηση Φορέων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: “Τακτικισμοί και κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων”– Ανακοίνωση ΔΟΕ

Δείτε επίσης

ΦΕΚ Απόφασης απευθείας μετάδοσης μαθήματος: Η διαδικασία
Οδηγίες για απευθείας μετάδοση μαθήματος από την τάξη | Εφαρμοστική Εγκύκλιος
Νόμος 4686/2020-Ζωντανή μετάδοση μαθήματος | Αρθρα 63 & 64
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση