Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΜΕ: Πιέσεις ΥΠΑΙΘ για δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΜΕ: Δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων-Το ΥΠΑΙΘ με προφορικές εντολές πιέζει τους ΔΔΕ να προτείνουν τουλάχιστον ένα σχολείο ανά νομό.

Δημιουργία Προτύπων και Πειραματικών
ΟΛΜΕ

Αθήνα, 08/04/2021

 Η τακτική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» του ΥΠΑΙΘ συνεχίζεται και στην περίπτωση της δημιουργίας Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

Παρότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων κλήθηκαν σε συνεδριάσεις προκειμένου να αποφασίσουν αν κρίνουν σκόπιμη την μετατροπή των σχολείων τους Πρότυπα και Πειραματικά, το ΥΠΑΙΘ με προφορικές εντολές πιέζει τους ΔΔΕ να προτείνουν τουλάχιστον ένα σχολείο ανά νομό, αγνοώντας την όποια απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων.

Είναι πολλές οι καταγγελίες από ΕΛΜΕ,

σύμφωνα με τις οποίες Διευθυντές/ντριες ΔΕ πρότειναν τη  μετατροπή σχολείων είτε σε πρότυπα είτε σε πειραματικά, παρότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων αυτών απέρριψαν μία τέτοια προοπτική με μεγάλη πλειοψηφία ή ακόμα και ομόφωνα.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ,

γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι οι εκπαιδευτικοί δε θα συμφωνούσαν σε οτιδήποτε επιφέρει κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και αντιπαιδαγωγικές διαδικασίες, φρόντισε στο νόμο που ψήφισε να δίνει το δικαίωμα στους ΔΔΕ να προτείνουν οι ίδιοι σχολεία που θα μετατραπούν σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. όταν δεν το κάνουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το ανώτερο όργανο της σχολικής μονάδας

και κανείς δε γνωρίζει καλύτερα από τα μέλη του τις συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο του, τις παιδαγωγικές ανάγκες του  σχολείου του και τις κοινωνικές συνθήκες που το περιβάλλουν. Ως εκ τούτου, κανείς δεν είναι αρμοδιότερος του Συλλόγου Διδασκόντων να αποφανθεί για το αν πρέπει ή όχι να μετατραπεί ένα σχολείο σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ..

Η κίνηση ορισμένων ΔΔΕ, υπό την πίεση του ΥΠΑΙΘ,

να αγνοήσουν τις απορριπτικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και εισηγηθούν αντίθετα με αυτές είναι αντιδημοκρατικές, αντιπαιδαγωγικές και αντισυναδελφικές και διαλύουν το κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας που πρέπει να υπάρχει μεταξύ σχολικών μονάδων και ΔΔΕ.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘ

να αφουγκραστεί έστω και μία φορά τη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας και να μην ανοίγει κι άλλα μέτωπα σύγκρουσης μαζί της με τις αυταρχικές του μεθοδεύσεις. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα πραγματοποιήσει άμεσα παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ.

Καλούμε τους/τις ΔΔΕ

να μην διολισθαίνουν στον αντιδημοκρατικό κατήφορο του ΥΠΑΙΘ, να σεβαστούν τις δημοκρατικά ειλημμένες αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να αποσύρουν τις εισηγήσεις τους.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ

να ενημερώσουν τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων για τις συνέπειες που επιφέρει η μετατροπή ενός σχολείου σε ΠΣ ή ΠΕΙΣ, να ενημερώσουν την τοπική κοινωνία με συνεντεύξεις, αρθρογραφία κλπ στα τοπικά ΜΜΕ και να οργανώσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας στις ΔΔΕ, από κοινού με τους Συλλόγους Γονέων.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων

να αποστείλουν και επισήμως τις αποφάσεις τους στους ΔΔΕ, καλώντας τους στο πλαίσιο της συναδελφικότητας να τη σεβαστούν. Ταυτόχρονα να αποστείλουν επιστολές στους γονείς και τα τοπικά ΜΜΕ, με τις οποίες να εξηγούν τους λόγους της απόφασής τους και τις συνέπειες που θα επιφέρει μία πιθανή μετατροπή του σχολείου τους σε ΠΣ ή ΠΕΙΣ.

Δείτε επίσης

Εμβολιασμός εκπαιδευτικών ΕΚΦΕ: Aποκλείονται από τις πλατφόρμες δήλωσης για εμβολιασμό από αδιάθετα εμβόλια
Αίτημα συνάντησης ΟΛΜΕ με Πρωθυπουργό, Πρόεδρο της Βουλής και κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου
ΟΛΜΕ: Δεν είμαστε αναλώσιμοι-Ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, με ευθύνη της κυβέρνησης
Κεραμέως: Πριν το Πάσχα δεν ανοίγουν Γυμνάσια-Δημοτικά-Τι απάντησε για το “όχι” Τσιόδρα

Πριν φύγετε

Γνωμοδότηση: Δικαίωμα παραίτησης αντικαταστατών αιρετών μελών Υπηρεσιακών Συμβουλίων
Ψηφιακή Μέριμνα-voucher 200 ευρώ: Αιτήσεις από Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 | Η πλατφόρμα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση