Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΜΕ: Τα σχολεία κλείνουν και η Τηλεκπαίδευση αναζητά το δρόμο της

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΜΕ: Τα σχολεία κλείνουν και η Τηλεκπαίδευση αναζητά το δρόμο της – Αντί το ΥΠΑΙΘ να φροντίζει για τα σχολεία, ξόδευε χρόνο και ενέργεια να οργανώσει τις ηλεκτρονικές εκλογές.

ΟΛΜΕ

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΟΛΜΕ αναφορικά με την Τηλεκπαίδευση επισημαίνοντας πως σε καθεστώς lockdown και κλειστών σχολείων, η κυβέρνηση αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης για τις επόμενες εβδομάδες χωρίς να έχει διασφαλίσει την πρόσβαση σε αυτή για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Η ΟΛΜΕ τονίζει πως αντί το ΥΠΑΙΘ να φροντίζει για τα σχολεία, ξόδευε χρόνο και ενέργεια να οργανώσει τις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία και απαιτεί από την κυβέρνηση να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.

Αναλυτικά η Ανακοίνωση
ΟΛΜΕ

Αθήνα, 10/11/2020

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ

Ούτε μια εβδομάδα δεν πέρασε από την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ (2/11/20), που ανέφερε μεταξύ άλλων

«Επειδή οι εκπαιδευτικοί και η ΟΛΜΕ είναι υπέρ των ανοιχτών σχολείων για αυτονόητους λόγους, προτείνουμε άμεσα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να λάβει επιτέλους τα μέτρα, που τόσο η Ομοσπονδία μας, όσο και οι επιδημιολόγοι υπενθυμίζουν -15 το πολύ μαθητές ανά τάξη, τήρηση των αποστάσεων, ανεύρεση χώρων για μάθημα, διενέργεια μαζικών τεστ, αύξηση του προσωπικού καθαριότητας, υλικά προφύλαξης και απολύμανσης, πρόσληψη αναπληρωτών, αύξηση δαπανών κ.α.ειδάλλως, αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις», 

και η κυβέρνηση προχώρησε σε γενικό lockdown της χώρας και σε κλείσιμο των Γυμνασίων και Λυκείων της, ενώ κατά την έναρξη της τηλεκπαίδευσης χτες, υπήρξε πλήρης κατάρρευση του συστήματος.

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της οικονομίας.

Από την άλλη,

η απόφασή της να μην αυξηθούν οι δαπάνες, προκειμένου να διασφαλίσει ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων, ενώ συνεχώς διέδιδε «αντιεπιστημονικές» αντιλήψεις, ότι στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός και ότι, σύμφωνα με εκθέσεις του ΕΟΔΥ, η διάδοση στα σχολεία δεν είναι μεγάλη.

Δε δίστασε να στοχοποιήσει και να επιτεθεί σε μαθητές που διεκδικούσαν το αυτονόητο δικαίωμά τους να πηγαίνουν με ασφάλεια στο σχολείο.

Αντί επίσης

να φροντίζει για τα σχολεία, ξόδευε χρόνο και ενέργεια να οργανώσει τις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία.

Σε καθεστώς lockdown και κλειστών σχολείων, η κυβέρνηση αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης για τις επόμενες εβδομάδες χωρίς να έχει διασφαλίσει την πρόσβαση σε αυτή για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Το ίδιο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

ανακοίνωνε πριν λίγες μέρες, ότι μόνο μια (1) τηλεδιάσκεψη (webex) με ταχύτητα 24Mbps (τη συνηθισμένη ταχύτητα που έχει μία οικογένεια και το 29% των σχολείων) μπορεί να πραγματοποιηθεί και τα σχολεία με ταχύτητα 50 Mbps δεν μπορούν να υποστηρίξουν την τηλεκπαίδευση σε πολλαπλά τμήματα.

Μ’ αυτά τα δεδομένα χιλιάδες μαθητές κινδυνεύουν να αποκλειστούν ουσιαστικά από την διαδικασία.

Ούτε δύο διδακτικές ώρες δεν άντεξε

η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα (9/11) της αναστολής της λειτουργίας γυμνασίων και λυκείων της χώρας, παρά τις διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας στα ΜΜΕ ότι όλα ήταν έτοιμα και ότι έχει πραγματοποιηθεί αναβάθμιση του δικτύου.

Η πραγματικότητα

για άλλη μια φορά διαψεύδει οικτρά την κ. Κεραμέως και δείχνει ότι δεν έγινε η απαραίτητη αναβάθμιση των διαδικτυακών υποδομών και πόρων του συστήματος.

Η δε απάντηση από την κ. Υφυπουργό σχετικά με την κατάρρευση του συστήματος ήταν η γνωστή, «την ευθύνη έχουν οι άλλοι», εν προκειμένω η εταιρεία Cisco WebEx.

Ωστόσο η συγκεκριμένη εταιρεία ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα αφορούσε μόνο στο cluster του Λονδίνου.

Δεν μας εξήγησε επίσης γιατί δεν λειτουργούν, ούτε τα webmail των σχολείων, ούτε γιατί επαναπαύθηκαν στις «εγγυήσεις» της εταιρείας χωρίς να υπάρξει περιθώριο λίγων ημερών δοκιμαστικής λειτουργίας.

Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη.

Ο ρόλος του σχολείου και της εκπαίδευσης -γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός, μορφωτικός, με καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά.- δεν αναπτύσσεται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία.

Ωστόσο όλοι οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας «με όλα τα μέσα!»

Απαιτούμε κατ αρχάς

από την κυβέρνηση να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.

Για την τηλεκπαίδευση απαιτούμε:
  • Μείωση – προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχθεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
  • Το πρόγραμμα της, ο προγραμματισμός και τα λογισμικά και άλλα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Καμία διοικητική αυθαιρεσία δε θα γίνει αποδεκτή.
  • Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.).
  • Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων. Καμία διεύρυνση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων μέσα από την τηλεκπαίδευση.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών.
  • Μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο.

Δείτε επίσης

Τηλεκπαίδευση 10.11.2020: Δυσλειτουργίες και οδηγίες Υπουργείου Παιδείας
Πρόταση για άνοιγμα Γυμνασίων-Λυκείων: Λόγω προβλημάτων στην Τηλεκπαίδευση | Δημοσίευμα
 Σύμβαση Cisco για το σύστημα τηλε-εκπαίδευσης: Την άμεση κατάθεση της στη Βουλή ζητά το ΚΙΝΑΛ
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Νίκος on

    Τι ντροπή αυτοί οι άνθρωποι, τώρα μας απειλούν επειδή ψηφίσαμε και αύριο θα παρακαλάνε για την ψήφο μας

Leave A Reply