“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ολοήμερα: Από την πρώτη ημέρα να λειτουργήσουν | Επιστολή ΠΕΕΔ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ολοήμερα: Από την πρώτη ημέρα να λειτουργήσουν – Eκκληση, απευθύνει το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ενωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ΠΕ προς την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Ολοήμερα

Ανακοίνωση – έκκληση, απευθύνει το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ενωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων ΠΕ προς την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, για άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργία των Ολοήμερων σχολείων από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων.

Δείτε την Ανακοίνωση

Ανακοίνωση – Εκκληση προς την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

 «Από την πρώτη ημέρα να λειτουργήσουν τα Ολοήμερα σχολεία»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή το γεγονός της υπολειτουργίας ή ακόμα και της αναστολής λειτουργίας ενός μεγάλου αριθμού Ολοήμερων σχολείων, που παρατηρείται κατά την έναρξη των μαθημάτων κάθε νέας σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα την ανατροπή του προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών μαθητών/τριών, έχει να επισημάνει τα εξής:

Το Ολοήμερο σχολείο έχει έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο.

Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει υψηλούς παιδαγωγικούς στόχους, όπως είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του απογευματινού χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο, με την πλήρη ευθύνη και εποπτεία των εκπαιδευτικών.

Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει υποχρεωτική  μελέτη και προετοιμασία των μαθητών/τριών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, από υπεύθυνο δάσκαλο,  καθώς και μαθήματα και δραστηριότητες που αναβαθμίζουν τον ρόλο του σχολείου, όπως οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών(Τ.Π.Ε.), η Αγγλική Γλώσσα, ο Αθλητισμός, η Θεατρική Αγωγή, η Μουσική, τα Εικαστικά και οι Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων, αντικείμενα που διαμορφώνουν συνθήκες ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και ελκυστικότερης μάθησης.

Θεωρώντας, λοιπόν, πως πρέπει να σταματήσει η συνέχιση του εκφυλισμού και της υποβάθμισης ενός τόσου σημαντικού θεσμού όπως του Ολοήμερου σχολείου, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη, απευθύνουμε έκκληση προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.:

1ον. Να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική  και αξιοπρεπής λειτουργία όλων των Ολοήμερων σχολείων, καθώς και της Πρωινής Ζώνης,  από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, στις 12 Σεπτεμβρίου.

2ον. Να στηρίξει έμπρακτα το Ολοήμερο σχολείο, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του, με την επαναφορά της καταργημένης θέσης του Υπεύθυνου δασκάλου Ολοήμερου, σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με δύο(2) και άνω τμήματα μαθητών/τριών, αλλά και με τη διάθεση και δεύτερου  σταθερού δασκάλου  σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με τέσσερα(4) και άνω τμήματα μαθητών/τριών.

3ον. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος στα σχολεία  Ειδικής Αγωγής, με την τροποποίηση των επιμέρους συμβάσεων με τους ιδιώτες μεταφορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών/τριών και μετά τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος  στις 16:00, αλλά και με την τοποθέτηση επιπλέον Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)  και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) για την κάλυψη των αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 Ο Πρόεδρος                                                                                           Ο Γεν. Γραμματέας

Τηλέμαχος Κουντούρης                                                                                Νικόλαος  Μακεδών

Δείτε επίσης

Οδηγίες για Σχολικά Γεύματα | Εγγραφο

Οδηγός ΕΣΠΑ Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου

Νέο σχολικό έτος: 11 άμεσες ενέργειες | Εγγραφο

Ψυχολόγοι σε Ολοήμερα: Σε 140 Ομάδες σχολείων

Καθήκοντα – αρμοδιότητες Ψυχολόγων και Κοιν. Λειτουργών στα Γενικά σχολεία

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση